۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تشکیل گروه‌های علمی در حوزه علمیه قزوین اقدام ارزشمندی است/ گروه‌های علمی، اصالت علمی و پژوهشی را تحقق می‌بخشد
کد خبر: ۳۴۷۵۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۹ ساعت: ۱۴:۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

تشکیل گروه‌های علمی در حوزه علمیه قزوین اقدام ارزشمندی است/ گروه‌های علمی، اصالت علمی و پژوهشی را تحقق می‌بخشد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: تشکیل گروه‌های علمی در حوزه علمیه قزوین اقدام ارزشمندی است و می‌تواند برای استان‌های دیگر الگو قرار گیرد.

تشکیل گروه‌های علمی در حوزه علمیه قزوین اقدام ارزشمندی است/ گروه‌های علمی، اصالت علمی و پژوهشی را تحقق می‌بخشد

به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز(دوشنبه) در جلسه مجمع گروه‌های علمی تربیتی حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: تشکیل گروه‌های علمی بسیار اقدام مبارک و مهمی در ایجاد نشاط علمی و پژوهشی در حوزه علمیه است و می‌تواند برای استان‌های دیگر الگو قرار گیرد.

وی تصریح کرد: هر گروه علمی یک شجره طیبه‌ی بالنده است که نشاط علمی در حوزه‌ها ایجاد می‌کند و موجب تعامل بیشتر شاگرد با استاد می‌شود و نشاط و معنوی بیشتری ایجاد می‌کند.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: گروه‌های علمی زیرساخت تفکر و تعقل می‌شود و با چنین ساختاری مجهولات علمی شناسایی شده و می‌توان راهکار مناسبی برای آن پیدا کرد و پژوهش را در حوزه‌ها احیا کرده و به این عرصه نشاط بخشید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه تشکیل گروه‌های علمی در حقیقت صیانت از استادان است، بیان کرد: این فضا کمک می‌کند تا علاوه بر صیانت از اساتید، طلاب با استعداد نیز شناسایی شوند و اصالت فضای علمی در حوزه جان بگیرد و امروز به این مهم نیاز مبرمی داریم.

رئیس شورای عالی حوزه علمیه استان قزوین با تشریح سه هدف مهم در کارگروه‌های حوزه علمیه، تأکید کرد: لازم است شناسایی و استخراج پیشینه علمای گذشته، منشورات، مکتوبات و آثار گذشته، شناسایی وضعیت موجود در علوم مختلف و در نهایت چشم‌انداز آینده ترسیم شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان