۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین عادی‌انگاری در وضعیت زرد کرونایی نگرانی اصلی ماست/ منع تردد اتوبوس‌های برون شهری به شهر‌های قرمز
کد خبر: ۳۴۷۲۶۱ نویسنده: منوچهر حبیبی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۷ ساعت: ۱۰:۳۰ ↗ لینک کوتاه

جانشین ستاد مقابله با کرونا در قزوین:

عادی‌انگاری در وضعیت زرد کرونایی نگرانی اصلی ماست/ منع تردد اتوبوس‌های برون شهری به شهر‌های قرمز

جانشین ستاد مقابله با کرونا در قزوین با اشاره به اینکه عادی انگاری در وضعیت زرد کرونایی نگرانی اصلی ماست، گفت: نگرانی ما از این جهت است که مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجهی کنند و ما به شرایط قبل از رنگ زرد برگردیم.

عادی‌انگاری در وضعیت زرد کرونایی نگرانی اصلی ماست/ منع تردد اتوبوس‌های برون شهری به شهر‌های قرمز

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، درباره آخرین وضعیت کرونا در استان قزوین اظهار کرد: از شش شهرستان استان قزوین، پنج شهرستان وضعیت زرد دارند و شهرستان تاکستان در وضعیت نارنجی به سر می‌برد.

وی افزود: روز دوشنبه هفته جاری نشستی در شهرستان تاکستان به صورت خاص با حضور مسئولین امر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد که ابعاد مختلف مورد بررسی و تاکیدات لازم صورت گرفت.

این مقام مسئول ابراز کرد: اگرچه رنگ‌بندی وضعیت کرونا به میزان تعداد مبتلایان و بستری شده‌ها ارتباط دارد؛ اما نمی‌توان به آن دل خوش کرد، چراکه رنگ زرد به نارنجی و قرمز نزدیک‌تر است لذا باید تلاش کنیم که بتوانیم به  سفید نزدیک شویم بنابراین امیدواریم تا پایان امسال و آغاز سال ۱۴۰۰ این وضعیت محقق شود تا مردم بتوانند جشن نوروز در کنار هم باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین اضافه کرد: از آنجایی که شرایط دنیا و کشور به گونه‌ای است که کرونا در حال جهش بوده و به شیوه‌های مختلف عمل می‌کند باید مراقبت‌های لازم را داشته باشیم، چه بسا که این روزها بحث کرونای انگلیسی و درگیری بیشتر جوانان مطرح است.

وی با بیان اینکه وضعیت زرد به عنوان یک تله است، ابراز کرد: اکنون که در فصل سرما و زمستان هستیم، معمولا این فصل مستعد ویروس‌هایی از جمله آنفلوانزا و کروناست که اگر مراعات نکنیم ممکن است به شرایط قبل بازگردیم؛ لذا رنگ زرد نباید طوری باشد که این بیماری عادی انگاری شود و مردم احساس کنند که شرایط طوری است که نیازی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست.

زنان خانه‌دار و کارگران واحد‌های تولیدی بیشترین آمار مبتلایان به کرونا

حبیبی با اشاره به اینکه عادی انگاری در وضعیت زرد کرونایی نگرانی اصلی ماست، ادامه داد: نگرانی ما از این جهت است که مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی یا استفاده از ماسک بی‌توجهی کنند و ما به شرایط قبل از رنگ زرد برگردیم.

وی اذعان کرد: منع ترددها از ساعت 21 شب تا 4 صبح همچنان ادامه دارد چون ارزیابی‌ها نشان می‌دهد در میزان کاهش ابتلا بسیار تاثیر گذار بوده؛ همچنین تعداد تست‌های تشخیص کرونا را افزایش می‌دهیم و دنبال این هستیم تا حوزه‌های کارگری، کارمندان بانک‌ها و شهرداری‌ها در اولویت باشند.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته بعد از خانم‌های خانه‌دار، کارگران واحد‌های تولیدی، پرسنل بانک‌ها و کارکنان شهرداری‌ها بیشترین آمار مبتلایان به بیماری کرونا را تشکیل می‌دهند.

وی ابراز کرد: دستورات لازم به فرمانداران شهرستان‌ها ابلاغ شده تا از مراکز بهداشت درخواست کنند که سریعا از این سه گروه تست‌زنی کنند و با مراجعه به واحد‌های تولیدی و سیستم‌های بانکی و شهرداری‌ها هرچه سریعتر ارزیابی‌ها انجام و میزان مبتلایان مشخص شود.

حبیبی عنوان کرد: اگر بتوانیم بیماریابی کرده و افراد مبتلا را در منزل یا نقاهتگاه‌ها قرنطینه کنیم قطعا کمک کننده خواهد بود؛ اگرچه در کنار تمام هشدارهایی که داده می‌شود روند نزولی داریم به طوریکه از ۶۰۰بیمار بستری در بیمارستان به ۲۰۷بیمار رسیده‌ایم اما بازهم نیازمند هستیم که این عدد را پایین‌تر آورده تا نزدیک به صفر شود و مردم با کمال آرامش در کنار هم زندگی کنند.

تجمع، عامل اصلی شیوع ویروس کرونا

وی با اشاره به اینکه تجمع‌ها عامل اصلی شیوع ویروس کروناست، عنوان کرد: تجمع‌ها و عادی انگاری از اصلی‌ترین عواملی هستند که کادر بهداشت و درمان و ستاد کرونا نگران می‌کنند، چه بساکه اگر احساس کنیم کار تمام شده و شرایط روند نزولی دارد و بخواهیم شیوه نامه‌های بهداشتی را کنار بگذاریم، آینده نگران کننده در پیش خواهیم داشت.

این مقام مسئول درباره بحث ترددهای خودرویی در شهرستان‌های زرد بیان کرد: اکنون رفت وآمدهای خودرویی در شهرستان‌های زرد بلامانع است اما اگر مراعات نکنیم قطعا نگرانی برای کادر درمان و بهداشت و اعضای ستاد مقابله با کرونا افزایش می‌یابد، لذا انتظار داریم مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشند.

وی تصریح کرد: اگرچه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود و دورهمی‌های خانوادگی و فامیلی به حداقل ممکن رسیده اما مجدد باید این حداقل‌ها را کاهش دهیم تا به صفر برسد.

حبیبی با بیان اینکه تردد اتوبوس‌ها به شهرهای قرمز ممنوع است، اذعان کرد: از آنجایی که قزوین بیشترین ارتباط را با استان‌های شمالی مانند مازندران و‌ گیلان دارد و‌ از پایانه قزوین روزانه چندین اتوبوس به این شهرها رفت ‌وآمد دارد، لذا با توجه به وضعیت قرمز حدود پنج شهر در مازندران و نارنجی بودن چندین شهر در گیلان در ستاد مقابله با کرونا تصمیم گرفتیم تا عادی شدن شرایط هیچ گونه ترددی به شهرستان‌های قرمز نداشته باشیم.

وی در پایان گفت: مسئولان ستاد مقابله با کرونا در جهت مهار این ویروس کرونا و تامین سلامتی مردم راهکارهای لازم را ارائه خواهند داد، امیدواریم هرچه سریعتر بتوانیم به شرایط صفر برسیم و مردم از شر ویروس کرونا خلاص شوند چراکه کادر درمان واقعا کار سخت و نفس گیری دارند، لذا مردم و مسئولین باید در کنار هم برای رفع این مشکل تلاش کنند.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان