۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین حضور ۲ هزار بسیجی در اجرای طرح شهید سلیمانی
کد خبر: ۳۴۶۵۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۱۵ ساعت: ۲۰:۱۰ ↗ لینک کوتاه

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قزوین خبرداد

حضور ۲ هزار بسیجی در اجرای طرح شهید سلیمانی

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قزوین گفت: هم اکنون دو هزار و ۱۰۰ نفر از بسیجیان در استان قزوین برای اجرای این طرح به کارگیری و تمامی مراکز بهداشت فعال شدند که روزانه یک جلسه برگزار و گزارش‌گیری می‌شود.

حضور ۲ هزار بسیجی در اجرای طرح شهید سلیمانی

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امشب در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان قزوین اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی یک طرح بسیار بزرگ است که روز به روز پیشرفت می‌کند.

وی افزود: هم اکنون دو هزار و ۱۰۰ نفر از بسیجیان در استان قزوین برای اجرای این طرح به کارگیری و تمامی مراکز بهداشت فعال شدند که روزانه یک جلسه برگزار و گزارش‌گیری می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قزوین اذعان کرد: در اقدامات عملیاتی بحث ارشاد به استفاده از ماسک خیلی خوب جاافتاده است و طی این طرح نیز جلوگیری از برگزاری مراسمات بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ مورد بوده است که اقدام موثری در پیشگیری و قطع زنجیره بیماری بود.

وی ابراز کرد: امیدواریم در هفته‌های آینده اثرگذاری این طرح را شاهد باشیم.

۳۵۰۰ فقره اعمال قانون در منع ترددها صورت گرفت

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه این جلسه عنوان کرد: طبق گزارش علوم پزشکی دو شهرستان تاکستان و البرز بار سایر شهرستان‌ها را بالا برده‌اند که این دو شهرستان باید خود را با استان همراه کنند.

وی بیان کرد: براساس قانون مصوبات ستاد کرونا حکم قانون را دارد، لذا با کسانی بخواهند سلامتی و جان مردم را به خطر اندازند برخورد جدی خواهد شد اما قصد ما برخوردهای سلبی نیست و بناست که مردم بیشتر همکاری و مشارکت کنند.

این مقام مسئول افزود: با این وجود طبق ماده ۶۸۸ قانون تهدید بهداشت عمومی جرم است و قانون‌گذار برای سلامت جامعه اهمیت قائل شده که این قانون را تعیین کرده است، اما متولی و مجری این قانون علوم پزشکی است که ما موارد را به این حوزه ارجاع می‌دهیم؛ با این حال این آمادگی را داریم که به تخلفات کرونایی به صورت پرونده رسیدگی کنیم و نباید با اماکن عمومی مماشات داشته باشیم.

قاسمی تاکید کرد: وقتی آمارهای کرونا در استان کاهشی شده است نشان‌دهنده این است که محدودیت‌ها اثر دارد، لذا طرح‌های خوب قطعا مجریان خوب هم می‌خواهد و در کنار این موارد باید نظارت جدی هم صورت گیرد.

وی عنوان کرد: همچنین در این طرح شاهد همکاری و همراهی اصناف بودیم که باید برای اصنافی که همراهی کردند نیز طرح‌های تشویقی در نظر گرفته شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین در ادامه این جلسه اظهار کرد: در این ایام حدود سه هزار و ۵۰۰ فقره اعمال قانون در بحث منع تردد را در سطح استان داشتیم و برای ترددهای درون‌شهری و برون‌شهری هم فرمانداران حدود هشت هزار درخواست داشتند.

فرخزاد تصریح کرد: در ترددهای بین شهری و ورود و خروج شهرها به حضور بیشتر پلیس احساس می‌شود و همچنین در منع ترددهای شبانه هم حضور فیزیکی نیروی انتظامی کمک بیشتری به اجرای طرح می‌کنند که باید برای آن تمهیداتی اندیشیده شود.

اقبالیه و محمود آباد در اجرای طرح محدودیت‌ها همکاری نمی‌کنند

فرماندار قزوین هم در این جلسه ابراز کرد: متاسفانه اصناف در اقبالیه و محمودآباد هیچ گونه همکاری را ندارند که انرژی زیادی برای این مناطق صرف می‌کنیم.

وی گفت: روز گذشته خروجی قزوین در مسیر شورا را مسدود کردیم که در سطح بسیار خوبی اجرا شد و تنها ۱۱ خودرو که کار ضروری داشتند نیز اجازه خروج گرفتند و چندین مرتبه از این مسیر بازید داشتیم.

شفیعی یادآور شد: باتوجه به تمدید محدودیت‌ها برخی اصناف دربرابر فرمانداری معترض شدند و خواستار اجازه فعالیت هستند چراکه برای اصناف محدودیتی ندارند که در قبال اصناف دیگر به نوعی تبعیض شده اما این محدودیت‌ها تا پایان این هفته پابرجا خواهد بود و برای هفته آینده اگر بنا بر تمدید محدودیت‌ها شد، باید براساس ضوابط قانونی نحوه فعالیت مشاغل تعیین شود که متضرر نشوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۱۲۲ نفر از کارمندان ادارات در بحث عملیات و نظارت به کمک اصناف آمدند و ۹ نفر هم به کرونا مبتلا شدند؛ با این وجود عامه صنوف همکاری و همراهی خوبی در سطح شهرستان داشتند.

مدیرکل هلال احمر استان قزوین در این جلسه از اجرای دو طرح آمران سلامت و ناظران سلامت زیر نظر فرمانداران توسط داوطلبین هلال احمر خبرداد و گفت: ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر در طرح آمران سلامت بهره‌مند شدند و ۱۲۰ نفر از نیروهای هلال احمر هم در قالب طرح شهید سلیمانی همکاری می‌کنند.

آصفی بیان کرد: نقاتگاه‌های مخصوص قرنطینه بیماران کرونایی هم طبق نامه‌نگاری و برنامه‌ریزی که صورت گرفت نیز به زودی تحویل هلال احمر خواهد شد تا برای پذیرش بیماران آماده‌سازی شود.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان