۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اهالی روستای حسین آباد آبیک مجددا تست کرونا می‌دهند
کد خبر: ۳۴۸۴۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۴ ساعت: ۱۴:۴ ↗ لینک کوتاه

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در قزوین:

اهالی روستای حسین آباد آبیک مجددا تست کرونا می‌دهند

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در قزوین گفت: تمام اهالی روستای حسین آباد تا پایان هفته مجدد تست کرونا می‌دهند و درمورد ادامه قرنطینه تصمیم‌گیری می‌شود.

اهالی روستای حسین آباد آبیک مجددا تست کرونا می‌دهند

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: مهار کرونا به رفتار ما بستگی دارد، تا زمانی که به شایستگی از این ویروس منحوس میزبانی می‌کنیم، عروسی می‌گیریم، ماسک نمی‌زنیم، کووید۱۹ نیز میهمان ما خواهد بود.

وی عنوان کرد: تمام اهالی روستای حسین آباد تا پایان هفته مجدد تست کرونا می‌دهند و درمورد ادامه قرنطینه تصمیم‌گیری می‌شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در قزوین گفت: دو هفته کنترل طلایی در پیش داریم، ادارات و مراکز دولتی باید شیوه نامه‌های بهداشتی را به جد رعایت کنند، مردم هم اگر به شیوه‌نامه‌های وضع شده بی‌اعتنا باشند و محدودیت‌های عبور و مرور را جدی نگیرند به اوضاعی به مراتب وحشتناک‌تر از اسفند سال گذشته بر‌می‌گردیم.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای از دستورات ستاد کرونا پیروی کنند

وی در ادامه گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مورد ساعت فعالیت باید از دستورات ستاد استانی مقابله با کرونا پیروی کنند و مدیران این فروشگاه‌ها در تهران حق تعیین ساعت مجزا برای آن‌ها را ندارند.

حبیبی اضافه کرد: طبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا ساعت نهایی فعالیت همه فروشگاه‌ها و واحد‌های صنفی در استان قزوین ساعت۲۱ است و هیچ فروشگاهی نمی‌تواند با استناد به دستورات مرجع مدیریتی خود اقدام به بازگذاشتن فروشگاه کند؛ چرا که مصوبه ستاد کرونا بر هر دستور داخلی و خارجی ارجحیت دارد.

وی با اشاره به بازرسی صورت‌گرفته توسط کمیته نظارت و بازرسی ستاد استانی مقابله با کرونا در روز‌های پنجشنبه و جمعه گذشته ادامه داد: در این بازرسی‌ها بیشتر کسبه‌ای که مغازه‌های خود را بعد از ساعت ۹ شب باز گذاشته بودند، نسبت به ساعت مجاز فعالیت ابراز بی‌اطلاعی کردند که در این صورت مدیران اتحادیه‌های صنفی متناظر مقصر هستند و باید تنبیه شوند.

فرمانداران باید در راستای کنترل و بازرسی اصناف اقدام کنند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به فک پلمب شدن برخی فروشگاه‌ها و فک پلمب آن‌ها توسط صاحب واحد صنفی بدون اجازه دادستانی تاکید کرد: چنین فروشگاه‌هایی به خاطر اقدام خودسرانه در حوزه قانونی به دادسرای استان قزوین معرفی می‌شوند تا در خصوص قانون‌شکنی با آن‌ها برخورد جدی شود.

وی با انتقاد از نبود هیچ‌گونه اهرم بازدارنده یا اطلاع‌رسانی عمومی در سطح شهر و عوامل انتظامی برای اجرای قانون منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد گفت: فرمانداران به عنوان مسئولان ستاد‌های شهرستانی مقابله با کرونا باید در راستای کنترل و بازرسی اصناف، تردد در ساعات ممنوعه و استمرار بازرسی‌ها اقدام کنند.

حبیبی یادآور شد: با توجه به گزارش‌های کمیته بازرسی ابهامی در خصوص فعالیت فست‌فودها، رستوران‌ها به صورت بیرون‌بر بعد از ساعت ۲۱ وجود دارد که در این باره اعلام می‌کنیم فعالیت هرگونه واحد صنفی بعد از ساعت ۹ شب متوقف شده و تعطیل است و ارائه خدمات توسط مراکز یادشده به صورت غذای بیرون‌بر هم مجاز نیست.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان