۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بازسازی پروژه حرم طفلان مسلم از سرگرفته می‌‌شود
کد خبر: ۳۴۷۸۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۰ ساعت: ۱۲:۵۸ ↗ لینک کوتاه

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین:

بازسازی پروژه حرم طفلان مسلم از سرگرفته می‌‌شود

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: ستاد بازسازی، عملیات بهسازی و ساخت صحن طفلان مسلم که یکی از ماموریت‌های استان قزوین است را پس از توقف یک ساله آغاز و گزارش‌های لازم را تهیه کرده است.

بازسازی پروژه حرم طفلان مسلم از سرگرفته می‌‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ سرهنگ مهدی طاهرخانی در دیدار با آیت‌الله اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام از جمله شهید سردار قاسم سلیمانی اظهار کرد: پس از سقوط رژیم صدام که حاج قاسم سلیمانی به زیارت صحن امیرالمومنین(ع) رفتند و شاهد وضعیت آن مکان و مظلومیت این حضرت شدند، تصمیم گرفتند که به بازسازی و نظافت آن صحن رسیگی کنند.

وی افزود: پس از دیدن مظلومیت صحن و سرای امیرالمومنین(ع) اشک از چشمان حاج‌ قاسم جاری شد و سپس ایشان دستور دادند که باید اکنون همه ما با همکاری یکدیگر به بازسازی بپردازیم که به این ترتیب شهید سلیمانی بنیان‌گذار ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور نام گرفتند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین تاکید کرد: اکنون بعد از گذشت چندین سال از شکل‌گیری ستاد عتبات عالیات شاهد این هستیم که خادمین حرم در مجموعه عتبات عالیات با کمک مردم شهید پرور کشور توفیقات خوبی را رقم زده‌اند.

طاهرخانی بیان کرد: یکی از این توفیقات پیاده روی اربعین است که این موضوع به عنوان بزرگترین رزمایش فرهنگی شیعه و دستاوردهای شهید حاج قاسم سلیمانی نام گرفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده ساخت صحن حضرت زهرا(س) در جوار بارگاه امیرالمومنین(ع) است که خوشبختانه پس از چهار سال روند ساخت این صحن در مراحل آماده سازی پایانی برای زائرین است.

وی بیان کرد: کمتر از دو ماه است که  ستاد بازسازی، عملیات‌های لازم را برای رسیدگی به ساختار سازمان ستاد استان شروع کرده که اکنون در حال تامین کمبودهای موجود از جمله تامین نیروی انسانی است.

طاهرخانی اضافه کرد: خوشبختانه ستاد عتبات عالیات در شهرستان قزوین ایجاد و کارها آغاز شده و همچنین با دستگاه‌ها و مدیران استان ارتباط های لازم صورت گرفته است و پس از برگزاری جلسات مختلف سرکشی به ستادهای شهرستانی انجام شده تا برای جهش بیشتر هر ستاد، اقدامات لازم انجام شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین تصریح کرد: ستاد بازسازی، عملیات بهسازی و ساخت صحن طفلان مسلم که یکی از ماموریت‌های استان قزوین است را پس از توقف یک ساله به دلیل بیماری کرونا، اکنون اقدامات مهندسی آغاز و گزارش‌های لازم را تهیه کرده و در نشستی که با هیئت رئیسه استان برگزار شد این دستگاه آمادگی خود را اعلام کرده است.

طاهرخانی در پایان گفت: اگر از سوی هر ایرانی باتوجه به میزان توان، به ستاد بازسازی عتبات عالیات کمک‌های مالی صورت گیرد قطعا افرادی که برای بازسازی اعزام می‌شوند فعالیت‌های لازم را سریع‌تر پیش خواهند برد.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان