۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین عرضه مرغ به قیمت ۲۴هزارتومان در بازار قزوین/ نهاده‌های دامی به صورت ۱۰۰درصد تامین شد
کد خبر: ۳۴۶۵۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۱۵ ساعت: ۱۹:۰ ↗ لینک کوتاه

در جلسه ستاد تنظیم بازار اعلام شد

عرضه مرغ به قیمت ۲۴هزارتومان در بازار قزوین/ نهاده‌های دامی به صورت ۱۰۰درصد تامین شد

در جلسه ستاد تنظیم بازار که امروز برگزار شد، اعلام گردید که مرغ به قیمت ۲۴ هزار تومن در سطح بازار توزیع می‌شود و نهاده‌های دامی مورد نیاز برای دامداران و مرغداری‌ها به طور کامل تامین شده است.

عرضه مرغ به قیمت ۲۴هزارتومان در بازار قزوین/ نهاده‌های دامی به صورت ۱۰۰درصد تامین شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور امروز(شنبه) در ستاد تنظیم بازار استان در سالن استانداری قزوین اظهار کرد: تصمیماتی که در ستاد تنظیم بازار گرفته می‌شود باید دارای ضوابط هدایتگرانه باشد و این تصمیم، چالشی را ایجاد نکند.

وی افزود: قبل از ورود پرونده‌های ستاد تنظیم بازار به دادستانی، دادگستری و تعزیرات، باید یک کمیته‌ای تشکیل شود و بررسی‌هایی در این زمینه صورت بگیرد؛ به عبارت دیگر باید یک فیلتر رسیدگی وجود داشته باشد و تصمیمات مشکلاتی را در واحدهای تولیدی ایجاد نکند.

استاندار قزوین عنوان کرد: اگر تخلفی از سوی متخلفان صورت گرفت باید با آنها برخورد لازم انجام شود؛ اما فراموش نکنیم حمایت از واحدهای تولیدی، جزو اولویت‌هاست.

جمالی‌پور مطرح کرد: در حوزه توزیع مرغ باید دقت داشت که مرغ باید به اندازه مصرف در استان توزیع و مابقی آن در استان‌های دیگر توزیع شود و ستاد تنظیم بازار باید نقش خود را در بازار به خوبی ایجاد کند و باید براساس ظرفیت‌ها و نیازهای مردم بهترین تصمیمات را داشته باشیم.

۲۵۵ تن مرغ در استان توزیع شده است

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: انتظار ما از دستگاه‌ها، مسئولیت‌پذیری در قبال تنظیم بازار است و نیازمند ساختارسازی‌ هستیم. دستگاه‌ها علاوه بر احترام به حقوق تولیدکننده از آنها حمایت کنند؛ ما همواره به حقوق تولیدکنندگان توجه داریم و مشکلات این بخش باید به صورت ریشه‌ای بررسی شود.

در ادامه این جلسه فاطمه خمسه بیان کرد: هم‌اکنون مرغ با قیمت ۲۴ هزار توزیع می‌شود و مشکلی در روند توزیع مرغ در استان نداریم؛ براساس مصوبات صورت گرفته، قرار است دوسوم مرغ کشتار در استان با قیمت ۲۴ هزار تومان توزیع و یک سوم کشتار شبانه مرغ نیز در خارج از استان توزیع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد: براساس مصوبات، ۲۵۵ تن مرغ در استان توزیع شده است و مشکلی در این حوزه نداریم؛ تا زمانی که نیاز بازار تامین شود عملا باید از خروج مرغ زنده به سایر استان‌ها جلوگیری شود.

خروج مرغ بدون مجوز از استان قزوین ممنوع است

خمسه بیان کرد: امیدواریم مشکل توزیع مرغ از امروز حل شود که در صورت مجوز اداره‌کل دامپزشکی، ۷۰ تن(یک سوم) مرغ در استان توزیع و مابقی آن در خارج استان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: تقریبا تا ۱۵ آذرماه، ۹۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان صورت گرفته است و نهاده‌های دامی را تا امروز به صورت صددرصدی تامین کردیم.

حمید زینالی نیز در این جلسه گفت: خروج مرغ بدون مجوز به خارج استان محدود است و مجوز خروج مرغ برای واحدهایی که نهاده دریافت نکردند نیز صادر شده است.

وی افزود: مابقی توزیع و خروج مرغ به خارج استان براساس مجوزهایی و با تایید اتحادیه‌ها و مرغداری‌ها صادر می‌شود؛ در مجموع می‌توان گفت تعداد مجوزهایی که برای خارج استان صادر می‌شود بسیار محدود است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در پایان عنوان کرد: مقرر شد صدور مرغ تا هفت تن در برخی از واحد کشتارگاه‌هایی همچون به‌پرور به استان گیلان انجام و توافقاتی برای صدور با ‌آنها صورت بگیرد.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان