۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین موافقت وزیر بهداشت با تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی/ قزوین ششمین استان گیرنده تجهیزات‌پزشکی در کشور معرفی شد
کد خبر: ۳۴۸۳۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

دبیر کمیسیون بهداشت درمصاحبه با صبح‌قزوین مطرح کرد

موافقت وزیر بهداشت با تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی/ قزوین ششمین استان گیرنده تجهیزات‌پزشکی در کشور معرفی شد

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طبق گزارش سه هفته پیش وزارت بهداشت، قزوین ششمین استان گیرنده تجهیزات پزشکی در بین ۶۵دانشگاه علوم پزشکی کشور معرفی شد؛ در حالیکه استان پیش از این در رتبه‌های بین ۲۶تا ۳۰بود.

موافقت وزیر بهداشت با تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی/ قزوین ششمین استان گیرنده تجهیزات‌پزشکی در کشور معرفی شد

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در مورد اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونای انگلیسی اظهار کرد: وضعیت آبیک را از همان زمان که اعلام شد از مسئولان علوم پزشکی پیگیری کردیم و همین‌طور گفتگویی با وزیر و معاونان وزیر و رئیس کمیسیون بهداشت داشتیم؛ زیرا وجود ویروس انگلیسی به معنای یک آتش زیر خاکستر برای همه کشور است.

وی افزود: هیچ چیزی ارزشمندتر و بالاتر از حفظ جان مردم در حسین آباد و آبیک و جای جای دیگر کشور نیست؛ از این رو ما به دنبال حفظ سلامت همه آحاد جامعه هستیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: از تلاش‌های ویژه پرسنل و مسئولان حوزه سلامت و دیگر مسئولان ذی ربط استانی تشکر می‌کنم که با تلاش مضاعف در حال ارائه خدمت و انجام اقدامات لازم جهت پیشگیری هستند.

وی عنوان کرد: ما نیازمند دقت در پیگیری مراحل بیماری کرونا هستیم؛ اجرای هوشمند شیوه نامه‌های بهداشتی همراه با فاصله گذاری اجتماعی یک ضرورت است.

تاییدیه ایجاد دانشکده داروسازی در قزوین 

محمدبیگی در ادامه به مصوبات سفر وزیر بهداشت به قزوین اشاره کرد و گفت: از مصوبات سفر وزیر بهداشت به استان قزوین تبدیل بودجه ۱۰۰میلیارد تومانی الحاقیه شهید رجایی بود که در سفر گذشته دکتر نوبخت علی‌رغم قول‌هایی که داده بودند، عملا ۲۰میلیارد اوراق برای این امر اختصاص یافت که با درخواست از وزیر بهداشت مبنی بر پرداخت نقدی ۱۰۰میلیارد تومان، این موضوع مورد پذیرش واقع شد.

وی بیان کرد: تاییدیه دانشکده داروسازی نیز از دیگر مصوبات سفر وزیر بهداشت به قزوین بود که یک گام بسیار موفقیت آمیز در عرصه دانش، پژوهش، حمایت و پشتیبانی از صنایع داروسازی و اشتغالزایی برای دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه استان قزوین خواهد بود.

این مقام مسئول عنوان کرد: تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی از دیگر درخواست‌های ما از وزیر بهداشت بود؛ زیرا با ۵۰۰ سهمیه‌ای که برای نیروهای سلامت از استان گرفته بودیم؛ کفاف نمی‌داد که وزیر بهداشت موافقت کردند.

وی ادامه داد: اختصاص دو دستگاه اکسیژن ساز کاملا رایگان هر کدام به ارزش شش میلیارد تومان به عبارتی مجموعا به ارزش ۱۲ میلیارد تومان از دیگر مواردی بود که دستور آن را از وزیر بهداشت گرفتیم.

افتتاح مرکز رادیوتراپی در قزوین

محمدبیگی عنوان کرد: افتتاح مرکز رادیوتراپی در قزوین نیز یکی دیگر از اقدامات انجام شده است که دستگاه فوق پیشرفته رادیوتراپی با ارزش ۵۰میلیارد تومان در استان قزوین، بی‌نظیرترین دستگاه در کشور و چه بسا در خاورمیانه است.

وی یادآور شد: همچنین تجهیزات و تشکیلات بیمارستان رحیمیان نیز تقریبا پس از چندین سال تکمیل شد و تکمیل تخت‌‌ها و افزایش تعداد نیروهای بیمارستان شهدای آبیک از دیگر کارهای انجام شده است.

محمدبیگی تاکید کرد: نسبت به سال گذشته ۶۰درصد نیروهای متخصص استان قزوین را افزایش دادیم به طوریکه سهمیه ۳۰نفری استان به ۴۶ نفر افزایش یافت.

وی بیان کرد: ۱۰سری دستگاه ویژه ونتیلاتور، تخت ویژه آی سی یو، مانیتورینگ، تشک مواج و دستگاه الکتروشوک و مبلغ ۲۰میلیارد تومان اعتبار ویژه شهر آبیک برای مقابله با کرونا را درخواست کردم که مورد موافقت وزیر بهداشت قرار گرفت.

گروه‌های جهادی آماده خدمت‌رسانی هستند

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: خبر خوب برای مردم استان قزوین اینکه طبق گزارش سه هفته پیش وزارت بهداشت، استان قزوین ششمین استان گیرنده تجهیزات پزشکی در بین ۶۵دانشگاه علوم پزشکی معرفی شد؛ در حالیکه استان قزوین در زمینه اخذ تجهیزات همیشه در رتبه‌های بین ۲۶ تا ۳۰در بین دانشگاه‌های کشور بود.

وی با تاکید براینکه وظیفه ماست که برای همه پهنه مینودری تلاش کنیم؛ گفت: برای مقابله با کرونای انگلیسی لازم است تشکیل مرتب جلسات سه جانبه بین استان‌های تهران و البرز و قزوین در دانشگاه‌های علوم پزشکی و همین طور در سطح فرمانداری‌های شهرهای اطراف داشته باشیم.

محمدبیگی ابراز کرد: حضور مشاوره‌های روانشناسی بین مردم حسین آباد آبیک نیز باید مدنظر قرار گیرد؛ چراکه ممکن است دچار استرس و نگرانی ناشی از احتمال ابتلا به کرونا انگلیسی باشند.

وی ادامه داد: گروه‌های جهادی آماده خدمت‌رسانی هستند، حضور نیروهای سپاه و ارتش و نیروی انتظامی قطعا برای مردم آرامش بخش خواهد بود، درست است که ما باید امروز از خروج مردم جلوگیری کنیم اما مردم نباید بترسند؛ چراکه یکی از وظایف نیروهای مسلح در زمان صلح، حفظ جان مردم در بلایا و حوادث است.

کرونای انگلیسی بزرگ‌ترین نظام‌های علمی دنیا را از پا درآورده است

این مقام مسئول گفت: متاسفانه امروز ویروس کرونای انگلیسی بزرگ‌ترین نظام‌های علمی دنیا را از پا درآورده است به گونه‌ای که آلمان با وجود اقتدار در تجهیزات و علم پزشکی نتوانسته است در مقابل این ویروس جهش یافته خطرناک تاب بیاورد؛ همچنین نظام مقتدر علمی امریکا و انگلیس نیز با فوت هزاران نفر در روز در حال فرو ریختن است.

وی بیان کرد: باید برای حفظ جان مردم با حساسیت ویژه موضوع پیشگیری و مقابله با ویروس جهش یافته کرونا پیگیری شود و تصمیمات مقتدرانه برای حفظ جان ۸۵ میلیون ایرانی از هم اکنون اتخاذ شود.

محمدبیگی عنوان کرد: باید پروتکل‌های بهداشتی با دقت بیشتری رعایت شود و موضوع قرنطینه بسیار جدی گرفته شده و آزمایشات نیز به صورت مکرر انجام شود و مطمئنم مردم و گروه‌های جهادی نیز در راستای مقابله با ویروس کرونا همکاری و مشارکت خواهند کرد.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان