۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مدیرکل امور بانوان استانداری: جشنواره «زن و مهارت» در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۴۷۶۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۴ ساعت: ۱۴:۲۰ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح‌قزوین از کمیته زنان ستاد چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب؛

مدیرکل امور بانوان استانداری: جشنواره «زن و مهارت» در قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: جشنواره زن و مهارت توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای با انتخاب ۴۲نفر از بانوان خانه‌دار در سطح استان قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل امور بانوان استانداری: جشنواره «زن و مهارت» در قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، نشست کمیته زنان و خانواده ستاد چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امروز(شنبه) در سالن جلسات ساختمان بحران استانداری قزوین برگزار شد.

صدیقه ربیعی در این نشست اظهار کرد: در برگزاری برنامه‌های دهه فجر و هفته زن انتظار داریم به ابعاد فردی و معنوی حضرت زهرا(س) و ابعاد شخصیتی و اجتماعی آن بزرگوار پرداخته شود.

وی افزود: مناسبت‌های مذهبی مختلفی در سال به صورت ویژه برگزار می‌شود اما خلاءهایی در این بین وجود دارد؛ شکاف موجود بین نسل گذشته و امروز نشان می‌دهد که برخی از موضوعات از جمله اینکه از توجه به ابعاد و سیره زندگی اهل بیت(ع) غافل شدیم لذا باید رویکرد خود را در برنامه‌ها تغییر دهیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ادامه داد: در اجرای برنامه‌ها باید نگاه زیربنایی و تخصصی وجود داشته باشد؛ امروز با پدیده بحران هویت روبه‌رو هستیم که دلایل مختلفی دارد و لازم است از ظرفیت‌ها و مناسبت‌های ملی استفاده لازم را داشته باشیم.

وی یادآور شد: باتوجه به اینکه تبیین ابعاد مختلف شخصیتی بانوی دوعالم از تاکیدات رهبر معظم انقلاب و نماینده ولی فقیه در استان قزوین است تلاش داریم در این مسیر گام برداریم و شخصیت آن حضرت را به جامعه از جمله نسل جوان معرفی کنیم.

انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل امروز 

این مقام مسئول ادامه داد: در سال‌جاری باید برنامه‌ای برای تببین دستاوردهای بانوان در حوزه‌های مختلف صورت بگیرد و هر دستگاه اجرایی متناسب با تخصص خود این دستاوردها را به جامعه معرفی کند تا به این واسطه بتوانیم الگوهای موفق زن را به جوانان معرفی کنیم.

ربیعی یادآور شد: در حوزه تولید محتوا و کلیپ انتظار می‌رود همکاری‌های لازم با سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش در کنار سازمان فرهنگی ورزشی صورت بگیرد و این دستگاه‌ها در تولید محتوا نقش داشته باشند تا شاهد اتفاقات خوبی در حوزه زنان باشیم.

وی تاکید کرد: انتقال ارزش‌های انقلاب و بازگوکردن حوادث پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران برای نسل امروز یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: هدف اصلی کارگروه زنان و خانواده ستاد بزرگداشت دهه فجر، زمینه‌سازی برای حضور و مشارکت پرشور قشر عظیم بانوان، شناسایی و توانمندسازی این افراد و برنامه‌ریزی و برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم ملی و جشن بزرگ انقلاب در استان قزوین است.

برگزاری نمایشگاه ملی مجازی با عنوان "زنان سرزمین من" در قزوین

ربیعی تصریح کرد: کمیته زنان و خانواده ستاد بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر و روز زن چند ماه است که فعالیت خود را آغاز کرده و بیش از ۵۰برنامه شاخص در حوزه زنان برای همین ایام پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: امسال سه مناسبت ولادت حضرت زهرا(س)، دهه فجر و کنگره لشگر فرشتگان تاریخ ساز با هم متقارن شده است و برگزاری نمایشگاه ملی با عنوان "زنان سرزمین من" به صورت مجازی به میزبانی استان قزوین با ارائه دستاوردهای بانوان در بخش‌های مختلف از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام دهه فجر است.

این مقام مسئول ابراز کرد: باید عمده‌ترین برنامه‌های اجرایی استان قزوین در ایام دهه فجر، برگزاری همایش‌هایی با موضوعات مرتبط با زنان و معرفی زنان توانمند باشد و باید دستگاه‌های اجرایی استان به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و منزلتی که این انقلاب برای زنان در جامعه ایجاد کرده است به عنوان موضوعات اصلی برنامه‌های خود توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: رونمایی از «تمبر مادرانه» با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان قزوین برای نخستین بار پیش‌بینی شده است که در این مراسم، مسابقه‌ای با طراحی پوسترهای مختلف توسط طراحان برگزار و با داوری‌های صورت گرفته، بهترین پوستر انتخاب می‌شود.

ربیعی در پایان گفت: جشنواره زن و مهارت توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قزوین با انتخاب ۴۲نفر از بانوان خانه‌دار در سطح استان قزوین برگزار می‌شود و همچنین برگزاری سلسله وبینارهایی با محوریت زن و خانواده در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان