۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین انعقاد تفاهم‌نامه بهره‌مندی ۲۰درصد شعبات بانکی از انرژی‌خورشیدی/ بانک مخاطرات شیمیایی استان قزوین تهیه شد
کد خبر: ۳۴۸۴۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۳ ساعت: ۱۳:۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل پدافندغیرعامل استان قزوین:

انعقاد تفاهم‌نامه بهره‌مندی ۲۰درصد شعبات بانکی از انرژی‌خورشیدی/ بانک مخاطرات شیمیایی استان قزوین تهیه شد

مدیرکل پدافندغیرعامل استان قزوین گفت: تفاهم نامه‌ای را با شعبات بانکی منعقد کرده‌ایم تا ۲۰درصد از تمامی شعبات استان قزوین از انرژی خورشیدی بهره بگیرند تا در صورت بروز قطع برق و نبود سایر راه‌های دریافت انرژی، از نیروی خورشیدی استفاده شود.

انعقاد تفاهم‌نامه بهره‌مندی ۲۰درصد شعبات بانکی از انرژی‌خورشیدی/ بانک مخاطرات شیمیایی استان قزوین تهیه شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ نشست شورای پدافند غیر عامل استان قزوین ظهر امروز(یکشنبه) با حضور سردار رحیمی معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از مدیران و مسئولان استانی در محل سالن اجتماعات باقرالعلوم ساختمان مدیریت بحران قزوین برگزار شد.

محمد افشار در این نشست اظهار کرد: راهبردهای کلانی را در حوزه پدافند غیرعامل استان قزوین استخراج کرده‌ایم که از جمله آن تهیه نقشه زیرساخت‌های استان و تهدیدات آن است.

وی افزود: کاهش آسیب پذیری پست‌های برق از جمله این راهبردهاست تا با اجرای آن، تهدیدات مشابه حوادث خوزستان را نداشته باشیم و پیشگیری لازم در این زمینه صورت گیرد.

مدیرکل پدافندغیرعامل استان قزوین تصریح کرد: بانک مخاطرات شیمیایی استان قزوین تهیه شده و تمامی الزامات مقابله با آنها مورد شناسایی و بررسی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در سال جاری چهار جلسه پدافند غیرعامل استان با ۴۲مصوبه برگزار شده که به جز دو مصوبه مابقی مصوبات اجرا شده و تاکنون ۱۱جلسه پدافند غیرعامل استان با حضور فرمانداران برگزار شده و در قالب کارگروه‌های ۱۳گانه پدافند غیرعامل استان قزوین نیز  ۶۳جلسه تشکیل شده است.

افشار عنوان کرد: همچنین در مدت یاد شده ۵۴دوره آموزشی با ۹هزار نفر ساعت زمان و ۲۳همایش و ۱۲۳رزمایش  و چهار جلسه زیستی و دو جلسه مقابله با بیوتروریسم برگزار شده است.

۲۰درصد از نانوایی‌های استان قزوین دوگانه سوز شده‌اند

وی با اشاره به ورود شورای پدافند غیرعامل به موضوع مقابله با کرونا، یادآور شد: سال گذشته ۱۳بهمن ماه اولین جلسه مرتبط با موضوع کرونا در جلسه قرارگاه زیستی استان قزوین برگزار شد و طرح‌های مقابله با این بیماری مورد بررسی قرار گرفت.

این مقام مسئول اضافه کرد: ما تمامی زیرساخت‌های استان قزوین را درجه بندی کرده‌ایم و در همین راستا برای مقابله با خطرات احتمالی، ۲۰درصد از نانوایی‌های استان دوگانه سوز شده‌اند تا اگر انرژی گاز از چرخه خارج شد بتوانیم از انرژی‌های دیگر استفاده کنیم.

افشار در ادامه گفت: تفاهم نامه‌ای را با شعبات بانکی منعقد کرده‌ایم تا ۲۰درصد از تمامی شعبات استان قزوین از انرژی خورشیدی بهره بگیرند تا در صورت بروز قطع برق و نبود سایر راه‌های دریافت انرژی، از نیروی خورشید استفاده شود.

وی در پایان به برخی از طرح‌های پدافند غیرعامل از جمله احداث انبار مرجع دارو در استان و تکمیل طرح حفاظت فیزیکی انبارهای نفت اشاره کرد و آنها را در دستور کار این دستگاه طی سال آینده دانست.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان