۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین نامه مهم پروفسور اکبری به قالیباف درباره مسئله جمعیت
کد خبر: ۳۴۸۵۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۷ ساعت: ۹:۴۴ ↗ لینک کوتاه

نامه مهم پروفسور اکبری به قالیباف درباره مسئله جمعیت

پدر پزشکی جامعه نگر ایران گفت: صاحبان منافع چند صدمیلیاردی غربالگری که محدوداند ولوله بر پا می‌کنند که گویا مجلس شورای اسلامی با غربالگری مخالف است!

نامه مهم پروفسور اکبری به قالیباف درباره مسئله جمعیت
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین؛ پروفسور محمد اسماعیل اکبری، پدر پزشکی جامعه نگر ایران، در واکنش به برخی تحرکات درباره مقوله غربالگری جنین و همچنین عدم توجه به سیاست‌های کلی جمعیت در کشور، نامه‌ای مهم خطاب به آقای دکتر قالیباف، رئیس مجلس نوشته است.

متن نامه بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف_ رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
موضوع: حراست از جمعیت جمهوری اسلامی ایران

سلام‌علیکم؛
امروز عملیاتی بزرگ در پیش است، عملیاتی نه به وسعت کربلای چهار و پنج بلکه به وسعت همه ایران عزیز. امروز «عملیات کربلای ایران» در پیش است، آن‌هم نه‌تنها در وسعت خاک ایران بلکه به وسعت تاریخ چند هزار ساله این خاک پر گوهر و مهم‌تر از آن به وسعت اسلام عزیز. امروز در این میدان، پرچم سبز عباس ابن علی علیه‌السلام و سلامت ذوالفقار مولایمان امیرمؤمنان سلام‌الله‌علیه در خطر است و شما فرمانده جبهه بزرگی از این عملیات هستید.
فرمانده کل قوا از سال‌ها پیش طراحی این عملیات را انجام داده‌اند و با نام‌های رمز و مستعار فرمان صادر کردند اما سربازان پاسخ مناسب نداده‌اند، لذا ناچار خود به میدان آمده‌اند و اینک فرمانده کل در میدان است.
این مرقومه را ‌تنها نه بنام مشاور عالی وزیر بهداشت بلکه به‌عنوان معلمی از دانشگاه که به دلیل شناخت معضلات اجتماعی و تلاش در حل آن‌ها در طول عمر طولانی خود یقین پیدا کرده است که هیچ مشکل اجتماعی به بزرگی موضوع جمعیت برای حال و فردای ایران وجود ندارد، نگاشتم و هیهات اگر از قافله جا بمانیم.

و اما شرح ماجرا:
در طول ۵۰ سال گذشته غالباً در خارج از مرزهای ایران برای جمعیت ایران برنامه‌ریزی کردند و آن را به مدیران و مجریان ناآگاه ولی دلسوز و بعضاً آگاه و عامل به فرامین خارجی سپردند و آن‌ها چه خوب عمل کردند به‌طوری‌که مهار جمعیت ایران در حدود ۳۰ سال اتفاق افتاد، درحالی‌که این امر برای کشورهای غربی بیش از یک‌صد سال طول کشید؛ کار در اینجا رها نشد و به مهار جمعیت راضی نشدند، بلکه تخریب ساختارهای جمعیت را هدف قراردادند و این اتفاق افتاد. در اردیبهشت ‌ماه سال ۱۳۹۳، مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی رایت‌العباس را بلند کردند و با ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت طراحی کاملی از عملیات را انجام دادند و مستند به قانون اساسی امر به ابلاغ فرمودند. دولت جمهوری اسلامی ایران نیز خیلی زود آن را تصویب و برای اجرا به نهادهای حکومتی منعکس کرد. این بار دشمنان آگاه و مغرض ساکت ننشستند و در لباسی نو با روشی کاملاً متفاوت میدان‌داری کردند و با شعار «کوروش آسوده بخواب که ما بیداریم» تلاش کردند تا مسئولین را آرام کنند و آن‌ها را از هیجان‌های علمی و خدمتی بازدارند.

در این راه برای تخریب دستور رهبری و عدم اجرای قانون، همه روش‌ها را بکار گرفتند به‌نحوی‌که در سال ۱۳۹۵ و پس از سرشماری عمومی کشور با ساخت اعداد تقلبی باز همان سکون را به هیئت حاکمه کشور حقنه کردند. اینجا عده‌ای از برادران علمی و دلسوز به میدان آمدند و در برهه‌ای بسیار سخت، غرض‌ورزی‌ها و مغلطه آفرینی‌های دشمنان کشور را با انجام تحقیقاتی متقن به نمایش گذاشتند؛ نتایج این تحقیقات که در مجلات بسیار معتبر علمی جهان به چاپ رسید، میدان را برای دشمنان تنگ کرد به‌طوری‌که کمتر از شش ماه تسلیم اعداد جدید شدند و قبول کردند (ظاهراً) که فاجعه جمعیتی جاری است و واقعیتی علمی است. این بار تغیر روش دادند و سربازان خود را از میان ریش‌سفیدان و مدیران قدیم و جدید کشور انتخاب کردند و استراتژی جدید «داغ کردن حاشیه‌ و خاموش کردن متن» را انتخاب کردند. اینان که جاهلان ملبس به لباس علم هستند، هرگز نگفتند چه بر سر ملت آمده است، هرگز اطلاعیه ندادند و بیانیه ننوشتند و مصاحبه نکردند که چرا در سال ۱۳۹۷، ۱۲۰ هزار نوزاد، کمتر از سال ۱۳۹۶ و در سال ۱۳۹۸، ۱۷۰ هزار نوزاد کمتر از سال قبل آن به دنیا آمد و چرا در سال ۱۳۹۹ پیش‌بینی ۲۵۰ هزار نفر کاهش تولد در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. کدام عملیاتی بوده که این‌همه عزیز از دست داده باشیم؟ اگر فرمانده میدان می‌فرماید «... وقتی به یاد آن می‌افتم بدنم می‌لرزد» جز بصیرت و فهم دلیلی بر آن نیست، اما غفلت برخی سربازان اعجاب‌آور است و قند را در دل دشمنان ظاهر و غایب آب می‌کند. آن‌ها که امروز در جایگاه‌های نظارتی و تولی‌گری حوزه سلامت و پزشکی سینه‌چاک می‌کنند، برای نظارت بر قتل‌عام یکی از معصوم‌ترین مخلوقین حضرت حق، یعنی جنین‌ها -به عددی نزدیک به تعداد متولدین- چه کردند؟ آن‌ها نمی‌دانستند که بیش از نیم میلیون جنین به‌طور جنایی در سال کشته می‌شود؟ آن‌ها تبلیغات آشکار جنین‌کشی را در رسانه‌های مکتوب و مجازی نمی‌بینند -یا شاید آن را جزو استراتژی انتخابی می‌شناسند؟ واقعاً چرا این‌چنین در دام دشمن افتاده‌اند؟!

همان‌طور که عرض شد، سیاست امروز دشمن «داغ کردن حاشیه‌ و خاموش کردن متن» است، به همین جهت شما می‌بینید کسی از «فرزندآوری» به‌عنوان ستون خیمه اجرای سیاست‌های کلی جمعیت حرف نمی‌زند، کسی اصلاح «ساختار جمعیت» را به‌عنوان هدف اصلی سیاست‌های ابلاغی جمهوری اسلامی ایران نمی‌شناسد و آن را بکار نمی‌برد. امروز آن‌ها موضوعاتی را مطرح می‌کنند که جملگی پیش‌نیازهای «فرزندآوری» و «اصلاح ساختار جمعیت» هستند و یقینا هیچ‌کس با آن‌ها مخالف نیست اما به‌وضوح آن‌ها «کَلِمَةُ حَقٍّ یُرَادُ بِهَاالباطِلٌ» هستند. این سروصداهای جدید و صدور بیانیه و اطلاعیه و مصاحبه برای غربالگری جنین از همین قماش است، مگر کسی با غربالگری جنین مخالف است، می‌گویند دروغ را هرچه بزرگ‌تر بیان کنی قبول آن آسان‌تر می‌شود. آن‌ها به مجلس شورای اسلامی گفته‌اند که غربالگری را حذف کرده‌اند؛ لطفاً مصوبه دوستان محترم منتخب برای تصویب طرح تعالی جمعیت در قالب اصل ۸۵ قانون اساسی را مطالعه فرمایید تا دروغ مصلحتی دیگران بر شما روشن شود. در همه دنیا موضوع «تعارض منافع» از مؤلفه‌های زشت و نامقبول در ساختارهای علمی و اجرایی است، اما به‌وضوح می‌بینید که لازم است بگویم که قریب ۱۶ درصد مادران باردار پنج ماهه و بالاتر در ایران عزیز از کم‌خونی و بیش از ۸۰ درصد از کمبود ویتامین D و قریب ۱۵ درصد از کمبود ویتامین A و حدود ۲۷.۵ درصد از کمبود روی رنج می‌برند که هرکدام از آن‌ها گرفتاری‌هایی بزرگ برای نسل‌های امروز و فردای کشور می‌آفرینند، اما اطلاعیه و بیانیه در این حیطه از کسی دیده نمی‌شود. فقط بر اساس شکایات رسیده و ارزیابی‌های اولیه، قریب ۳۰ درصد گزارش‌های سونوگرافی در غربالگری جنین از طرف گروهی خاص با واقعیت هم‌خوانی ندارد و بین ۲۸-۱۶ درصد گزارش‌های مطالعه ژنومیک هم مغایر واقعیت است.(این اعداد تقریبی است.) این اشکالات تنها یک اشکال علمی نیست بلکه نهایت آن به آدم‌کشی و مرگ معصوم‌ترین مخلوق حضرت حق‌تعالی می‌انجامد. واقعا چرا اصول مدیریت و اقتصاد سلامت مدنظر قرار نمی‌گیرد؟

در دو دوره قبل مجلس شورای اسلامی هم دستورات رهبری و هم اقدامات عالمانه دلسوزان نظام جمهوری اسلامی بر باد رفت ولی مجلس یازدهم به میدان آمد و با پذیرش طرح پیشنهادی نمایندگان آن را در قالب اصل ۸۵ قانون اساسی به تصویب رساند. امروز منتظر حضور در صحن علنی مجلس برای تبیین سال‌های اجرای آن است تا شادی را در جامعه جوان کشور جاری کنند و لبخند رضایت بر لب رهبری بنشانند. مبادا آنکه این بار هم تسلیم رفتارهای دشمنان آشکار و نهان شویم و با کشتن زمان، تاریخ اسلام و ایران را به خطر اندازیم. اینک موقع هنرنمایی شما در این عملیات بزرگ به‌عنوان فرمانده جبهه قانون‌گذاری است، همان‌طور که در دفاع مقدس هنرنمایی کردید؛ صمیمانه برایتان آرزوی توفیق دارم.

و من الله التوفیق و علیه التکلان
محمد اسماعیل اکبری
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
رئیس انجمن علمی آموزش پزشکی ایران
مشاور عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
منبع: مشرق
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان