۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فعالیت سایت‌های شرط‌بندی سازمان یافته است/ این جریان سبک زندگی مردم و تزریق مال حرام به جامعه را دنبال می‌کند
کد خبر: ۳۴۸۴۷۹ نویسنده: سید علیرضا آل داود تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۵ ساعت: ۹:۹ ↗ لینک کوتاه

معاون آموزش و تربیت سازمان فضای مجازی بسیج کشور:

فعالیت سایت‌های شرط‌بندی سازمان یافته است/ این جریان سبک زندگی مردم و تزریق مال حرام به جامعه را دنبال می‌کند

معاون آموزش و تربیت سازمان فضای مجازی بسیج کشور گفت: شبکه امنیتی قمار و شرط‌بندی دین و اعتقادات مذهبی مردم را در کنار سودجویی‌های اقتصادی نشانه‌گیری کرده است.

فعالیت سایت‌های شرط‌بندی سازمان یافته است/ این جریان سبک زندگی مردم و تزریق مال حرام به جامعه را دنبال می‌کند

سید علیرضا آل داود در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با بیان اینکه فعالیت سایت‌ها و شبکه قمار و شرط‌بندی یک فعالیت سازمان یافته است، اظهار کرد: یک زمانی می‌گوییم که یک شخص کلاهبرداری می‌كند و او یک نفر است اما می‌بینیم که در پشت پرده فعالیت‌های سایت‌های شرط‌بندی و قمار یک جریان امنیتی خارج از کشور وجود دارد.

وی افزود: این جریان علاوه‌بر منافع اقتصادی، اهداف دیگری را هم دنبال می‌کند به طور مثال سبک زندگی مردم، نوجوانان و جوانان ما در اینستاگرام توسط این افراد هدف قرار گرفته است که از این یک موضوع خیلی مهم و تهدید بزرگی محسوب می‌شود.

معاون آموزش و تربیت سازمان فضای مجازی بسیج کشور ادامه داد: باید به طور ترکیبی به این موضوعات نگاه کرد به طوری که سایت‌های شرط‌بندی از یک سو سبک زندگی مردم ما را نشانه‌گیری می‌کند و از یک سو کسب و کاری را پرورش می‌دهد که اگر از طریق آن پولی هم به دست بیاید و به مردم برسد که درواقع خیال واهی است، آن یک کسب و کار کاملا حرام است که در سبک زندگی دینی ما وارد می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: از طرف دیگر این سایت‌ها آسیب‌های اجتماعی را در بین نوجوانان و جوانان ما پیش می‌برد و از آن مهمتر از طریق کسب و کاری که به اسم قمار و شرط‌بندی راه انداخته‌اند نیز پول‌های کلانی را از کشور به صورت سازمان یافته و هم از طریق درگاه‌های بانکی و هم شرکت‌های پی اس پی و هم به صورت رمز ارزها از کشور خارج می‌‌کنند.

شبکه امنیتی قمار و شرط‌بندی دین و اعتقادات مذهبی مردم را نشانه‌گیری کرده است

آل داود تصریح کرد: باید دید که این پول‌ها برای چه چیزی هزینه می‌شود؟ وقتی موضوع را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که پشت افرادی که تحت عناوین مختلف با حمایت این سایت‌ها از کشور فرار کردند، مافیای موادمخدر وجود دارد و این پول‌ها در خارج و داخل کشور برای مقاصد مختلف هزینه می‌شود.

وی تاکید کرد: مسئله مهم دیگر درباره سایت‌های شرط‌بندی و قمار این است که سازمان یافته است و نه فقط برای خالی کردن جیب مردم فعالیت می‌کنند بلکه در موارد اخیر به سمت سواستفاده از کلیشه‌هایی که در حوزه رسانه و حوزه مذهبی و دینی ما است ورود کرده‌اند.

معاون آموزش و تربیت سازمان فضای مجازی بسیج کشور عنوان کرد: درواقع ما فقط با یک شبکه عنکبوتی در حوزه اقتصاد رو به رو نیستیم بلکه با یک شبکه‌ای مواجه هستیم که هدفش در نهایت تغییر ذائقه نوجوان و جوان در این فضا است؛ شبکه امنیتی قمار و شرط‌بندی دین و اعتقادات مذهبی مردم را در کنار سودجویی‌های اقتصادی نشانه‌گیری کرده است.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه قاچاق انسان و دختران از کشور از اهداف شبکه قمار و شرط‌بندی تحت عنوان اسکورت سرویس است، گفت: نشانه‌گیری سبک زندگی مردم، تزریق مال حرام به جامعه، افزایش آسیب‌های اجتماعی در نوجوانان و جوانان و خروج  ارز از کشور درواقع ناشی از فعالیت شبکه قمار و شرط‌بندی در فضای مجازی یله و رها در داخل است.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان