۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین درمان نازایی تحت پوشش بیمه نیست/ هزینه‌ای برای داروهای خارجی که مشابه داخلی دارد، پرداخت نمی‌کنیم
کد خبر: ۳۴۷۳۹۱ نویسنده: محمدصادق بابایی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۲ ساعت: ۱۴:۲۰ ↗ لینک کوتاه

مدیردرمان تامین اجتماعی استان قزوین:

درمان نازایی تحت پوشش بیمه نیست/ هزینه‌ای برای داروهای خارجی که مشابه داخلی دارد، پرداخت نمی‌کنیم

مدیردرمان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: داروهای خارجی که مشابه ایرانی دارند به هیچ عنوان تحت پوشش بیمه قرار ندارند مگر اینکه تولید داخل کشور نداشته باشد.

درمان نازایی تحت پوشش بیمه نیست/ هزینه‌ای برای داروهای خارجی که مشابه داخلی دارد، پرداخت نمی‌کنیم

محمدصادق بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، درباره تحت پوشش قرار گرفتن روند درمان نازایی و ناباروری اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی هیچ تعهدی مبنی بر تحت پوشش قرار دادن مراحل درمان نازایی را ندارد و بر اساس سیاست کلی باید دستورالعمل آن به سازمان ابلاغ شود تا در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: تاکنون دستور‌العملی مبنی بر تحت پوشش قرارگرفتن خدمات آزمایشگاه یا بستری بابت درمان نازایی ابلاغ نشده؛ لذا این طرح یک تصمیم کلان را در سطح سازمان می طلبد و از حوزه مدیریتی استان خارج است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین درباره خدمات پاراکلینیک و سونوگرافی بیان کرد: اگر بیمه شده تامین اجتماعی برای ادامه روند درمان به مراکز سازمان مراجعه کند تمام خدمات به صورت رایگان در اختیارش قرار خواهد گرفت؛ اما اگر به بخش خصوصی مراجعه کند چون تعرفه دولتی و خصوصی متفاوت است تنها بخشی از خدمات تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ما دو تعرفه دولتی و خصوصی را برای بیمه شدگان تعریف می‌کنیم زمانی که بیماری برای بستری به بخش خصوصی مراجعه می‌کند ما 90درصد تعرفه دولتی را پرداخت می‌کنیم و بیمه شده باید 10درصد تعرفه دولتی به اضافه مابه التفاوت بخش خصوصی و دولتی را بپردازد.

قرارداد تامین اجتماعی با تمام داروخانه‌های استان 

بابایی ادامه داد: در قسمت بستری اگر بیمار به بخش دولتی نظیر بیمارستان‌های کوثر و ولایت مراجعه کند با دفترچه تامین اجتماعی تنها 10درصد هزینه را بیمه شده می‌پردازد و 90درصد مابقی سهم سازمان است.

این مقام مسئول اضافه کرد: اگر بیمه شده تامین اجتماعی به بخش خصوصی مثل دهخدا، پاستور و مهرگان مراجعه کند 90درصد از تعرفه دولتی را سازمان می‌پردازد و 10درصد مابقی به اضافه مابه التفاوت تعرفه خصوصی و دولتی را بیمه شده باید بپردازد.

وی ابراز کرد: در بحث خدمات پاراکیلینک و سونوگرافی هم اگه بیمار تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار داشته باشد؛ با دفترچه 70درصد تعرفه دولتی را سازمان می‌دهد و 30درصد دولتی را به اضافه مابه التفاوت بخش دولتی و خصوصی را خود بیمه شده باید بپردازد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در بحث دارویی هم به همین روال است که 70درصد تعرفه دولتی را سازمان و 30درصد مابقی را بیمه شده می‌پردازد؛ البته سازمان تامین اجتماعی تقریبا با تمام داروخانه‌های استان قرارداد دارد و بیمه شده‌ها می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی در پایان گفت: داروهای خارجی که مشابه ایرانی دارند به هیچ عنوان تحت پوشش بیمه قرار ندارند مگر اینکه تولید داخل کشور نداشته باشد که در این صورت هم برخی داروهای خاص که مدنظر سازمان هستند باید پرونده پزشکی بیمار نزد پزشک معتمد سازمان در دفتر اسناد پزشکی تایید شود تا توسط بیمه قابل پرداخت باشد.
انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان