۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ترور شهید فخری‌زاده نشانه ضعف و ترس اسرائیل است/ پرداخت هزینه پای مذاکرات ساده‌لوحانه است
کد خبر: ۳۴۶۳۷۷ نویسنده: لطف الله سیاهکلی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۸ ساعت: ۱۴:۳۴ ↗ لینک کوتاه

نائب رئیس فراکسیون رسانه و فضای‌مجازی:

ترور شهید فخری‌زاده نشانه ضعف و ترس اسرائیل است/ پرداخت هزینه پای مذاکرات ساده‌لوحانه است

نائب رئیس فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس گفت: کشور جعلی اسرائیل که عنوانش و همه مسئولینش غاصب هستند به خوبی می‌دادند که روزی به شکل مفتضحانه‌ای از منطقه رانده خواهند شد و چون در موضع ضعف هستند لذا دست به اینگونه ترورها می‌زنند.

ترور شهید فخری‌زاده نشانه ضعف و ترس اسرائیل است/ پرداخت هزینه پای مذاکرات ساده‌لوحانه است

لطف الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ ضمن تسلیت شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران اظهار کرد: ترور توسط کشورهایی صورت می‌گیرد که ضعیف هستند و با هدف ابراز وجود و ضربه به کشوری که دارای فن و دانش است، دست به این کار می‌زنند؛ لذا واقعیت ترور از ضعف ترورکننده بوده و به مفهوم قدرت آن نیست.

وی افزود: ایران کشور مقتدری است که با فعالیت‌های علمی و عقلانی امنیت را در کشور ایجاد می‌کند و حتی امنیت را برای همسایگان و منطقه می‌خواهد به طوری که نفوذ ایران در کشورهای دیگر برای ایجاد امنیت در منطقه، به دعوت خود آن کشورها صورت می‌گیرد؛ لذا این قدرت را دارد که نه تنها برای خودش بلکه برای همسایگانش هم امنیت ایجاد کند.

نائب رئیس فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس ادامه داد: در این میان کشور جعلی اسرائیل که عنوانش و همه مسئولینش غاصب هستند نیز می‌دادند که روزی به شکل مفتضحانه‌ای از منطقه رانده خواهند شد و چون در موضع ضعف هستند لذا دست به اینگونه ترورها می‌زنند که ما نتوانیم به اهدافمان برسیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: علی‌رغم اینکه به خاطر از دست دادن دانشمندی متدین و متخصص ناراحت هستیم، اما کشور به برکت انقلاب اسلامی و مدیرت و رهنمودهای امام راحل در زمان خودش و اکنون هم اقدامات بسیار هوشمندانه و عالمانه مقام معظم رهبری و نیروی انسانی کارآمد، یقینا باقدرت و کیفیت پیش خواهیم رفت.

سیاهکلی ابراز کرد: در سنوات گذشته هم از این ترورهای کور اتفاق افتاده اما ما را از حرکت بازنگذاشته بلکه مصمم‌تر شدیم؛ چراکه وقتی می‌بینیم دشمن خشمگین است یعنی راه و کار ما درست است.

این حرکت جنایتکارانه باید در مجامع بین المللی پیگیری حقوقی شود

وی با اشاره به پیگیری شهادت شهید فخری زاده تاکید کرد: ما باید از ظرفیت‌های قوانین بین‌المللی استفاده کنیم اما متاسفانه در این زمینه خیلی قوی ظاهر نشدیم و نتوانستیم از ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده کنیم؛ درست است که بعضی از این قوانین ناکارآمد و یک طرفه است اما اینگونه هم نیست که غیرقابل استفاده باشد و معتقدم که باید در این زمینه قوی‌تر ظاهر شویم و بهره‌مندی درستی در جهت منزوی کردن تروریسم و مخصوصا حکومت‌های تروریستی داشته باشیم.

نائب رئیس فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس یادآور شد: ما مذاکره را یک بار تجربه کردیم که نتیجه‌ای به دنبال نداشت و همه دنیا و نهادهای بین‌المللی ده‌ها بار گزارش کردند که ایران به تعهداتش عمل کرده است؛ اما طرف‌های مقابل ما به وعده‌ها عمل نکردند تا جایی که حتی از معاهده خارج شدند.

وی بیان کرد: طرف مذاکره از عدالت و انصاف دور است و حاضر نیست جایگاه و قدرت علمی ما را به رسمیت بشناسد و فقط سیاست‌های خود را پیش می‌برد؛ بنابراین تا زمانی که طرف‌های مقابل ما عدالت، انصاف و احترام متقابل را در دستور کارشان نداشته باشند؛ مذاکره مفهومی ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: مذاکره فقط فرصت‌ها را هدر می‌دهد و کشور را از فعالیت‌ها دور می‌کند؛ بدون شک نگاه استکباری برنمی‌تابد که کشور ایران با شعار استقلال و منهای قدرت‌های بزرگ، صاحب قدرت شود لذا در نگاه آن‌ها هرکسی که بخواهد رشد داشته باشد باید رشد آن متناسب با این قدرت‌های بزرگ باشد.

سیاهکلی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران خود صاحب قدرت است و هیچ نسبتی با قدرت‌های بزرگ ندارد، تصریح کرد: نباید دل به مذاکره دهیم چون امر دروغین و پوسته‌ای است که عمق ندارد؛ درواقع ساده لوحانه است که بخواهیم تجربه گذشته را تکرار کنیم.
انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان