۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در قزوین مشاهده نشده است
کد خبر: ۳۴۸۴۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۴ ساعت: ۱۱:۱۲ ↗ لینک کوتاه

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان:

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در قزوین مشاهده نشده است

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: در بازدید و گشت‌هایی که با هدف مراقبت و پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح استان انجام می‌شود؛ تاکنون هیچ موردی از پرندگان آلوده و مبتلا در منابع آبی استان گزارش نشده است.

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در قزوین مشاهده نشده است

مهران شنتیائی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: حوزه استحفاظی استان قزوین با هدف شناسایی و بررسی وضعیت احتمالی ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان آبزی و کنار آبزی و تلفات پرندگان زیستگاه‌های آبی، به صورت مستمر با همکاری اداره دامپزشکی استان پایش می‌شود.

وی افزود: بازدید و گشت‌ها با هدف مراقبت و پایش این بیماری در سطح حیات وحش پرندگان آبزی و مهاجر استان قزوین به طور مرتب انجام می‌شود و تاکنون هیچ موردی از پرندگان آلوده و مبتلا در منابع آبی استان گزارش نشده است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین بیان کرد: گزارشات ماهانه پایش تالاب‌ها در پایان هر ماه به سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل دامپزشکی استان ارسال می‌شود.

شنتیائی ادامه داد: برای جلوگیری از انتقال بیماری هیچ‌گونه پروانه شکاری در این فصل صادر نشد و به مردم توصیه می‌شود از شکار و صید پرندگان مهاجر پرهیز کنند و در صورت مشاهده هرگونه تلفات در طیور اهلی و پرندگان وحشی مراتب را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان