۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین قیمت پیشنهادی برج‌های ستاره پونک به بانک شهر عاقلانه نیست/ پروژه‌های شهرداری برای فروش باید به مزایده گذاشته شود
کد خبر: ۳۴۶۴۲۳ نویسنده: محسن حق‌شناس تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۱۰ ساعت: ۱۴:۰ ↗ لینک کوتاه

عضو شورای شهر در مصاحبه با صبح قزوین:

قیمت پیشنهادی برج‌های ستاره پونک به بانک شهر عاقلانه نیست/ پروژه‌های شهرداری برای فروش باید به مزایده گذاشته شود

عضو شورای شهر قزوین گفت: پروژه برج‌های ستاره پونک باید به قیمت کارشناسی به فروش برسد در حالیکه کارشناسی این پروژه تیرماه سال جاری صورت گرفته درصورتی که بعد از آن دو موج افزایش قیمت مسکن را داشتیم.

قیمت پیشنهادی برج‌های ستاره پونک به بانک شهر عاقلانه نیست/ پروژه‌های شهرداری برای فروش باید به مزایده گذاشته شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، با تصویب شورای شهر قزوین، برج‌های ستاره پونک متعلق به شهرداری قزوین با 14 هزار و 800 مترمربع زمین و 11 هزار متر بنا که 55 هزار و 300 متر آن مسکونی و سه هزار متر انباری، 600 متر بهداشتی و درمانی، 9 هزار و 700 متر تجاری، 770 متر مربع مهدکودک در 12 طبقه که تاکنون 12 هزارتن اسکلت فلزی در آن به کار رفته است به ارزش 329 میلیارد تومان در قبال بدهی شهرداری با قیمت بسیار کمتر از قیمت واقعی به بانک شهر واگذار شد؛ در حالیکه قیمت تعیین شده حتی به ارزش قیمت زمین و پروانه ساختمانی بیشتر نیست.

محسن حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، در این باره اظهار کرد: باتوجه به بدهی شهرداری قزوین به بانک شهر، براساس مصوبه شورا بنا شد که بدهی بانک شهر از محل فروش در چارچوب املاک پرداخته شود.

عضو شورای شهر قزوین با اشاره به اینکه رقم این بدهی حدود 500 میلیارد تومان است، تصریح کرد: پس از کشش و قوس متعدد شهرداری املاک برج ستاره پونک را برای فروش وارد صحن کرد، اما به دلیل عدم وجود مشتری روز و امکان فروش آن طی چند ماه آینده، تصویب شد با قیمت بسیار کمتر از قیمت واقعی به بانک شهر واگذار شود؛ درحالیکه خود اعضای شورا هم در جریان هستند که قیمت مطرح شده بسیار کمتر از قیمت واقعی برآورد شده است.

وی افزود: اعضای شورا امانت‌دار مردم محسوب می‌شوند و به دلیل بدهی بانک شهر نباید این پروژه را با این قیمت به فروش برسانیم؛ چراکه بیت‌المال است و از طرفی در صورت حفظ این پروژه طی چند ماه آینده، ممکن است سود حاصل از فروش آن در مقابل سود بانکی بیشتر شود.

حق‌شناس بیان کرد: بدهی بانک شهر حتما باید پرداخت شود اما این پروژه باید با یک قیمت عاقلانه و منطقی به فروش برسد درحالیکه اعضای شورا ادعا دارند که به جای پرداخت ماهی هشت میلیارد تومان سود بانکی می‌توانیم این پروژه را کمتر حساب کنیم؛ از طرفی این موضوع که چرا این پروژه به مزایده گذاشته نشده، ایجاد شائبه می‌کند و قانون این اجازه را نخواهد داد.

منطقی نیست پروژه با قیمت کارشناسی شده چند ماه قبل واگذار شود

عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: این پروژه باید به قیمت کارشناسی به فروش برسد در حالیکه کارشناسی این پروژه تیرماه سال جاری صورت گرفته درصورتی که بعد از آن دو موج افزایش قیمت مسکن را داشتیم و اکنون هم قیمت مسکن روزانه افزایش می‌یابد؛ لذا منطقی نیست که این پروژه با قیمت کارشناسی شده چند ماه قبل واگذار شود.

وی ابراز کرد: اعضای موافق در نظر دارند با قیمت پیشنهادی بسیار پایین، پروژه را جمع کنند اما ما اجازه نداریم بیت‌المال را به بهانه اینکه مشتری نداریم به قیمت بسیار پایین‌تر یعنی 80 میلیارد تومان زیر قیمت به فروش برسانیم به بهانه اینکه ممکن است تا 10 ماهه آینده هم نتوانیم این پروژه را بفروش برسانیم اگر هم فروش حاصل نشد شوراهای دور بعدی آن را حتما خواهند فروخت.

این مقام مسئول عنوان کرد: متاسفانه تدبیر خوبی در این خصوص صورت نگرفته است؛ چه بسا که پیش از این هم این پروژه مشتری داشت اما نپذیرفتند و اکنون در این محدودیت زمانی بعد از گذشتن حدود هفت ماه از اعتبار کارشناسی صورت گرفته؛ بنا دارند با این قیمت غیرمنطقی پروژه را سرهم کنند.

عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: این پروژه اکنون تصویب شده و منتظر تایید فرمانداری است و در صورت عدم تایید از سوی فرمانداری مجدد وارد صحن شورا می‌شود و اگر شورا مجدد روی این پروژه اصرار داشته باشد، وارد کمیسیون تطبیق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تقریبا تمام اعضای شورا به تصویب این پروژه رای مثبت داده‌اند، گفت: ما به عنوان عضو شورا امانتدار مردم هستیم چه بسا که ما پیش از این می‌توانستیم نسبت به مدیریت سهام هزار میلیاردی اقدام کنیم که اکنون ارزش آن حدود 650 میلیارد است؛ در حالی که در این مورد هم حدود 400 میلیارد ضرر کرده‌ایم.

این مقام مسئول تصریح کرد: متاسفانه با وجود اینکه شهرداری هزار میلیارد تومان در بورس سرمایه دارد اما یک سبدگردان یا شخص متخصص پای کار در بورس ندارد؛ چراکه اگر همان موقع این سهام را در اختیار بانک شهر قرار می‌دادیم اکنون متحمل 400 میلیارد ضرر نمی‌شدیم.

حق‌شناس در پایان گفت: کل بدهی شهرداری به بانک شهر 500 میلیارد تومان است درحالیکه با بی تدبیری‌های صورت گرفته در زمینه سهام فقط 400 میلیارد تومان ضرر کرد.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان