۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مدارس هیئت امنایی زمان ثبت‌نام خانواده‌ها را در جریان شهریه‌ها قرار می‌دهند
کد خبر: ۳۴۷۰۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۷ ساعت: ۸:۳۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

مدارس هیئت امنایی زمان ثبت‌نام خانواده‌ها را در جریان شهریه‌ها قرار می‌دهند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: مدارس هیئت امنایی سالانه هزینه‌ای بابت مصوبه هیئت امنا دریافت می‌کنند که امسال هم مانند سال‌های گذشته اعلام کرده‌اند.

مدارس هیئت امنایی زمان ثبت‌نام خانواده‌ها را در جریان شهریه‌ها قرار می‌دهند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مدارس هیئت امنایی، جزو مدارس غیردولتی به حساب می‌آیند که هدف از تاسیس آن‌ها، استفاده از مشارکت‌های مردمی جهت خودگردان کردن مدرسه است.

به گفته “رئیس سازمان مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش”، مدرسه هیئت امنایی یک مدرسه عادی و کاملا معمولی است که با شیوه مدیریتی متفاوت اداره می‌شود به طوری که مسئولیت مدیریت به جای یک فرد بر عهده هیئت امنا است.

لذا از آنجایی که والدین از ابتدای ثبت نام در جریان هزینه‌های آن که توسط هیئت امنا با توجه به منطقه و کلاس‌های فوق برنامه تعیین می‌شود، قرار می‌گیرند لذا موظف به پرداخت آن هستند.

باتوجه به شیوع کرونا و آموزش‌های مجازی، برخی از والدین دانش آموزان مدراس هیئت امنایی نسبت به پرداخت هزینه به مدارس گلایه‌مند هستند که فرزندشان حتی یک روز هم در مدرسه حضور نداشته لذا چرا باید هزینه پرداخت کنند؛ برخی دیگر از والدین هم نسبت به اخذ مبلغ کمک به مدرسه در ایامی که هیچ آموزش حضوری نداشته‌اند، گلایه دارند.

هیچ مدرسه‌ای حق دریافت کمک به مدرسه ندارد

حسنعلی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با بیان اینکه هیچ مدرسه دولتی حق اخذ هزینه کمک به مدرسه را ندارد، اظهار کرد: در مدارس دولتی هیچ گونه هزینه‌ای دریافت نمی‌شود اما مدارس هیئت امنایی با توجه به اینکه هدف از تاسیس آن‌ها، استفاده از مشارکت‌های مردمی جهت خودگردان است لذا موضوع متفاوت است.

وی افزود: مدارس هیئت امنایی سالانه هزینه‌ای بابت مصوبه هیئت امنا دریافت می‌کنند که امسال هم مانند سال‌های گذشته اعلام کرده‌اند اما با توجه به شرایط کرونا، والدین می‌توانند این هزینه را به صورت اقساطی بپردازند یا در صورت عدم توان پرداخت، پس از بررسی‌های لازم توسط مدیر مدرسه و آموزش و پرورش ناحیه مربوطه، می‌توانند از پرداخت آن معاف شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: از آنجایی که مدارس هیئت امنایی کلاس‌های فوق برنامه بیشتری برگزار می‌کند، این هزینه‌ها برای اداره این کلاس‌ها و هزینه ‌های جاری مدارس در نظر گرفته شده است.

اصغری در پایان گفت: از آنجایی که سرانه‌ای که مدارس هیئت امنایی دریافت می‌کنند با سایر مدارس متفاوت است لذا 25 درصد از هزینه‌های هیئت امنایی صرف هزینه‌های جاری مدیریت مدارس می‌شود، از طرفی همه دانش‌آموزان قبل از ثبت‌نام در جریان هزینه‌ها قرار می‌گیرد به طوری که حتی تقاضا برای ثبت نام در مدارس هیئت امنایی بیشتر از دولتی است.

انتهای پیام /1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان