۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین سردار سلیمانی بابهره‌گیری از کوثر وجودی حضر‌ت‌زهرا(س) پرآوازه و جهانی شد/ «الجار ثم‌الدار»، یعنی الگوی زندگی ایمانی
کد خبر: ۳۴۷۵۰۸ نویسنده: آیت الله عابدینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۸ ساعت: ۹:۰ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین درمصاحبه با صبح‌قزوین:

سردار سلیمانی بابهره‌گیری از کوثر وجودی حضر‌ت‌زهرا(س) پرآوازه و جهانی شد/ «الجار ثم‌الدار»، یعنی الگوی زندگی ایمانی

امام جمعه قزوین با اشاره به برکات تبعیت از مکتب فاطمی گفت: سردار قاسم سلیمانی از کوثر وجودی فاطمه زهرا(س) انسانی برجسته و پرآوازه در عالم شد همچنین امام خامنه ای از آثار وجودی سیده کبری خامنه‌ای شد.

سردار سلیمانی بابهره‌گیری از کوثر وجودی حضر‌ت‌زهرا(س) پرآوازه و جهانی شد/ «الجار ثم‌الدار»، یعنی الگوی زندگی ایمانی

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین در مورد مخفی بودن مزار حضرت زهرا(س) اظهار کرد: مزار آن بانوی بزرگ اسلام چندان هم نامعلوم نیست زیرا زمانیکه امیرالمومنین(ع) در مورد محل دفن آن حضرت می‌فرمایند که در جوار قبر پیغمبر دفن شده است؛ جوار قبر یعنی همان روضه شریفه است.

وی افزود: احتمال اینکه مزار آن بانوی بزرگوار در جایی غیر از جوار پیغمبر خاتم الانبیا باشد بسیار ضعیف است و از نظر منطقی هم با توجه به علقه‌ای که بین حضرت صدیقه کبری(س) با پدر بزرگوارشان بوده طبعا امام علی(ع) ترجیح می‌دادند که فاطمه زهرا(س) در کنار پیغمبر (ص) به خاک سپرده شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: با توجه به آنچه هم که امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه درباره نحوه دفن حضرت می‌فرمایند، اینگونه به نظر می‌آید که محل تدفین آن بانوی بزرگ در کنار مزار رسول گرامی اسلام است.

نجات سوریه جزو اعمال صالحه سردار سلیمانی بود

وی با اشاره به برکات تبعیت از مکتب فاطمی عنوان کرد: سردار قاسم سلیمانی از کوثر وجودی فاطمه زهرا(س) انسانی برجسته و پرآوازه در عالم شد همچنین امام خامنه ای از آثار وجودی سیده کبری خامنه‌ای شد.

عابدینی بیان کرد: اگر از ما بخواهند تا فهرستی از اعمال صالحه و شاخص و تاثیرگذار خود را نام ببریم چیزی برای گفتن نخواهیم داشت، اما سردار سلیمانی طوری زندگی کرد که ابوالمهدی در موردش اینگونه می‌گوید که از جمله اعمال صالحه سردار نجات سوریه و عراق و غزه بود و سایه شوم خشونت غصابانه داعشی‌ها را از سر کشورهای اسلامی کوتاه کرد.

وی بیان کرد: اقدامات موثر سردار سلیمانی زمینه اخراج امریکا را از عراق فراهم کرد و یمن مظلوم را به اقتدار رساند و لبنان را قوت و قدرت منطقه کرد و فلسطین را آبرو بخشید و کشورهای اسلامی با او قدرت گرفتند و مقاومت اسلامی به برکت وجود او پا گرفت.

حضرت فاطمه(س) الگوی زندگی ایمانی است

امام جمعه قزوین گفت: موجودیت سردار سلیمانی هم در واقع یکی از اعمال صالحه سیدعلی خامنه ای امام‌المسلمین است یعنی او بوده که توانسته انسانی را با این برکات تربیت کند.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب نیز با آن عظمت و بزرگی در حقیقت یکی از اعمال صالحه امام راحل بود و امام خمینی(ره) یکی از اعمال صالحه صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) است که این یعنی "انا اعطیناک الکوثر" فاطمه ما به تو خیر کثیر داده‌ایم و تا قیام قیامت این چشمه می‌جوشد و عالم از فیض وجود تو بهره‌مند است.

عابدینی تاکید کرد: فاطمه زهرا(س) الگوی زندگی ایمانی است یعنی الجار ثم الدار، یعنی ذکر، نماز، قرآن، عبادت و بندگی و کرامت انسانی، یعنی خانواده منجسمی که خروجی آن خانواده امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و زینب کبری(س) است خانواده‌ای که چنین انسان‌های ملکوتی و آسمانی دارد که روزی زمینیان شده‌اند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان