۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین طرح "سدره" برای سومین سال متوالی در قزوین اجرا می‌شود
کد خبر: ۳۴۷۳۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۰ ساعت: ۱۰:۱۷ ↗ لینک کوتاه

مسئول برگزاری طرح برپایی محافل روضه خانگی:

طرح "سدره" برای سومین سال متوالی در قزوین اجرا می‌شود

مسئول برگزاری طرح برپایی محافل روضه خانگی از اجرای طرح سدره برای سومین سال متوالی در قزوین خبر داد و گفت: در گام اول طرح سدره هر خانه یک روضه با جذب ۱۰خطیب و ۱۰مداح، آمادگی برپایی ۱۰۰جلسه روضه خانگی در دهه دوم فاطمیه به صورت رایگان در شهر قزوین را دارد.

طرح "سدره" برای سومین سال متوالی در قزوین اجرا می‌شود

میلاد جباری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین فعالیت‌ها در راستای تعظیم شعائر دینی در طول تاریخ اسلام و سرچشمه بسیاری از تلاش‌ها و عامل اصلی تداوم نهضت شیعه، برگزاری محافل عزاداری است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران و دلاوری‌های رزمندگان سپاه اسلام و عبور از برهه‌های حساس نظام اسلامی خود شاهدی بر این مدعاست که در این سال‌ها پرچم عزای آل محمد در کنار سیره و اندیشه آنان همواره بزرگترین محور اجتماع مردم و مقاوم رشد و تعالی امت اسلامی در راستای نیل به الگوی تمدن اسلامی بوده است.

مسئول برگزاری طرح برپایی محافل روضه خانگی سدره بیان کرد: هیئت که پرچمدار تعظیم شعائر اهل بیت(ع) است، نه تنها درحرف و شعار بلکه در عمل نیز باید سیره ایشان را متبلور کند و این امر از هیئات مذهبی به مراتب بیشتر مورد انتظار خواهد بود.

وی یادآور شد: هر هیئتی برای دستیابی به این هدف باید مفاهیم و رویکردهایی را به عنوان سرلوحه کارهای خود در حوزه فکر و عمل در نظر داشته باشد.

88 بسته معیشتی در قزوین توزیع می‌شود

جباری ادامه داد: طرح سدره برای سومین سال متوالی برای ایام فاطمیه از وفات حضرت معصومه(ع) شروع به کار کرده است و در مرحله اول با اطلاعیه فراخوان جذب مداح و سخنران صورت گرفته و مصاحبه و تکمیل فرم متقاضیان انجام شده است.

وی تصریح کرد: در گام اول طرح سدره هر خانه یک روضه با جذب 10خطیب و 10مداح، آمادگی 100جلسه روضه خانگی از مورخه 18تا 28دیماه دهه دوم فاطمیه و به صورت رایگان در شهر قزوین را دارد و پیام محوری این طرح در فاطمیه سال‌جاری نصرت امام است و بنا داریم این طرح به صورت کیفی و محتوا محور معرفتی در طی سال استمرار داشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همزمان با اجرای این طرح 88بسته معیشتی که ارزش هر کدام به مبلغ 300هزار تومان است توزیع می‌شود، یادآور شد: این طرح وابسته به هیئت مذهبی شمس‌الشموس قزوین است و خانواده‌های قزوینی برای میزبانی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09193759185 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان