۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دولت با قطع ارز نهاده‌های دامی بازی مرغ و تخم‌مرغ راه انداخت/ قرارگیری بودجه قزوین در رتبه ۲۹ یک معجزه مدیریتی است
کد خبر: ۳۴۶۴۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۱۲ ساعت: ۱۷:۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

دولت با قطع ارز نهاده‌های دامی بازی مرغ و تخم‌مرغ راه انداخت/ قرارگیری بودجه قزوین در رتبه ۲۹ یک معجزه مدیریتی است

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: قزوین از نظر منبع درآمد، استان سیزدهم اما از نظر بودجه استان بیست و نهم است و این واقعا معجزه مدیریتی را نشان می‌دهد.

دولت با قطع ارز نهاده‌های دامی بازی مرغ و تخم‌مرغ راه انداخت/ قرارگیری بودجه قزوین در رتبه ۲۹ یک معجزه مدیریتی است

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ لطف الله سیاهکالی در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، ضمن تبریک و تسلیت شهادت شهید فخری زاده به رهبر انقلاب و ملت ایران اظهار کرد: از مسئولین می‌خواهیم که عاملان این جنایت بزرگ را مجازات کرده و انتقام سختی را از دشمنان این کشور بگیرند، چراکه این اقدام ذلیلانه نشان از ضعف و کینه توزی دشمن دارد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در ادامه افزود: دل بستن و آمد و شد با روسای جمهور امریکا ساده اندیشی است؛ لبخند و مذاکره راهگشا نخواهد بود فقط ایران قوی می‌تواند دشمن را وادار به عقلانیت کند.

وی ابراز کرد: دشمنان بدانند مردم ایران در مبارزه با مستکبران عزمی جدی دارند که تصمیم دیروز مجلس نمونه ای حقیقی از اراده ملت بود که توسط نمایندگان مجلس به نمایش گذاشته شد.

دولت در حوزه مالیات غیرشفاف عمل می‌کند

سیاهکالی تصریح کرد: امروز مشکل کشور ما امریکا و تحریم‌های نامشروع و غیرانسانی آنها نیست، بلکه مشکل اصلی کم کاری در حوزه اقتصاد است. چه بسا که خرابی اقتصاد حاصل، وابستگی به بودجه نفت و حجیم بودن دولت است؛ دولتی که سه چهارم بودجه اش را سهم شرکت‌های خودش می‌کند و تنها یک چهارم برای کشور است.

وی مطرح کرد: ۱۴ و نیم درصد از فروش نفت را فقط شرکت ملی نفت مصرف می‌کند و به هیچ مسئولی در کشور حتی رییس جمهور پاسخگو نیست؛ دولتی که ۷۰درصد از اقتصاد کشور را در دست دارد و برابر آمار سال گذشته بانک مرکزی بیش از ۷هزار هزار میلیارد تومان سرمایه غیرمعقولش است که امروز به بیش از ۲۰هزار هزار میلیارد تومان می‌رسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: متاسفانه دولت در حوزه مالیات غیرشفاف است  و در بسیاری از امور نقش تصدی گری دارد و عامل اخلال اقتصادی است و حتی در امور خودروسازی تعارض و منافع دارد و خودروی گران و بی کیفیت تحویل مردم می‌دهد.

دولت با تشویق مردم به سمت بورس، سرمایه‌های آنها را برباد داد

وی اضافه کرد: دولت تاکنون نتوانسته در مبارزه با قاچاق، رانت، فساد اداری و اقتصادی حرفی برای گفتن داشته باشد و تورم را در اوج قرار داده است به طوریکه مردم هر روز شاهد افزایش قیمت کالاها هستند و نمی‌دانند این اوضاع وخیم تا کی ادامه خواهد داشت و متاسفانه هیچ کدام از دولتمردان هم در این شرایط برنامه‌هایشان را برای مردم تشریح نمی‌کنند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز خطاب به رییس مجلس اذعان کرد: بیش از ۴۵ سیاست کلان در کشور به تصویب رسیده که تنها یک مورد از آنها یعنی اصل ۴۴ تبدیل به قانون شده است که متاسفانه آن هم درست اجرا نشده است لذا از جنابعالی تقاضا دارم دستور بفرمایید تا سیاست‌های زمین مانده به قانون تبدیل شوند و بعد قوانین دیگر وضع شوند.

وی در ادامه خطاب به دولتمردان گفت: جناب رییس جمهور زمانی که برای بورس هیچ گونه برنامه ای نداشتید چرا مردم را تشویق کردید که پول‌های خود را به بورس بیاورند و در این وانفسای اقتصادی اندک سرمایه خودشان را با اعتماد به شما به باد دهد.

قانون مالکیت زمین‌های روستایی باید اصلاح شود

سیاهکالی افزود: آقای رییس‌جمهور چرا به جای اینکه به مردم گزارش دهید که ارزهای ۴۲۰۰تومان را چه کسانی گرفته اند و چه کرده اند؟ اندک ارزی که به نهاده‌های دامی تعلق می‌گرفت را قطع کردید و بازی مرغ و تخم مرغ در این کشور راه اندازی کردید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: وزیر کشاورزی آیا می‌داند بخش قابل توجهی از پروندههای قضایی مربوط به منابع طبیعی است که عمدتا مردم روستایی و کشاورز هستند در حالیکه بر اساس نقشه‌های هوایی دهه ۴۰ تشخیص داده می‌شود که آیا این کشاورزان مالک هستند یا خیر؟

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: مالکیت در اسلام محترم است و  تحت هیچ عنوان نمی‌شود مالکیت را از احدی گرفت، اما برابر با قانون همین مجلس به قاضی اجازه داده می‌شود تا بیابانی را که یک کشاورز روستایی با زحمت به بوستان و باغ مثمر تبدیل کرده را تخریب کند و دستور قلع و قمع دهد؛ شما بفرمایید آیا قلع و قمع هزاران درخت مثمر، یک دستوراسلامی است؟ این قانون قدرت تمیز بین یک روستایی و یک زمین‌خوار را ندارد لذا حتما باید اصلاح شود.

قزوین یک استان پرآب، اما محتاج آب است!

این نماینده مجلس خطاب وزیر کشور گفت: سال‌هاست مردم مناطق محمدیه، طارم، الموت غربی و شرقی و اقبالیه در انتظار شهرستان شدن هستند، اما تاکنون به این درخواست به حق مردم پاسخ داده نشده که لازم است هرچه زودتر این اقدام صورت گیرد.

وی با اشاره به برخی مشکلات استان قزوین تصریح کرد: قزوین جزو استان‌های پرآب کشور است اما تنها استانی است که هم شهر قزوین و هم ۱۹ شهر دیگر آن از آب‌های زیرزمینی و آب چاه مشروب می‌شوند و ده‌ها سال است دولت ها وعده آب داده اند‌، امابه آن عمل نکرده اند و استان‌های همجوار از سهمیه آب شرب این استان بهره می‌گیرند و قزوین همچنان طالب آب است.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین ابراز کرد: قزوین یکی از استان‌های بزرگ تولید کننده برق در کشور است، اما مدیریت برق آن را در استان دیگری تعریف کرده اند، همچنین ایستگاه راه آهن قزوین یا سابقه بیش از ۸۰ سال یکی از استان‌های مهم اقتصادی کشور است و سال‌ها اداره کل بوده اما در سال‌های اخیر این ایستگاه مهم تنزل درجه پیدا کرده و به استان همجوار واگذار شده است.

چگونه کل شهر زیاران جزو زمین‌های وقفی است؟ 

وی تصریح کرد: قزوین از نظر منبع درآمد، استان سیزدهم اما از نظر بودجه استان بیست و نهم است و این واقعا معجزه مدیریتی را نشان می‌دهد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک اظهار کرد: شهر زیاران به طور کل اعم از زمین‌های کشاورزی، کوه‌ها، مراتع و معادن وقف است، لذا مردم این شهر با قدمت بیش از هزار سال به اندازه یک کف دست هم زمین ندارند چگونه ممکن است که کسی این همه ملک حتی مراتع را وقف کند؟ بهتر است کمی حق و عقل برای مردم قائل شویم.

وی در پایان گفت: پیش از انقلاب، قزوین یک حوزه‌ انتخابیه با نام الموت، طارم و قاقازان به همراه یک نماینده داشت که این حوزه توسط مدیران زحمتکش تهرانی حذف شد و امروز نام حوزه انتخابی به قزوین، آبیک و البرز رسیده و نامی از الموت، طارم و قاقازان ذکر نمی‌شود.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان