۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افزایش ۲برابری قیمت گل در آستانه روز مادر/ کرونا بازار گل فروش‌ها را کساد کرد
کد خبر: ۳۴۷۹۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ساعت: ۱۶:۱۵ ↗ لینک کوتاه

اختصاصی صبح‌قزوین/رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه اعلام کرد

افزایش ۲برابری قیمت گل در آستانه روز مادر/ کرونا بازار گل فروش‌ها را کساد کرد

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه استان قزوین گفت: قیمت گل در آستانه روز مادر با افزایش قابل توجه و دوبرابری نسبت به سال گذشته همراه است.

افزایش ۲برابری قیمت گل در آستانه روز مادر/ کرونا بازار گل فروش‌ها را کساد کرد

جهانبخش حاج اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین با اشاره به قیمت انواع گُل برای روز مادر اظهار کرد: قیمت گل برای روز مادر در سال‌جاری با افزایش قابل توجه و رشد قیمت دوبرابری همراه است.

وی افزود: گل رُز درجه یک که در سال گذشته با قیمت 25هزار تومان فروخته می‌شد در سال‌جاری با قیمت 40تا 50هزار تومان فروخته می‌شود؛ علت افزایش قیمت، ناشی از شیوع کروناست که به علت عدم برگزاری مراسم‌های ترحیم و عروسی، تولیدکنندگان گل‌های خود را دور ریز کرده و گلخانه‌داران قیمت گل‌ها را افزایش دادند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه استان قزوین بیان کرد: قیمت هر گل رُز هفت رنگ، شاخه‌ای بین 30 تا 50هزار تومان فروخته می‌شود و گل رُز هلندی تازه و سالم هم از 30هزار تومان کمتر فروخته نمی‌شود؛ البته گل‌های رُز کوچک‌تر با قیمت کمتر و تقریبا 25هزار تومان فروخته می‌شود.

حاج اکبری ادامه داد: گل داوودی در گذشته تقریبا شاخه‌ای 15هزار تومان عرضه می‌شد، اما با افزایش قیمت، این گل هم اکنون با قیمت میانگین 40 تا 50هزار تومان فروخته می‌شود.

وی در ادامه به بیان قیمت انواع گل پرداخت و اذعان کرد: هم‌اکنون به مناسبت روز مادر، گل آنتوریوم شاخه‌ای 25هزار تومان، میخک بسته‌ای 50هزار تومان، فریزیا بسته‌ای 25 هزار تومان و آلسترومریا شاخه‌ای بین 15 تا 20هزار تومان فروخته می‌شود.

این مقام مسئول گفت: افزایش قیمت گل تقریبا از هفته جاری آغاز شده است و از آنجایی که مناسبت‌های تقویمی تا 9 فروردین و 15 شعبان ادامه دارد پیش‌بینی می‌شود شاهد کاهش نسبی قیمت گل باشیم.

حاج‌اکبری با اشاره به خسارت‌های وارد شده ناشی از شیوع کرونا به گل‌فروشان کرونا ابراز کرد: به علت عدم استقبال خرید بسیاری از مغازه‌های گل فروشی غیرفعال شده و خسارت بسیاری به این مغازه‌ها وارد شده است، چراکه مغازه‌داران در ایام کرونا هیچ سودی از فروش گل نداشتند.

وی در پایان آمار مغازه‌های فعال گل فروشی استان قزوین را تقریبا 70 الی 80 مغازه گل فروشی عنوان کرد.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان