۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افتتاح ۲۵۰۰پروژه محرومیت‌زدایی در سراسر کشور/ پروژه‌های بسیج سازندگی زودبازده و عام‌المنفعه است
کد خبر: ۳۴۸۰۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ساعت: ۱۳:۵۹ ↗ لینک کوتاه

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور خبرداد

افتتاح ۲۵۰۰پروژه محرومیت‌زدایی در سراسر کشور/ پروژه‌های بسیج سازندگی زودبازده و عام‌المنفعه است

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: خوشبختانه در ایام دهه فجر ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه محرومیت زدایی در سراسر کشور کار مشترکی بین بسیج سازندگی و سایر دستگاه‌های اجرایی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح ۲۵۰۰پروژه محرومیت‌زدایی در سراسر کشور/ پروژه‌های بسیج سازندگی زودبازده و عام‌المنفعه است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، امروز(دوشنبه) با حضور سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در شورای اسلامی، سرهنگ مهدی صادق‌پور مسئول بسیج سازندگی استان قزوین و جمعی دیگر از مسئولان استانی آئین افتتاح ۴۴۶ پروژه عمرانی، محرومیت زدایی و اشتغالزایی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین همزمان با دهه مبارک فجر در آبیک برگزار شد.

سردار محمد زهرایی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امام خمینی(ره) می‌فرمایند اگر می‌خواهید مقابل آمریکا مبارزه و مقابله کرده و بجنگید در خدمت به مردم باشید؛ لذا خدمت به محرومین و مردم در واقع جنگ اساسی ما با جبهه استکبار است.

وی افزود: امروز در دفاع مقدس نوین نیاز داریم تا بازتعریفی از آرایش تاکتیکی و تکنیکی برای جنگ اقتصادی و جنگ با فقر و محرومیت داشته باشیم؛ لذا مهم این است که بتوانیم در جدال با قوانین محرومیت‌زا، سیستم‌ها و انسان‌های محرومیت‌زا سبقت بگیریم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه محرومیت زدایی باید از محرومیت زایی سبقت بگیرد، بیان کرد: با کارهای فاخری که در انقلاب اسلامی انجام شده، روستا و محلات حاشیه شهر از فقر مطلق خارج و اکنون در فقر نسبی هستیم که این مرحله نیز با رشد تکنولوژی و فناوری پیشرفت کرده از طرفی خواسته‌های مردم نیز برای رفع محرومیت تغییر کرده است.

افتتاح بیش از ۴۴۰ پروژه محرومیت‌زدایی در استان

سردار زهرایی ابراز کرد: امروز دیگر مسائل جاده، آب یا حتی برق جزو محرومیت‌ها محسوب نمی‌شود؛ بلکه سطح برخورداری مناطق روستایی و محلات حاشیه شهر متفاوت شده و با رسالتی که به بسیج سازندگی به عنوان بازوی دستگاه‌های اجرائی و نهادهای حاکمیتی واگذار شده با استفاده حداکثری از شبکه نیروی متخصص در کشور فعالیت داشته و بزرگترین نهاد تسهیل‌گر در کشور محسوب می‌شود که ۱۶۰رده مویرگی تا دل روستاها دارد.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی با استفاده از این ظرفیت در جهت کمک به مردم حرکت کرده و با مشارکت خود مردم که اصل مترقی و فعالیت‌های بسیج سازندگی هستند و شبکه‌های بسیج به عنوان گروه‌های جهادی امروز هم نشان دادند که در بزنگاه‌هایی مانند سیل، زلزله، کرونا و تمام بحران‌ها پیشتاز بوده و به کمک مردم حرکت می‌کنند که در واقع حلقه اتصالی بین بسیج سازندگی، دستگاه‌های اجرایی، مردم و خیرین برای رفع محرومیت محسوب می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور اذعان داشت: خوشبختانه در ایام دهه فجر با کمک این اقشار ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه محرومیت زدایی در سراسر کشور کار مشترکی بین بسیج سازندگی و سایر دستگاه‌های اجرایی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که امروز هم در استان قزوین این پروژه آبرسانی و چند پروژه دیگر که به نمایندگی از ۴۴۶ پروژه استانی افتتاح خواهند شد.

زهرایی اضافه کرد: در مجموعه طرحی به نام طرح جامع محرومیت‌زدایی که به تایید استانداران، دستگاه‌های اجرایی، نهادها و وزارتخانه‌ها رسیده تا بتوانیم کار مشترک و هدفمندی انجام دهیم.

امروز در فشار حداکثری جبهه استکبار قرار داریم

وی با تصریح بر اینکه ۵۰درصد از اولویت فعالیت‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی با مشارکت سایر دستگاه‌ها و مردم، اولویت آب روستاها در زمینه‌های مجتمع آبرسانی سیار و ثابت و هرآنچه که به زیرساخت اشتغال بازمی‌گردد قرار دارد، تشریح کرد: مسکن محرومین، مباحث بهداشت و درمان و حمایت از کارگاه‌ها برای ایجاد امنیت و پیگیری زیرساخت مستقیم اشتغال از اولویت‌های محرومیت‌زدایی در مناطق روستایی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه ما امروز در کمپین فشار حداکثری جبهه استکبار قرار داریم، تصریح کرد: خوشبختانه با تمام تنگناهای اعتباری که وجود داشت، محرومیت‌زدایی یک لحظه هم کارش را تعطیل نکرد بلکه با شتاب بیشتری به فعالیت خود ادامه داده و امیدواریم این امر همچنان استمرار یابد تا سال ۱۴۰۰ بتوانیم کار هدفمندسازتری انجام دهیم.

وی بیان کرد: پروژه‌هایی که توسط بسیج سازندگی انجام می‌شود زود بازده و عام‌المنفعه بوده و از جنس پروژه‌های بزرگ و هزینه بر نیستند به طوری‌که متوسط هزینه پروژه‌های سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان و امسال به طور متوسط ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

زهرایی در پایان گفت: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی از نمایندگان انقلابی برخوردار است لذا ‌امیدواریم که در بودجه ۱۴۰۰ و هم پنج ساله به مناطق محروم رسیدگی شود و خیرین هم بتوانند نقش بیشتری در محرومیت زدایی داشته باشند.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان