۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ارائه تسهیلات کم بهره به سینماداران در ایام کرونایی
کد خبر: ۳۴۷۴۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۵ ساعت: ۱۲:۲۲ ↗ لینک کوتاه

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره ارشاد قزوین خبرداد

ارائه تسهیلات کم بهره به سینماداران در ایام کرونایی

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: ارائه تسهیلات با نرخ سود ۴درصد از راهکار‌های اداره ارشاد برای التیام آسیب‌های کرونایی سینماداران بوده است.

ارائه تسهیلات کم بهره به سینماداران در ایام کرونایی

امیر ملاحسنی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ از ارائه تسهیلات با نرخ سود چهار درصد برای التیام آسیب‌های کرونایی به سینماداران خبر داد و اظهار کرد: ما در تلاش هستیم که بتوانیم ضرر و زیان در همه حوزه‌های هنری و سینمایی را پوشش دهیم و خدمات گسترده‌تری را به فعالین این حوزه ارائه دهیم.

وی افزود: در گام اول وام‌هایی برای سینماداران توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در نظر گرفته شده است و مبلغ آن با توجه به تعداد بیمه شدگان توسط سینما‌ها متفاوت بوده و سینما‌هایی که مایل بوده‌اند این وام با نرخ سود چهار درصد را دریافت کرده‌اند؛ همچنین کمک‌هایی هم خود اتحادیه و اصناف سینمایی کشور نسبت به سینما‌های خصوصی انجام داده‌اند.

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در مورد آغاز به کار سینما‌های استان قزوین با عبور از شرایط قرمز کرونایی گفت: در استان قزوین دو سینمای ثابت مهتاب با دو سالن ۲۰۰ و ۹۰ نفره و سینما بهمن با دو سالن ۲۰۰ و ۶۰ نفره و نیز دو سالن سیار در تاکستان و آبیک ارائه خدمت می‌کنند.

وی اضافه کرد: سینما‌های استان با رعایت دقیق کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله ضدعفونی کردن سالن پس از برگزاری هر سانس و استفاده الزامی از ماسک توسط مراجعان و کارکنان سینما‌ها با ظرفیت ۵۰درصد فعالیت خود را از سرگیری کرده‌اند.

ملاحسنی ضمن اشاره به آسیب‌هایی که سینماداران به واسطه قرنطینه و تعطیلی طولانی مدت متحمل شده‌اند، عنوان کرد: با توجه به دستور ستاد ملی پیشگیری از بیماری کرونا خسارت به مشاغلی که تجمع در آن‌ها اتفاق می‌افتد یک امر ناگزیر بوده است.

وی در ارتباط با فعالیت سالن‌های تئاتر بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی استان سالن‌های تئاتر هم می‌توانند به شرط فروش اینترنتی بلیط با ظرفیت ۵۰درصد، کار‌هایی که بازبینی شده‌اند را به روی صحنه ببرند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان