۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ادعای دلار ۴۲۰۰تومانی نقشه‌‎ای برای بازی با افکار عمومی بود/ دولتمردان پروژه "روزهای خوب" را برای فریب مردم در دستور کار دارند
کد خبر: ۳۴۷۷۸۵ نویسنده: مرتضی امیری نژاد تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۸ ساعت: ۱۱:۳۹ ↗ لینک کوتاه

کارشناس اقتصادی در واکنش به محکومیت برادر جهانگیری:

ادعای دلار ۴۲۰۰تومانی نقشه‌‎ای برای بازی با افکار عمومی بود/ دولتمردان پروژه "روزهای خوب" را برای فریب مردم در دستور کار دارند

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: دولت برای عوام فریبی و بازی با افکار و انداختن توپ در زمین نظام، مسائل اقتصادی را دولتی می‌کند به طوری که اکنون دولت کسری بودجه را از بورس تامین می‌کند.

ادعای دلار ۴۲۰۰تومانی نقشه‌‎ای برای بازی با افکار عمومی بود/ دولتمردان پروژه "روزهای خوب" را برای فریب مردم در دستور کار دارند

مرتضی امیری نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، با بیان اینکه پنج شاخصه بنیادین درباره عملکرد انقلاب داریم، اظهار کرد: این پنج ارزش شامل استقلال سیاسی، امنیت، عدالت، آزادی و اقتصاد توسعه یافته است؛ که در سه مورد اول نمره انقلاب کامل بوده و می‌توان گفت 20 است.

وی افزود: در بحث آزادی هم رئیس جمهورهایی که روی کار آمدند نیز مفهوم آزادی را تبدیل به رای خود کردند و اما در بحث اقتصاد متاسفانه باید بگوییم که نمره ما زیر 20 است به طوری که اگر در منظومه فکری مقام معظم رهبری هم بررسی کنیم، خواهیم دید که در این 10 سال دغدغه اقتصادی اولین دغدغه ایشان بوده است که در قالب اقتصاد درون‌زا و اقتصاد مقاومتی تعریف کردند.

کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: دولت برای عوام فریبی و بازی با افکار و انداختن توپ در زمین نظام، مسائل اقتصادی را دولتی می‌کند که یکی از ضعف‌های ما در بحث اقتصاد، دولتی بودن آن است به طوری که اکنون دولت کسری بودجه را از بورس تامین می‌کند.

امیری نژاد اضافه کرد: یعنی ثروت‌مندترین دولت در بحث دلار که از 4200 تومان به 20هزار تومان رسید، باعث شد که جیب دولت پرپیمانه شود و متاسفانه از طرفی امروز حدود 70 الی 80 درصد دلار در دست مردم است که خطر محسوب می‌شود؛ یکی از ضعف‌ها و اقتصاد بیمار ما دولتی بودن اقتصاد است که باید از این سیطره و چارچوب خارج شود.

دولت بودجه را براساس نگاه سیاسی تنظیم کرده است

وی با اشاره به مناظرات جهانگیری در انتخابات سال 96 تصریح کرد: جهانگیری در مناظرات خوب درخشید و درواقع مدافع خوبی برای روحانی شد به طوری که بیشتر شعارهایی که دادند در جهت عوام فریبی است؛ اکنون هم روحانی و نوبخت پروژه‌ای را در دست دارند که "پایان خوب" را رقم بزنند.

این کارشناس مسائل روز ابراز کرد: در دنباله این پروژه پایان خوب، جهانگیری در مقابل دوربین‌ها آمد و گفت که هفته‌های خوشی را برای مردم پیش‌بینی می‌کنیم؛ درواقع می‌خواهند به تعبیری در روزهای پایان سال و در آستانه سال نو و انتخاباتی که در پیش است، یک خاطره خوش خدمت راه بی‌اندازند تا سابقه هشت ساله آن‌ها از اذهان عمومی پاک شود.

کارشناس مسائل اقتصادی اذعان کرد: دولت بودجه را براساس نگاه سیاسی و انتخابات امریکا تنظیم کرده است و از طرفی هم هدفش در بازی‌های بورس و دلار، پر کردن جیب خود از محل جیب مردم است که متاسفانه مردمی هم که تخصصی ندارند نیز وارد این بازار می‌شوند و سرمایه خود را از دست می‌دهند.

۹۰درصد صاحب اصلی بورس دولت است

امیری‌نژاد با بیان اینکه 90 درصد صاحبان اصلی بورس دولت است، افزود: 90 درصد از مردم ما به طور ملموس شاهد دلار در بازار نبودند اما ضعفی که وجود دارد این است که دولت همه موارد را به بحث دلار گره زده است؛ اکنون هم مردم با کاهش نرخ دلار انتظار کاهش قیمت‌ها را دارند که عملا این اتفاق نمی‌افتد.

وی تاکید کرد: ما درواقع در داخل کشور با یک چهارگانه تحریم، تدبیر، تسهیل و تحریف مواجه هستیم که برخی دولتمردان این چهارگانه‌ها را به یکدیگر ربط دادند؛ به طوری که عدم فروش نفت و افزایش دلار را به تحریم ربط می‌دهند و از طرفی هم با تحریف بر سایه تحریم‌ها در کشور دامن می‌زنند.

کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: موضوع دیگر هم بحث تدبیر و تسهیل است که در حوزه رونق اقتصادی این دو مولفه باید وجود داشته باشد اما درعمل اینگونه نیست و درواقع می‌خواهند همه نگاه‌ها را به خارج از کشور و دلار گره بزنند در حالی که 90 درصد از مردم در داخل کلا با دلار سروکار ندارند.

امیری‌نژاد یادآور شد: زمانی که دلار گران می‌شود نیز می‌بینیم که قیمت‌ها هم بالا می‌رود اما زمانی که دلار کاهش می‌یابد هیچ کاهش قیمتی را شاهد نیستیم که درواقع یک عوام فریبی آشکار و بازی اقتصادی برای افکار عمومی است.

وی در پایان گفت: گره مشکلات اقتصادی کشور زمانی باز خواهد شد که نگاه ما به داخل باشد و اقتصاد درون‌زا و اقتصاد مقاومتی شکوفا شود اما اگر نگاه ما به خارج از مرزها و بیگانگان باشد این مشکلات نه تنها حل نخواهد شد بلکه روز به روز بدتر هم خواهد شد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان