۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین خطر «حاج قاسم شهید» برای موجودیت استکبار
کد خبر: ۳۴۷۲۴۲ نویسنده: محمد کشاورز تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ساعت: ۱۲:۲۰ ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز؛

خطر «حاج قاسم شهید» برای موجودیت استکبار

علیرغم تلاش همه جانبه جبهه رسانه‌ای دشمن؛ نام و یاد حاج قاسم چون خورشیدی فروزان بیش از پیش بر گستره جهان نورافشانی می‌کند و به درستی که «شهید حاج قاسم» از «سردار حاج قاسم» برای موجودیت استکبار و صهیونیزم بین‌الملل خطرناک‌تر شده است.

خطر «حاج قاسم شهید» برای موجودیت استکبار

به گزارش صبح قزوین؛----محمدکشاورز.

یک سال از شهات سردار سرافراز سپاه اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش می‌گذرد و دلها همچنان در فراق این فرمانده شجاع و ولایتمدار، بی‌قرار و بی‌تاب است و یاد و خاطراتش لحظه‌ای از ذهن و فکر مردم قدرشناس ایران اسلامی دور نمی‌شود.

بی‌شک سردار سلیمانی شخصیتی بین‌المللی و تاثیرگذار در مناسبات جهانی به شمار می‌رفت و به همین دلیل رسانه‌ها پیش از ترور، ایشان را با القاب مختلفی مانند «فرمانده‌ی در سایه»، «قدرتمندترین عامل بازطراحی خاورمیانه‌ی جدید»، «کابوس اسرائیل»، «دشمن شایسته»، «فرمانده‌ای قابل احترام»، «مردی که همه جا هست»، «دشمنی تحسین برانگیز»، «شوالیه‌ی سفید»، «رهبر مطمئن و باثبات»، «یک استراتژیست محاسبه‌گر» و «عمل‌گرایی زیرک» یاد می‌کردند.

به نظر می‌رسد نام «ژنرال قاسم سلیمانی» در رسانه‌های بین‌المللی احتمالاً برای نخستین ‌بار در اوایل بحران سوریه به چشم و گوش جهانیان رسید و توجه مخاطبان آنان را به خود جلب کرد. مردی که پیش از آن کمتر رسانه‌ای تصویری از او منتشر کرده بود و کمتر کسی از جایگاه و مسئولیت‌هایش اطلاعی داشت؛

چهره‌ای باسابقه فرماندهی در دوران دفاع مقدس و باتجربه مدت‌ها فعالیت مستشاری در جنگ داخلی افغانستان و عراق؛ فردی که برخی از تحلیل‌گران او را یکی از موثرترین شخصیت‌ها در تغییر روند جنگ عراق می‌دانستند و بعدها دیگران نیز وی را اصلی‌ترین عامل تغییر روند جنگ داخلی سوریه ارزیابی کردند.

شهید سلیمانی در بازنمایی رسانه‌های غربی پیش از شهادت فرماندهی پرصلابت است که با سرسختی استراتژی جمهوری اسلامی ایران را در خط مقدم میدان‌های رزم دنبال می‌کند و موازنه‌های قدرت و خاورمیانه را به گونه‌ای بازطراحی می‌کند که خواست جمهوری اسلامی ایران و در تضاد با منافع آمریکایی‌ها در منطقه است.

او دشمن بسیار سرسختی برای آمریکایی‌هاست که نمی‌گذارد آنها به راحتی به اهدافشان در منطقه برسند. در رسانه‌ها صحبتی از اینکه او فردی تروریست است که افراد بی‌گناه را ترور می‌کند، در میان نیست.

با شهادت سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به دستور مستقیم رئیس جمهور دیوانه، قمارباز و شرور ایالات متحده صورت گرفت، رسانه‎های جهان از همان لحظات اولیه به بازتاب این واقعه تلخ پرداختند.

انتشار تصاویر ماهواره‌ای از مراسم تشییع سردار حاج قاسم سلیمانی در رسانه‌های مطرح بین المللی که از ارتفاع بسیار زیاد خیل جمعیت و سیل خروشان مردم در وداع با شکوه با حاج قاسم را نشان می‌داد باعث شد تا کاخ سفیدنشینان پی به سیاست اشتباه جنایتکارانه شان در حمله به عزیز مردم ایران ببرند و پس از این نمایش اتحاد، وحشت «انتقام سخت» را داشته باشند.

در همین رابطه، بری مک کافری، ژنرال بازنشسته چهار ستاره ارتش امریکا در مصاحبه با «ام اس ان بی سی» به مراسم تشییع سردار قاسم سلیمانی پرداخته و گفته بود: به نظرم ترامپ از چیزی که اتفاق افتاد، تا حد مرگ ترسید! او مراسم تشییع ژنرال سلیمانی را تماشا کرد و ترسید. امیدوارم او مسیر عاقلانه‌ای در پیش بگیرد.

«نیویورک تایمز» نیز در گزارشی نوشت: مخمصه و مصیبت ناشی از ترور ژنرال سلیمانی با شدتی در حال آشکار شدن است که ترامپ و پمپئو هرگز تصور نمی‌کردند.

با قرار گرفتن دولت امریکا در موضع انفعالی، مدعیان جریان آزاد اطلاعات تصمیم گرفتند بخشی از اطلاعات واقعی درباره ترور شهید سلیمانی را در تاریکی قرار دهند و جریان اطلاعات را یکسویه کنند.

در تحلیل‌ها و اخبار رسانه‌ای بعد از شهادت سردار سلیمانی اگرچه تحلیل‌های بسیار مفیدی (همانند غیرقانونی بودن این ترور نابخرادنه‌ی توسط رئیس جمهور گستاخ و تروریست آمریکا) وجود دارد، لیکن به وضوح می‌توان دید که بازنمایی این رسانه‌ها در مورد شهید سلیمانی پیش و پس از ترور ایشان متأثر از تعصبات و منافع سیاسی آنهاست.

در این جنگ رسانه‌ای نیز آنها تلاش کردند تا ترور یک فرمانده‌ی شجاع، و البته مخالف آنها را، که عملی برخلاف قوانین جنگ و بشردوستانه است، عملی موجه جلوه دهند و سپس هر فریادی را علیه این ظلم آشکار و بین‌المللی خاموش و سانسور کنند و با انعکاس گزینشی اخبار، مزورانه در جهت منافع سیاسی دولت تروریست آمریکا تلاش کنند.

با فشار دولت آمریکا مهمترین رسانه‌های اجتماعی دنیا(فیس بوک، توئیتر و اینستاگرام) تمام پست‌هایی که به ترور شهید سلیمانی اعتراض کرده بود را سانسور کردند و حساب بسیاری از کاربران را به حالت تعلیق درآوردند.

«دن کوهن»، فیلمساز و خبرنگار آمریکایی که مدتی در خاورمیانه حضور داشته است، بعد از شهادت سردار سلیمانی ویدئویی را در صفحه‌ی فیس بوک خود به اشتراک گذاشت که نشان می‌داد چگونه رسانه‌های هماهنگ غرب سعی می‌کنند «فرمانده‌ی ضد داعش» را به «تروریست درجه‌ی یک» تبدیل کنند؛ البته فیس بوک پست او را حذف کرد. غول رسانه‌ای فسبوک این سانسورها را پذیرفت و اعلام کرد این حذف به خاطر تبعیت از قوانین تحریم ایالات متحده آمریکا شکل گرفته است!

با همه این تفاسیر و علیرغم تلاش همه جانبه جبهه رسانه‌ای دشمن برای بدنام جلوه دادن این فرمانده دلیر و متفکر جبهه مقاومت، نام و یاد حاج قاسم چون خورشیدی فروزان بیش از پیش بر گستره جهان نورافشانی می‌کند و به درستی که «شهید حاج قاسم» از «سردار حاج قاسم» برای موجودیت استکبار و صهیونیزم بین‌الملل خطرناک‌تر شده است.

فرمانده‌ی فقید نیروی قدسی که شهادتش و قیام چند ده‌میلیونیِ مردمیِ پس از آن، به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، «یوم‌الله» شد و شخصیت‌اش، به یک «مکتب و مدرسه‌ی درس‌آموز» برای ملت تبدیل شد.

در این میان فضای سازی، فرهنگ سازی، گفتمان سازی، شبکه سازی و جریان سازی از مهم‌ترین وظایف جریان رسانه‌ای جبهه انقلاب در راستای معرفی مکتب حاج قاسم است.

در برهه کنونی که جنگ روایت‌هاست، وظیفه رسانه‌های مستقل، آزاد و منصف، تبیین حقیقت است و باید به‌دنبال ارائه محتوای تحلیلی بود؛ به درستی که نقش رسانه در این جنگ کمتر از سلاح نیست بلکه بیشتر از آن است.

به امید پیروزی جبهه حق علیه باطل و حاکم شدن حکومت الله با ظهور منجی عالم بشریت بر تمام جهان.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان