۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین اجرای پویش ملی"من مادرم، بچه‌های ایران فرزندان من" در قزوین/ ۲۳درصد مدارس استان‌قزوین نیازمند بازسازی است
کد خبر: ۳۴۷۴۹۱ نویسنده: علی عسگر جوانبخت تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۷ ساعت: ۱۱:۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل نوسازی مدارس استان خبرداد

اجرای پویش ملی"من مادرم، بچه‌های ایران فرزندان من" در قزوین/ ۲۳درصد مدارس استان‌قزوین نیازمند بازسازی است

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: با توجه به اقدامات انجام شده از سال ۸۴ تاکنون بطور کلی ۷۷درصد مدارس استان قزوین دارای استحکام بوده و حدود ۲۳درصد مدارس نیازمند بازسازی است.

اجرای پویش ملی"من مادرم، بچه‌های ایران فرزندان من" در قزوین/ ۲۳درصد مدارس استان‌قزوین نیازمند بازسازی است

عسگرعلی جوانبخت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به فعالیت‌های در دست اجرای اداره کل نوسازی مدارس استان قزوین اظهار کرد: کمپین آجر به آجر با مشارکت جامعه خیرین مدرسه ساز و با هماهنگی اداره‌کل نوسازی و آموزش و پرورش تشکیل شده است.

وی افزود: پویش ملی مشارکت بانوان مدرسه ساز با عنوان "من مادرم بچه‌های ایران فرزند من" در استان قزوین نیز همزمان با سراسر کشور از دی ماه سال جاری با هدف افزایش آگاهی و جلب مشارکت بانوان آغاز شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین تصریح کرد: انتظار این است که بانوان نیک‌اندیش استان قزوین از همه اقشار جامعه به نیابت از مادران و همسران با مراجعه به سایت ajorBajor.ir در حد توان خود مبالغی را برای کمک به امر مدرسه سازی پرداخت کنند.

وی عنوان کرد: با برگزاری پویش ماه محرم امسال سه پروژه شامل دو پروژه در پونک و یک پروژه در روستای شنازند انجام شد و امیدواریم با اجرای پویش "من مادرم بچه‌های ایران فرزند من" شاهد استقبال و جلب مشارکت بالای بانوان خیّر مدرسه ساز استان قزوین باشیم.

۳۰۰مدرسه قزوین نیازمند مقاوم‌سازی است

جوانبخت بیان کرد: در سطح استان قزوین باید ۷۵مدرسه احداث شود که تحقق این امر به ۴۵۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد؛ همچنین ۳۰۰مدرسه در استان قزوین نیازمند مقاوم سازی و تخریب و بازسازی است.

وی اضافه کرد: مجموع اعتبار مورد نیاز جهت احداث، استانداردسازی گرمایشی، مقاوم سازی و تخریب و بازسازی یک هزار و ۱۰۰میلیارد تومان است که از این رقم در استان قزوین معمولا ۳۰میلیارد تامین می‌شود.

این مقام مسئول یادآور شد: با توجه به اقدامات انجام شده از سال ۸۴ تاکنون بطور کلی ۷۷درصد مدارس استان قزوین دارای استحکام بوده و حدود ۲۳درصد مدارس نیازمند بازسازی است.

وی در پایان با اشاره به مشارکت ۵۰درصدی خیّرین نیک اندیش استان قزوین در سال جاری گفت: خیرین مدرسه ساز استان قزوین در انجام ۶۰پروژه مشارکت داشتند که ۳۵پروژه تا پایان امسال و ۴۰پروژه دیگر نیز در سال ۱۴۰۰افتتاح خواهیم کرد.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان