۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۶۷۹روستای قزوین حائز برگزاری انتخابات شوراهاست/ هیچ‌گونه تغییر مدیریتی تا پایان انتخابات ۱۴۰۰ نخواهیم داشت
کد خبر: ۳۴۸۴۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۴ ساعت: ۱۵:۲۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد انتخابات استان:

۶۷۹روستای قزوین حائز برگزاری انتخابات شوراهاست/ هیچ‌گونه تغییر مدیریتی تا پایان انتخابات ۱۴۰۰ نخواهیم داشت

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: با توجه به اینکه ۶۷۹روستای استان قزوین حائز برگزاری انتخابات شوراهای روستایی است، بخشداران و فرمانداران موظفند با تمام توان خود اطلاع‌رسانی‌های لازم و به موقع را برای آگاه‌سازی داوطلبان داشته باشند.

۶۷۹روستای قزوین حائز برگزاری انتخابات شوراهاست/ هیچ‌گونه تغییر مدیریتی تا پایان انتخابات ۱۴۰۰ نخواهیم داشت

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ منوچهر حبیبی ظهر امروز(دوشنبه) در نشست هماهنگی بخشداران استان قزوین با بیان اینکه سال ۱۴۰۰؛ دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را در پیش داریم، اظهار کرد: در برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا، بخشداران بیشترین وظیفه و نقش را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری انتخابات باشکوه در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا فراهم شده است، افزود: در انتخابات پیش رو باید علاوه بر مدیریت فرآیند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، باید شرایط کرونایی را نیز مدیریت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین، مهم‌ترین موضوعات انتخابات پیش رو را برگزاری انتخابات بر اساس پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و گفت: همین شرایط ایجاب می‌کند تا افزایش ۱۵درصدی صندوق‌های رأی را در انتخابات پیش رو داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بخشداران و فرمانداران باید با رعایت قانون و حاکم کردن اخلاق در جامعه، بستر برگزاری انتخابات سالم در فضایی آرام با مشارکت حداکثری مردم را مهیا کنند.

دهیاران، بخشداران و فرمانداران نباید از حزب یا جناحی خاص حمایت کنند

حبیبی افزایش مشارکت مردم در انتخابات را با استفاده از توان، امیدآفرینی و انگیزه مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: دهیاران، بخشداران و فرمانداران نباید جانبدارانه صحبت کنند و از شخص، حزب یا جناحی خاص حمایت کنند.

وی با بیان اینکه همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات ملزم به رعایت اصل بی‌طرفی در فرآیند انتخابات سال آینده هستند؛ افزود: آموزش به مجریان انتخابات در راستای آمادگی برای برگزاری انتخابات ضروری است و عوامل اجرایی باید در انتخابات آموزش‌های لازم را کسب کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین تاکید کرد: هیچ‌گونه تغییر و تحول مدیریتی در سطح استان به‌ویژه در فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها تا پایان انتخابات ۱۴۰۰ نخواهیم داشت.

حبیبی اضافه کرد: ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ۲۰ اسفندماه از طریق فضای مجازی و اپلیکیشن انتخاباتی وزارت کشور آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: در انتخابات سال آینده یک هزار و ۲۷۷شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری و یک هزار و ۵۶۶ شعبه برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان قزوین پیش بینی شده است.

‍مشارکت حداکثری در انتخابات مهم‌ترین عامل اقتدار کشور است

این مقام مسئول افزود: با توجه به اینکه ۶۷۹روستای استان قزوین حائز برگزاری انتخابات شوراهای روستایی است، بخشداران و فرمانداران موظفند با تمام توان خود اطلاع‌رسانی‌های لازم و به موقع برای آگاه‌سازی داوطلبان به شرکت در انتخابات شوراهای روستا داشته باشند.

حبیبی در ادامه گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات، مهمترین عامل اقتدار کشور در سطح ملی و معادلات بین‌المللی است.

وی با اشاره به ۲۰هزار نفر عوامل اجرایی در دوره گذشته انتخابات در استان قزوین افزود: در انتخابات۱۴۰۰ تعداد عوامل اجرایی بیش از این تعداد خواهد بود و همچنین زمان برگزاری انتخابات از ساعت شش صبح آغاز خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین در پایان یادآور شد: همچنین فرمانداران، بخشداران و دهیاران وظیفه دارند که ستاد انتخاباتی متناظر در شهرها و روستاها تشکیل داده و ضمن دعوت از مجریان و ناظران انتخاباتی آخرین اوضاع و شرایط انتخاباتی را با آنها بررسی کنند و مبتنی بر مقتضیات و شرایط انتخاباتی حوزه انتخابیه خود فضای انتخاباتی را رصد و مدیریت کنند.

گفتنی است؛ سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۹خرداد سال۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان