۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اختصاص تسهیلات ۱۰۰میلیونی به متقاضیان طرح مسکن ملی/ مسکن متقاضیان الوندی در مهرگان ساخته می‌شود
کد خبر: ۳۴۷۴۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۵ ساعت: ۱۵:۱۴ ↗ لینک کوتاه

معاون مسکن اداره راه و شهرسازی استان قزوین اعلام کرد

اختصاص تسهیلات ۱۰۰میلیونی به متقاضیان طرح مسکن ملی/ مسکن متقاضیان الوندی در مهرگان ساخته می‌شود

معاون مسکن اداره راه و شهرسازی استان قزوین گفت: مسکن ملی بخش‌های قزوین، الوند، بیدستان، شریفیه و محمدیه به صورت متمرکز در مهرگان ساخته می‌شود.

اختصاص تسهیلات ۱۰۰میلیونی به متقاضیان طرح مسکن ملی/ مسکن متقاضیان الوندی در مهرگان ساخته می‌شود

مجید فرجی پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به اینکه ثبت نام مرحله سوم مسکن ملی در ساعت 24 امروز به پایان می‌رسد، اظهار کرد: تسهیلاتی که تاکنون برای اقدام ملی مسکن لحاظ شده مبلغ 100 میلیون تومان به ازای هر واحد با نرخ سود 18 درصد و بازپرداخت 10 ساله است.

وی افزود: با توجه به پیشرفت پروژه و بازدید و ارزیابی که بانک از این طرح انجام می‌دهد، به صورت مرحله‌ای هزینه‌های لازم به پروژه تزریق می‌شود و در ثبت نام اولیه برای شناسایی متقاضیان موثر، مبلغ آورده 40 میلیون تومان تعیین شده است.

معاون مسکن اداره راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: تخصیص پروژه پس از واریز مبلغ 40 میلیون تومان انجام می‌شود و موقعیت مکانی پروژه هر متقاضی مشخص و نهایتا پس از پیشرفت کار بین دو تا سه ماه مبلغ بعدی که به میزان 40 میلیون تومان است، باید واریز شود.

فرجی پور با بیان اینکه هزینه ساخت مسکن ملی توسط متقاضیان و تسهیلات موجود پرداخت می‌شود، عنوان کرد: دولت در این طرح از طریق اختصاص زمین کمک می‌کند که با هزینه کمتری مسکن ملی در اختیار متقاضیان قرار گیرد؛ سپس زمین به قیمت امروز کارشناسی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به تفاهم نامه‌ای که صورت گرفته است هزینه نظام مهندسی و پروانه ساخت 50 درصد کاهش پیدا می‌کند که این موارد در قالب تسهیلات دولتی اعطا می‌شود و مابقی هزینه باید توسط متقاضیان حائز شرایط پرداخت شود.

متولی ساخت بخش‌های جمعیت زیر 100هزار نفر بنیاد مسکن است

معاون مسکن اداره راه و شهرسازی استان قزوین درباره میزان پرداخت هزینه متقاضیان، تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های کلی، بین 250 تا 300 میلیون تومان آورده هر متقاضی به جز میزان تسهیلات است.

فرجی پور با اشاره به اینکه متولی ساخت بخش‌های جمعیت زیر 100هزار نفر بنیاد مسکن است، تاکید کرد: در شهر الوند به دلیل نبود زمین دولتی نتوانستیم در این منطقه زمین تامین کنیم و احتمالا ساخت این بخش در مهرگان ساماندهی شود و اکنون توانستیم پنج شهر را باتوجه به ظرفیت همجواری با مهرگان ساماندهی کنیم.

این مقام مسئول گفت: مسکن ملی بخش‌های قزوین، الوند، بیدستان، شریفیه و محمدیه به صورت متمرکز در مهرگان ساخته می‌شود و برای افرادی که در بوئین زهرا ساکن هستند 23 قطعه زمین تامین شده است.

وی اضافه کرد: همچنین برای ساخت مسکن ملی بخش تاکستان، محمودآباد نمونه و آبیک در همان منطقه، زمین تحویل بنیاد مسکن داده شده است؛ ظرفیت مسکن ملی استان قزوین بالغ بر 9 هزار و 400 نفر درنظر گرفته شده بود و تاکنون بالغ بر 17 هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند که از این میزان هشت هزار نفر فاقد صلاحیت بودند و رد درخواست شدند.

معاون مسکن اداره راه و شهرسازی استان قزوین در پاسخ به گلایه شهروندان درباره اختصاص فضای سبز در مجاورت اراضی امامزاده سلطان سید محمد(ع) به مسکن ملی ابراز کرد: اگر ساخت مسکن ملی در مجاورت اراضی امامزاده سلطان سید محمد(ع) قطعی شود تمام موضوعات شاخص محله از جمله حفظ آثار  باستانی و فضای سبز موجود در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان