۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین روزانه ۶هزار مورد مثبت کرونا شناسایی می‌شود/ ۷۵درصد جمعیت کشور باید واکسینه شوند
کد خبر: ۳۴۷۶۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲ ساعت: ۱۳:۵۰ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر بهداشت در قزوین:

روزانه ۶هزار مورد مثبت کرونا شناسایی می‌شود/ ۷۵درصد جمعیت کشور باید واکسینه شوند

معاون وزیر بهداشت گفت: ۷۵درصد جامعه و کشورهای همسایه هم باید واکسینه شوند و در کشور ما همچنان باید رعایت پروتکل‌ها تشدید شود تا بر اثر غفلت با آمار افزایشی کرونا مواجه نشویم.

روزانه ۶هزار مورد مثبت کرونا شناسایی می‌شود/ ۷۵درصد جمعیت کشور باید واکسینه شوند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ ایرج حریرچی در پنجاه و ششمین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز(پنج شنبه) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به اینکه کرونا باعث افزایش فاصله‌طبقاتی شده است، اظهار کرد: فشار اصلی تورم بر فقرا و اقشار آسیب‌پذیر است که باید تمرکز خود را برای حمایت از بیماران کرونایی و اقشار در معرض بیماری که جزو سطوح آسیب‌‌پذیر هستند، قرار دهیم.

وی افزود: استان قزوین از نظر ترکیب سنی جمعیت، مراودات با سایر استان‌ها و خصوصیات اقلیمی و آب و هوایی می‌توانست جزو استان‌های با درصد بالای گرفتار قرار داشته باشد اما با همکاری همه نهادها و دستگاه‌ها و مدافعین سلامت و کمکی که اصحاب رسانه کردند باعث کنترل شرایط شد؛ که می‌شود گفت استان قزوین عملکرد بسیار موفقی در مقابله با کرونا داشته است‌.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: برخلاف تصور در مواقعی که در اپیدمی‌ها روند بیماری نزولی می‌شود؛ اقدامات سیستم‌های مراقبتی باید افزایشی باشد و تجربه بین‌المللی نشان می‌دهد که وقتی سیر بیماری کاهشی می‌شود، عادی انگاری اتفاق می‌افتد.

شدیدا مستعد افزایش بیماری هستیم

این مقام مسئول با بیان اینکه بعد از تزریق واکسن دو تا سه هفته آینده طول می‌کشد تا ایمنی بدن ایجاد شود، عنوان کرد: اکنون روزی شش هزار تست مثبت جدید و ۷۰۰ مورد بستری جدید در کشور داریم و شدیدا مستعد افزایش بیماری هستیم و تا یکی دو ماه آینده کماکان هیچ کشوری نخواهد بود که بتواند پروتکل‌های بهداشتی را کنار بگذارد.

حریرچی ادامه داد: ۷۵درصد جامعه و کشورهای همسایه هم باید واکسینه شوند و در کشور ما همچنان باید رعایت پروتکل‌ها تشدید شود تا بر اثر غفلت به تله نیافتیم و اکنون که در استان قزوین ۸۰درصد بیماری کاهش یافته باید ۳۰تا۴۰ درصد اقدامات را افزایش دهید.

وی عنوان کرد: در جلسه قبل تاکید ما بر افزایش تست در استان قزوین بود که خوشبختانه در این مدت حاصل شده اما درخواستم این است که با توجه به ویژگی‌هایی که قزوین دارد باید میزان تست در این استان بیش از سایر استان‌ها باشد و میزان تست به اندازه متوسط کشوری در استان قزوین از نظر ما قابل قبول نیست.

استان قزوین عملکرد بسیار موفقی در مقابله با کرونا داشته است‌

معاون وزیر بهداشت افزود: در بحث درمان مهمترین مسئله ما پس از تست، نحوه قرنطینه و ایزوله افراد است که باید درست اجرا شود به طوری که قرنطینه برای افراد مبتلا و ایزوله برای افراد در ارتباط با فرد مبتلا است، اما به دلایل مختلف از قبیل اقتصادی، فرهنگی و زیرساختی این روند به طور مناسب اجرا نمی‌شود.

این مقام مسئول افزود: علوم پزشکی باید در صدور گواهی قرنطینه خیلی سخت‌گیرانه باشد و بر قرنطینه تاکید داشته باشد و افرادی که در رعایت ضوابط بهداشتی کوتاهی می‌کنند باید طبق قانون محکوم شوند؛ طبق بررسی‌ها ۷۰ درصد کسانی که گفتند خود را قرنطینه می‌کنیم، بیش از دو کیلومتر از منزل خارج شدند.

حریرچی در پایان گفت: نکته دیگر این است که مرگ و میر فرد کرونایی بیش از اینکه مربوط به میزان اکسیژن او در هنگام ورود به بیمارستان باشد، مربوط به بیماری‌های زمینه‌ای است که درصد فوت افراد را افزایش می‌دهد لذا این افراد باید قرنطینه معکوس شوند.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان