۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین فعالیت ۸ موسسه خدمات حفاظتی و مراقبتی در قزوین
کد خبر: ۳۴۷۴۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۴ ساعت: ۱۶:۲۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس پیشگیری استان خبرداد

فعالیت ۸ موسسه خدمات حفاظتی و مراقبتی در قزوین

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: ۹موسسه خدمات حفاظتی و مراقبتی در استان قزوین مجوز اخذ کرده و از این تعداد هشت موسسه فعال است.

فعالیت ۸ موسسه خدمات حفاظتی و مراقبتی در قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، نشست پیشگیری از سرقت امروز(چهارشنبه) با حضور جمعی از مسئولان قضائی و انتظامی در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد.

محمد قاسمی در این نشست اظهار کرد: اولویت نخست در تاسیس موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی تامین امنیت است و قطعا اگر این موسسات توسعه یابند دستگاه قضائی و دادستانی فعالیت‌های آن را بازرسی و رصد می‌کند؛ این موسسات در حوزه پیشگیری و دستگیری سارقان نقش دارند.

وی تصریح کرد: افرادی که در موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی بکارگیری می‌شوند مسلما دارای صلاحیت بوده و امانتدار هستند؛ برخی اماکن اعم از دولتی و خصوصی در معرض خطر هستند و باید برای تامین امنیت خود برنامه‌ای داشته باشند.

دادستان قزوین در پایان بیان کرد: امروز جرائم پیچیده‌تر شده است و قطعا باید وقوع جرم را کاهش دهیم؛ سرقت از جمله موضوعاتی است که امنیت شهروندان را با خطر مواجه می‌سازد؛ لذا باید هوشیاری خود را به کار بگیریم و از ظرفیت بخش‌های مختلف از جمله پلیس استفاده کنیم تا بتوانیم جرائم را کاهش دهیم.

در ادامه علی فولیان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که امروز در دستگاه قضایی حاکم شده، مردمی بودن آن است که در اجرای ماموریت‌های محوله از ظرفیت مردم استفاده می‌شود.

اجرای طرح نگهبان محله نقطه قوتی در فعالیت‌های پلیس

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین افزود: اجرای طرح پلیس‌محله یا نگهبان‌محله می‌تواند از جمله سیاست‌های مشارکتی برای جلوگیری از وقوع جرم باشد؛ نقش نگهبان محله در پیشگیری از سرقت به عنوان موضوع سراسری در دستگاه‌ها درنظرگرفته شده است.

وی بیان کرد: اجرای طرح نگهبان محله، نقطه قوتی در فعالیت‌های نیروی انتظامی بوده که منجر به ارتقای توان ناجا در پیشگیری از وقوع جرم شده است.

فولیان عنوان کرد: نگهبانان محله، اشراف اطلاعاتی در محلات دارند و با افزایش میزان شناسایی و مقابله با جرائم، باید ارتباط پررنگ‌تری با کلانتری‌ها و واحدهای گشتی ناجا داشته باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: فعالیت‌های نگهبانان محله ثمراتی از جمله کاهش جرم و افزایش شناسایی خودروها و موتورسیکلت‌های سرقتی و دستگیری سارقین را به همراه داشته است.

وی اضافه کرد: سرقت تجهیزات شرکت‌های خدمات‌رسان از جمله گزارش‌های اعلام شده به دستگاه قضائی است که تدبیر پیشگیرانه باید در این بین درنظرگرفته شود. مهم‌ترین سرمایه پلیس در محله، نگهبانان محله هستند چراکه فعالیت آنها منجر به ارتقای ضریب‌های امنیتی در محلات شده است.

در ادامه سرهنگ علی چگینی اظهار کرد: طرح نگهبان محله با عنوان پلیس یاران در نیروی انتظامی مطرح است که در برون سپاری وظایف به نیروی انتظامی کمک می‌کند.

مشارکت همه‌جانبه برای تامین امنیت در قزوین

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان قزوین بیان کرد: ۹موسسه خدمات حفاظتی و مراقبتی در استان قزوین مجوز اخذ کرده و هشت موسسه فعال است که از جمله این موسسات می‌توان به موسسه امیرفعال مهر، حافظ جویا، ره‌پویان نجم گستر پایدار، شایسته سالار، نظم آوران فجر قزوین، نظم آوران توانا، بهینه سازان امنیت قزوین اشاره کرد.

وی در پایان تصریح کرد: ۵۸۰ نفر در بخش خصوصی و دولتی جذب و در موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی به کارگیری شدند.

سرهنگ داود عبدالمالکی نیز در این جلسه گفت: قرارگاه امام علی(ع) در مجموع کشور با هدف برخورد با جرائم سرقت راه‌اندازی شده و امیدواریم در راستای اجرای طرح قرارگاه امام علی(ع) بتوانیم در حوزه پیشگیری جرائم در استان گام برداریم و انتظار داریم این اقدامات دوطرفه باشد.

جانشین انتظامی استان قزوین یادآور شد: هزینه‌ای برای پیشگیری از جرم در کشور درنظرگرفته نمی‌شود و این امر زیبنده نیست.

وی با اشاره به نقش امنیت در جامعه بیان کرد: امنیت مهم است و این امر را باید در سطح استان قزوین و کشور نهادینه و فرهنگ‌سازی کنیم و مشارکت همه‌جانبه توسط دستگاه‌های متولی باید در این بین صورت بگیرد.

این مقام مسئول در پایان گفت: در تامین امنیت باید تمام دستگاه‌های متولی مانند یک پازل‌ها کنار هم باشند تا بتوانیم در این مسیر موفق باشیم؛ ما در کشور نقش داریم و باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان