۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اختلافات خانوادگی زمینه‌‌ساز مزاحمت در اینستاگرام شد
کد خبر: ۳۴۶۵۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۱۵ ساعت: ۱۵:۶۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس فتا استان قزوین:

اختلافات خانوادگی زمینه‌‌ساز مزاحمت در اینستاگرام شد

رئیس پلیس فتا استان قزوین از کشف یک فقره پرونده با موضوع مزاحمت، توهین و تهدید در شبکه‌اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

اختلافات خانوادگی زمینه‌‌ساز مزاحمت در اینستاگرام شد

سرهنگ محمدعلی فرهودی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر مزاحمت و توهین و تهدید در شبکه‌های اجتماعی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: طبق اظهارات شاکی اشخاص ناشناسی با شماره تلفن‌های خارجی و آیدی‌های ناشناس در شبکه‌های اجتماعی با ارسال پیام‌های تهدید‌آمیز حاوی مطالب غیراخلاقی، آرامش را از وی سلب کرده بودند.

رئیس پلیس فتا استان قزوین تصریح کرد: با توجه به اظهارات شاکی مبنی بر اینکه از مدت‌ها قبل با همسرش دارای اختلافات خانوادگی بوده و در حال متارکه هستند، ظن ارتکاب جرم از سوی همسر شاکی متصور بود ولی مدرکی دال بر مزاحمت وی وجود نداشت.

ردپای همسر شاکی در پرونده مزاحمت اینستاگرامی

این مسئول انتظامی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات گسترده و بررسی مستندات پرونده مدارکی را در رابطه با ارتکاب جرم از سوی همسر شاکی به دست آوردند و در نهایت با هماهنگی مراجع قضایی، متهم را دستگیر و برای بازجویی به پلیس فتا انتقال دادند.

وی عنوان کرد: متهم در ابتدا ارتکاب مزاحمت برای همسر خود را انکار و از موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد، اما در ادامه اظهارات خود دچار تناقض‌گویی شده و در نهایت با مشاهده مستندات جمع آوری شده پلیس، لب به اعتراف گشود و ارتکاب جرم را پذیرفته و با ابراز پشیمانی از شاکی و خانواده‌اش درخواست بخشش کرد.

رئیس پلیس فتا استان قزوین بیان کرد: فحاشی، توهین، افترا، تهدید، تمسخر، ارسال پیام و تصاویر نامناسب انتشار شماره تماس افراد و یا اطلاعات کاری و خصوصی آنها در فضای مجازی یا در شبکه‌های اجتماعی از مصادیق مزاحمت اینترنتی است و برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان