۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رقابت تنگاتنگ قیمت تخم‌مرغ‌ با مرغ!/ کالاهایی که خیال ارزان‌شدن ندارد+لیست قیمت‌ها
کد خبر: ۳۴۷۲۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۷ ساعت: ۱۵:۳۰ ↗ لینک کوتاه

رصد صبح‌قزوین از وضعیت بازار کالاهای اساسی؛

رقابت تنگاتنگ قیمت تخم‌مرغ‌ با مرغ!/ کالاهایی که خیال ارزان‌شدن ندارد+لیست قیمت‌ها

رصد خبرنگار صبح قزوین از بازار قزوین نشان می‌دهد هنوز گرانی‌ها پابرجاست، اما با وجود وعده‌های مسئولان، قیمت برخی اقلام از جمله تخم‌مرغ تقریبا در یکی دو هفته گذشته با افزایش قیمت روبه‌روست.

رقابت تنگاتنگ قیمت تخم‌مرغ‌ با مرغ!/ کالاهایی که خیال ارزان‌شدن ندارد+لیست قیمت‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، درحالی وارد نخستین ماه فصل زمستان شده‌ایم که هنوز قیمت‌ها رنگ ثبات به خود نگرفته‌اند، گرانی کالاها همچنان بیداد می‌کند و  هرکس نرخ جدید و متفاوت از دیگری به فروشنده‌ها ارائه می‌دهد، در این میان افزایش قیمت چشم‌گیر برخی اقلام همچون انواع مواد پروتئینی مشهود به خوبی چشم نوازی می‌کند.

رصد خبرنگار صبح قزوین از بازار قزوین نشان می‌دهد هرچند گرانی بی‌ترمز کالاها روند ثابتی به خود گرفته است، اما برخلاف وعده‌های مسئولان، قیمت برخی اقلام از جمله تخم‌مرغ تقریبا در یکی دو هفته اخیر با افزایش قیمت و گاها با کمبود روبروست.

به گفته فروشندگان تخم‌مرغ، قیمت هر شانه تخم مرغ تعاونی برابر 31 هزار تومان و آزاد 34 الی 35 هزار تومان است که قیمت هر شانه تقریبا در یکی دو هفته گذشته با افزایش قیمت همراه است.

به گفته توزیع‌کنندگان تخم‌مرغ، سازمان‌های متولی برای تعدیل‌سازی قیمت تخم‌مرغ، تعدادی تخم‌مرغ به نام تعاونی و با قیمت کمتر به مغازه‌داران ارائه می‌دهند که البته این توزیع بسیار محدود است.

آنچه از گفت‌وگوهای مغازه‌داران بازار قزوین برداشت می‌شود افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها و بی سر و سامانی در حوزه نظارت‌هاست که موجب کاهش نسبی قدرت خرید مردم شده است و پیش‌بینی می‌شود خرید و فروش تا شب عید همچنان در وضعیت رکود باقی بماند.

به گفته فروشندگان در بازار قزوین، نرخ چای خارجی با افزایش قیمت 60 هزار تومان به 124 هزار تومان رسیده چراکه این چای با دلار آزاد وارد می‌شود و در گذشته با دلار 4 هزار و 200 تومان وارد می‌شده است.

به گفته فروشندگان قزوینی، روغن جامد از چند ماه گذشته در بازار موجود نیست که البته قول‌هایی مبنی بر ارائه این کالای اساسی توسط مسئولان داده شده است.

رصدی بر بازار گوشت قزوین!

رئیس اتحادیه قصابان استان قزوین به خبرنگار صبح قزوین می‌گوید: در دو الی سه هفته گذشته، افزایش قیمتی در انواع گوشت صورت نگرفته که البته رشد قیمت مربوط به ماه محرم و صفر به دلیل افزایش قیمت علوفه و دام است.

حمیدرضا دائی‌دائی عنوان می‌کند: قیمت گوشت تقریبا از دو ماه گذشته تغییری نکرده و ثابت است، اما در هفته گذشته،  قیمت دام زنده تقریبا کیلویی دو الی سه هزار تومان افزایش یافته است.

وی ادامه می‌دهد: نرخ مخلوط گوشت گوساله، تقریبا کیلویی 98هزار تومان و گوشت گوسفندی بدون دنبه کیلوئی 115هزار تومان برای تمام واحدهای صنفی است.

این مقام مسئول با اشاره به علت افزایش قیمت‌ها ادامه می‌دهد: افزایش قیمت‌ها در هفته گذشته، دلایل متفاوتی دارد؛ گاها عرضه در بازار محدود و میزان تقاضا از عرضه بیشتر است.

دائی‌دائی با اشاره به قیمت انواع گوشت تصریح می‌کند: قیمت سایر بخش‌های گوشت از جمله جگر نیز به دلیل عرضه و تقاضا متغیر است؛ قیمت جگر 10درصد بیشتر از قیمت خرید واحدهای صنفی عرضه می‌شود. همچنین اقلام مختلف گوشت قیمت مصوبی ندارد؛ چراکه میزان کشتار دام و عرضه و تقاضا نوسان دارد.

نرخ اقلام و کالاهای اساسی مردم به شرح زیر است:

حبوبات:

*لوبیا قرمز: 25 هزار تومان

*عدس: 24 هزار تومان

*لپه: 36 هزار تومان

*لوبیا چیتی: 30 الی 32 هزار تومان

*لوبیا چشم بلبلی: 28 هزار تومان

*لوبیا سفید: 23 هزار تومان

*سویا آجیلی: 25 هزار تومان

*سنجد: 35 هزار تومان

*خرما: 20 تا 27 هزار تومان

*تخم هندوانه: 27 هزار تومان

*تخم کدو: 65 تا 80 هزار تومان

*نخود: 30 هزار تومان

برنج:

*برنج هندی دانه بلند: کیلویی 22 هزار تومان

*برنج صدری دم‌سیاه:کیلویی 21 هزار تومان

*برنج لاشه صدری هاشمی: کیلویی 18 هزار تومان

*برنج دانه درشت هاشمی: 22 هزار تومان

*برنج صدری فوق اعلاء: 32 هزار تومان

*برنج صدری دودی فوق اعلاء: 36 هزار تومان

*برنج علی کاظمی فوق اعلاء: 31 هزار تومان

*برنج شیرودی دودی: 31 هزار تومان

*برنج لاشه صدری: 24 هزار تومان

*برنج عنبربو: 20 هزار تومان

*برنج فجر: 26 هزار تومان

*برنج شیرودی: 25 هزار تومان

اقلام بسته‌بندی:

*چای ممتاز گلستان: 80 هزار تومان

*آبلیموی مسرور شیشه بزرگ: 12 هزار تومان

*آبلیموی مسرور شیشه کوچک: 8 هزار تومان

*چای بسته‌بندی بامداد: 20 هزار تومان

*رب بسته‌بندی: 12 هزار تومان

گوشت:

*جگرگوساله: کیلویی 100 هزار تومان

*جگر سفید: 20 هزار تومان

*کله: 120 تا 14 هزار تومان

*سیرابی: کیلویی 30 هزار تومان

*زبان: کیلویی 80 هزار تومان

*مغز: کیلویی 30 هزار تومان

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان