۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کاهش ۲۰درصدی بستری‌‌های کرونا/ رتبه اول قزوینی‌ها در بیماری‌های زمینه‌ای نگران‌کننده است
کد خبر: ۳۴۶۴۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۱۱ ساعت: ۱۶:۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اعلام کرد

کاهش ۲۰درصدی بستری‌‌های کرونا/ رتبه اول قزوینی‌ها در بیماری‌های زمینه‌ای نگران‌کننده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: خوشبختانه ۲۰ درصد بار بستری استان قزوین کاهش پیدا کرده است؛ بار فوتی‌ها هنوز کاهش پیدا نکرده که دو هفته دیگر نتیجه آن مشخص می‌شود.

کاهش ۲۰درصدی بستری‌‌های کرونا/ رتبه اول قزوینی‌ها در بیماری‌های زمینه‌ای نگران‌کننده است

به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ پیمان نامدار در جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان که عصر امروز(سه شنبه) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح محدودیت‌های کرونا در استان اظهار کرد: امروز تعداد بستری مثبت قطعی در استان به ۴۶۴ مورد کاهش یافته که نسبت به روز دوم آبان که ۵۶۸ مورد بستری داشتیم.

وی افزود: خوشبختانه ۲۰ درصد بار بستری استان قزوین کاهش پیدا کرده است؛ بار فوتی‌ها هنوز کاهش پیدا نکرده که دو هفته دیگر نتیجه آن مشخص می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: از روز اول تاکید ما این بود که اگر می‌خواهیم به نتیجه برسیم باید در اجتماعات ورود جدی‌تری پیدا کنیم که خوشبختانه مردم و دستگاه‌ها در این دوهفته همکاری خوبی را در محدودیت‌ها داشتند به طوری که بیش از ۸۵ درصد از مردم استان این محدودیت‌ها را رعایت می‌کنند و مشکل ما با ۱۰ درصد دیگر است که باعث رشد بیماری در استان شده‌اند.

رئیس علوم پزشکی قزوین ادامه داد: دستگاه قضائی و نیروی انتظامی ورود خوبی در مراسمات عروسی و عزا داشتند و از تجمعات جلوگیری کردند که شاهد حکم‌های خوبی هم برای متخلفان از قبیل کمک مالی به حوزه بهداشت و درمان یا بیماران کرونایی بودیم؛ طبق مصوبه قبلی مقرر بود که شهرداری تا یک میلیارد تومان در اجرای طرح شهید سلیمانی کمک کند که کافی نیست و خواستاریم که این رقم افزایش یابد.

وی تصریح کرد: اکنون طبخ غذای بیمارستان‌ها طی طرح انجام می‌شود که باید ادامه پیدا کند در غیراین صورت با مشکل مواجه خواهیم شد؛ بحث آماده‌سازی نقاهتگاه‌ها را داریم که خواستاریم هرچه سریع‌تر در اختیار حوزه هلال احمر قرار گیرد.

نامدار اضافه کرد: نیاز است که یک مکان شایسته و درخور برای مردمی که در منزل نمی‌توانند شرایط قرنطینه را داشته باشند، فراهم شود چراکه بیمارستان‌ها فقط برای کسانی استفاده می‌شود که نیاز به بستری دارند.

وی یادآورد شد: طبق بررسی کارنامه دانشگاه علوم پزشکی در حوزه کرونا که به صورت کشوری انجام شده نیز استان قزوین از بُعد سنی جزو استان‌های مسن است به طوری که بیشترین افراد مبتلا و بستری شده در رنج سنی ۶۱ سال است، اما در استان‌های دیگر این عدد بین ۴۱ تا ۵۰ سال است که نشان می‌دهد استان ما پیرتر است و باید به عنوان زنگ خطر در نظر بگیریم و به این علت فوتی‌های ناشی از کرونا در استان قزوین بیشتر افراد مسن هستند و آمار فوتی هم بالاست.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اذعان کرد: در بحث بیماری‌های غیرواگیر هم استان قزوین جزو استان‌های اول کشور است که از نظر وزنی مردم استان چاق هستند.

وی افزود: از نظر مصرف سیگار، دیابت و فشار خون هم جزو اولین استان در کشور هستیم که باعث شده عوارض ناشی از کرونا در استان ما شدت بیشتری داشته باشد، لذا باید درنظر بگیریم که بیماری‌های زمینه‌ای عامل اصلی فوتی‌ها در آینده و براثر بیماری‌های واگیر خواهد بود و باید تغییر جدی در سبک زندگی مردم استان ایجاد شود.

رئیس علوم پزشکی قزوین در پایان گفت: در بحث تهیه کیت که مصوبه جلسه قبل بود نیز مقرر شد که شهرداری‌ها هم کیت‌های آزمایش و تست کرونا را تهیه کنند تا ما علاوه بر کیت‌های دولتی از آن‌ها هم استفاده کنیم و تعداد بیماریابی را بالا ببریم لذا از ستاد خواستاریم تا شهرداری‌ها برای خرید این کیت‌ها ملزم شوند.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان