۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین طنین اقتدار علمی ایران در جهان با تولید داروی جدید «ایورمکتین»
کد خبر: ۳۴۷۵۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ساعت: ۱۲:۴۷ ↗ لینک کوتاه

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس مطرح کرد

طنین اقتدار علمی ایران در جهان با تولید داروی جدید «ایورمکتین»

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و مجموعه جهادی ستاد برکت و شرکت‌های داروسازی که امروز در مراسم رونمایی از تولیدات دارویی آنها هستیم، طنین اقتدار علمی جمهوری اسلامی ایران را در جهان نواختند.

طنین اقتدار علمی ایران در جهان با تولید داروی جدید «ایورمکتین»

به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ آیین رونمایی از محصولات جدید در حوزه مکمل‌ها، مواد اولیه دارویی و داروی ایورمکتین و موکوسیل امروز(سه‌شنبه) با حضور ویدئو کنفرانسی محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در شرکت البرز دارو برگزار شد.

فاطمه محمدبیگی در این جلسه اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و مجموعه جهادی ستاد برکت و شرکت‌های داروسازی که امروز در مراسم رونمایی از تولیدات دارویی آنها هستیم، طنین اقتدار علمی جمهوری اسلامی ایران را در جهان نواختند.

وی افزود: روز گذشته در دیداری از ستاد اجرایی فرمان امام، از نمایشگاه فن آوری‌ها و افتخارات آنها بازدید داشتیم که واقعا انگیزه مضاعفی برای کار و فعالیت گرفتیم؛ زیرا پیشرفت‌های تکنولوژی در این ستاد بالا بوده و به حدی جهادی و علمی عمل شده بود که ما جانی دوباره برای فعالیت‌های بیشتر گرفتیم.

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: جوان دانشمندی به نام دکتر مرتضی شخصی نیایی و تیم دانشگاه علوم پزشکی قزوین با مسئولیت دکتر نامدار و همکارانشان با شرکت دارویی البرز دارو توانستند با تولید جدید داروی آیورمکتین به عنوان درمان کرونا و موثر در پیشگیری از بیماری کرونا افتخار دیگری را به مجموع افتخارات استان قزوین و کشور بیفزایند.

وی بیان کرد: از مرداد ماه امسال در مجلس شورای اسلامی در روند اجرای این طرح قرار گرفتیم و کمیته غذا و دارو برای این دارو تشکیل شد و تصمیم بر این شد که مجلس از این دارو حمایت کند.

محمدبیگی عنوان کرد: سختی‌های زیادی در این مسیر وجود داشت اما با تلاش‌های شبانه روزی، این تیم توانستند مواد اولیه تولید دارو را از کشور دیگری وارد کنند؛ ضمن اینکه جلساتی برگزار شد و از دولت و وزیر بهداشت خواستیم که به صورت ویژه از داروهایی که در داخل کشور برای مبارزه با کرونا تولید می‌شود حمایت کنند.

وی اضافه کرد: هر چند در این بین متوجه شدیم که ایورمکتین خارجی وارد کشور می‌شود؛ لذا از وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو تقاضا داریم که با توجه به رونمایی این داروها، دیگر داروی مشابه خارجی آن وارد کشور نشود.

این مقام مسئول با تشکر از حمایت مسئولان ذیربط در تولید دارو یادآور شد: وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با حمایت‌های خود باعث شدند که چرخه تولید دارو در داخل کشور به همت ستاد اجرایی فرمان امام و شرکت‌های دیگر بچرخد و افتخاری باشد که بتوانیم این داروها را هم به مردم کشور و هم کشورهای همسایه توزیع کنیم و بتوانیم شعله ویرانگر ویروس منحوس کرونا را خاموش کنیم.

وی در پایان گفت: از همه کسانی که در راه تولید دارو تلاش کردند از جمله پارک علم و فناوری، مجموعه‌های صنعتی استان قزوین، مسئولان استانداری قزوین و حمایت‌های معنوی نماینده ولی فقیه در استان قزوین از طرف کمیسیون بهداشت درمان مجلس تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان