۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۳۶درصد الموتی‌ها تحت حمایت کمیته امداد هستند
کد خبر: ۳۴۷۴۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۵ ساعت: ۱۱:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

۳۶درصد الموتی‌ها تحت حمایت کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در مجموع نسبت افراد تحت حمایت کمیته امداد به جمعیت استان قزوین ۴.۶ درصد است که این رقم در منطقه الموت حدود ۳۶درصد است.

۳۶درصد الموتی‌ها تحت حمایت کمیته امداد هستند

مهرعلی حق گویان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اقدامات کمیته امداد استان قزوین اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از ۲۰هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین بوده و از خدمات متنوع این نهاد بهره‌مند هستند.

وی افزود: از این تعداد افراد تحت حمایت بیش از چهار هزار نفر در منطقه الموت شرقی و غربی ساکن هستند که در مجموع باید گفت ۲۰درصد از سالمندان تحت حمایت استان قزوین در منطقه الموت ساکن هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین تصریح کرد: سالمندان یکی از اقشار خاص جامعه هستند؛ چراکه توانایی کار ندارند از این رو موضوع توانمندسازی در این گروه از جامعه قابل اجرا نیست و باید حمایت‌های لازم از این افراد را ارائه کنیم.

وی در ادامه گفت: هم اکنون بیش از ۲۱هزار خانوار با جمعیتی قریب به ۳۵هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین هستند.

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین بیش از ۱۰هزار خانوار با جمعیت بیش از ۲۵هزار نفری نیز در قالب تبصره ۱۴ و به صورت مقطعی و موردی از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند که در مجموع نسبت افراد تحت حمایت به جمعیت استان ۴.۶ درصد است که این رقم در منطقه الموت حدود ۳۶درصد است.

حق گویان عنوان کرد: این نهاد از ظرفیت‌های مختلف خود استفاده می‌کند تا خدمت مناسب را در حد توان به جامعه مددجویی تحت حمایت ارائه کند تا بتوانند با دغدغه‌های کمتری زندگی کنند.

وی با اشاره به همکاری دستگاه قضایی و کمیته امداد امام(ره) برای خدمت به محرومان گفت: براساس تفاهم نامه همکاری دستگاه قضایی، قضات تا حد امکان از احکام جایگزین حبس به نفع محرومان صادر می‌کنند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان