۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین متهمان آلوده کننده محیط زیست در قزوین به تهیه ۴ مقاله علمی، پژوهشی محکوم شدند
کد خبر: ۳۴۶۴۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۱۱ ساعت: ۱۰:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان:

متهمان آلوده کننده محیط زیست در قزوین به تهیه ۴ مقاله علمی، پژوهشی محکوم شدند

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: متهمین آلوده کننده محیط زیست در استان قزوین به تهیه چهار مقاله علمی، پژوهشی محکوم شدند.

متهمان آلوده کننده محیط زیست در قزوین به تهیه ۴ مقاله علمی، پژوهشی محکوم شدند

حسن عباس‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: چهار بیمارستان فعال در قزوین علی‌رغم اخطاریه‌های متعدد کتبی و تذکرات حضوری مبنی بر رفع آلایندگی و مدیریت پسماند عفونی طبق ضوابط و مقررات نسبت به مسائل محیط زیست بی تفاوت و به فعالیت خود ادامه می‌دادند که در تولید و مدیریت غلط پسماند عفونی فعال و ایجاد آلودگی در شرایط بحرانی کشور بدلیل وجود ویروس منحوس کرونا را فراهم و اعتراض متعدد و مکرر شاکیان را موجب شده بودند.

وی تصریح کرد: اداره حفاظت محیط زیست قزوین بر حسب وظیفه و رسالت کاری خود و در دفاع از حقوق عامه مردم نسبت طرح دعوی در حوزه قضایی قزوین اقدام و نهایتا منجر به صدور رای شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین بیان کرد: در رای مذکور مسئولین چهار بیمارستان با یکسال قرار تعلیق تعقیب محکوم به تهیه و تنظیم چهار مقاله علمی، پژوهشی در خصوص فوائد بی خطر سازی پسماند با دستگاه اتوکلاو و تفاوت آن با روش شیمیایی موجود در بیمارستان و ارائه به واحد اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب استان قزوین با نظارت محیط زیست محکوم شدند.

این مقام مسئول عنوان کرد: مسئولین چهار بیمارستان مزبور باید نسبت به رفع آلودگی و آماده سازی بستر بی خطرسازی پسماند با اتوکلاو اقدام کنند.

عباس نژاد در پایان ضمن تقدیر از قاضی صادر کننده حکم از اقدامات بازدارنده دستگاه قضا در خصوص صدور چنین آرایی در حوزه محیط زیست قدردانی کرد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان