۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین طرح هادی در ۴۷۱روستای قزوین اجرا می‌شود/ بهسازی ۴هزار مسکن روستایی طی سال جاری
کد خبر: ۳۴۸۴۵۷ نویسنده: اصغر گونجی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۴ ساعت: ۱۰:۴۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد مسکن استان درمصاحبه با صبح‌قزوین:

طرح هادی در ۴۷۱روستای قزوین اجرا می‌شود/ بهسازی ۴هزار مسکن روستایی طی سال جاری

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: تعداد روستاهای مقاوم‌سازی شده استان قزوین ۵۲هزار واحد است و سهمیه استان در طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در سال‌جاری شامل چهار هزار واحد است.

طرح هادی در ۴۷۱روستای قزوین اجرا می‌شود/ بهسازی ۴هزار مسکن روستایی طی سال جاری

اصغر گونجی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره اقدامات بنیادمسکن استان قزوین اظهار کرد: اقدامات مختلفی از ابتدای سال‌جاری انجام شده است که از جمله آن می‌توان به اجرای طرح‌های هادی روستایی، بازسازی مسکن روستایی و شهری و ارائه تسهیلات ودیعه مسکن اشاره کرد.

وی مجموع تعداد طرح‌های مطالعاتی این نهاد را در حوزه طرح‌های هادی روستایی، هزار و 78مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد، 680طرح تهیه و در حوزه بازنگری این طرح‌ها تعداد 398طرح مورد مطالعه و به اتمام رسیده که 163طرح با اعتبار 50میلیارد ریال در دست تهیه و بازنگری است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین بیان کرد: مجموع تعداد طرح‌های هادی روستائی اجرا شده شامل 471 روستا بوده که وارد مرحله اجرایی خود شده و از این تعداد نیز 78روستا به صورت کامل خاتمه یافته است.

صدور 65هزار سند مالکیت روستائی و شهری در استان

وی عنوان کرد: در سال‌جاری تعداد 105طرح هادی روستائی به اجرا رسیده که از این تعداد 28طرح از محل منابع اعتبارات ملی با رقمی معادل 91میلیارد ریال و تعداد 77 روستا از محل اعتبارات استانی با رقمی معادل 151میلیارد ریال به اجرا رسیده است.

گونجی با اشاره به صدور سند مالکیت روستائی و شهری اذعان کرد: در مجموع 64هزار و 761 فقره سند صادر شده که از این تعداد، 57هزار و 600 فقره سندروستائی و 6هزار و 733فقره سند شهری در شهرهای زیر 25هزار نفر صادر شده است.

وی درباره اختصاص سهمیه قیر رایگان از سال 94 تا سال 97 یادآور شد: در 235روستا به مساحت یک میلیون و 430هزار مترمربع عملیات آسفالت گرم انجام شده است.

احداث بیش از 500واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد 

گونجی درباره مقاوم‌سازی و ساخت مسکن روستایی ادامه داد: تعداد روستاهای مقاوم‌سازی شده استان قزوین شامل 52هزار واحد است که 30هزار و 188واحد از سال 84 در طرح ویژه طرح بهسازی مسکن روستایی با اعتبارات 8هزار و 429میلیارد ریال ساخته شده است؛ سهمیه استان در طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در سال‌جاری شامل چهار هزار واحد است.

وی اذعان کرد: در راستای امضای تفاهم‌نامه تأمین مسکن محرومین بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دو هزار واحد مسکونی محرومین مناطق روستایی و شهری در حال اجرا بوده که تاکنون 110واحد اجرا و 854فقره پرونده تشکیل شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین به آمار ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر 25هزار اشاره کرد و گفت: احداث مسکن اقشار کم‌درآمد، انتفاعی و محرومین از ابتدا تا سال 96 برابر 333واحد، در سال 97 شامل 83واحد، در سال گذشته شامل 31واحد و در سال‌جاری هم شامل 90واحد بوده که این طرح‌ها در راستای اجرای پروژه طرح اقدام مسکن ملی است.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان