۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تداوم بی‌سروسامانی قیمت مرغ در قزوین و موج‌سواری دلالان در حوزه خرید و فروش کشمش
کد خبر: ۳۴۶۳۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۸ ساعت: ۱۳:۱۵ ↗ لینک کوتاه

گنجینه‌ای از داغ‌ترین اخبار قزوین در هفته‌‌ای که گذشت؛

تداوم بی‌سروسامانی قیمت مرغ در قزوین و موج‌سواری دلالان در حوزه خرید و فروش کشمش

هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است.

تداوم بی‌سروسامانی قیمت مرغ در قزوین و موج‌سواری دلالان در حوزه خرید و فروش کشمش

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است.

قیمت سربه فلک کشیده مرغ، محصول بی‌تدبیری‌ است/ حامیان مذاکره با امریکا از گذشته عبرت نگرفته‌اند  

امام جمعه قزوین گفت: نهاده‌های دامی در شرایط امروز مسئله‌ی مهمی در حوزه کشاورزی است که باید به موقع به مرغداری‌ها برسد تا قیمت مرغ سر به فلک نکشد، اما یک مسئول با یک سهل انگاری و تاخیر در خدمت به مردم وضعیتی درست می‌کند که بازار دلالی شیوع پیدا کند و گرانی افزایش پیدا کند.

عدم شناخت دین باعث بیگانگی دختران با اسلام شده است/ الگوسازی علمی راه نجات از بحران هویتی

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: باید الگویی علمی و راهبردی برای جوانان معرفی کنیم که در همه موارد سرآمد باشد و موجب گمراهی دختران ما نشود بلکه بتوانند با یک الگوی درست مسیر زندگی خود را پیدا کنند.

حوزوی‌ها در عرصه‌های جهادی همیشه پای‌کار هستند/ بسیج یعنی نیرویی کارآمد برای همه میدان‌ها

بانوی طلبه جهادگر با بیان اینکه حوزوی‌ها در امور جهادی همیشه پای کار هستند؛ ادامه داد: کار جهادی چون با انگیزه رضای الهی است حس و حال خاص خود را دارد که بیان کردنی نیست؛ این‌حس مثبت هرلحظه به من یادآوری می‌کند که مفید واقع شده و قدمی هرچند کوچک برای رضای خدا برداشته‌ام.

مسئولان به‌جای فرافکنی، به تولیدات داخلی و حمایت از سرمایه‌گذاران توجه کنند/ دولت با صحبت بیهوده درباره مذاکره بر ناکارآمدی خود سرپوش می‌گذارد

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد گفت: امروز اولویت‌هایی دیگری داریم که باید به آنها توجه کنیم؛ بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم می‌تواند توسط تولیدات داخلی و حمایت از آن و اقتصاد مقاومتی و توجه به بخش خصوصی حل شود.

"ولایتمداری در عمل" بارزترین ویژگی حضرت معصومه(ع) است/ برای الگوسازی ویژه دختران باید کار مستمر فرهنگی انجام داد

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین گفت: بارزترین ویژگی حضرت معصومه(س) را می‌توان ولایتمداری ایشان در مقام عمل بیان کرد و در طول سال باید برای الگوسازی کار مستمر فرهنگی انجام داد.

۷۵ درصد فوتی‌های کرونا در قزوین بالای ۶۵ سال هستند/ فعالیت بیش از ۲ هزار نفر در طرح شهید سلیمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: دو هزار و ۴۰۱ نفر برای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در نظر گرفته شده و آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

وزارت بهداشت گروه‌های پرستاری قزوین را تبدیل وضعیت استخدامی کند/ قزوین نیازمند تجهیز دستگاه اکسیژن‌ساز است

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تعداد زیادی از گروه‌های پرستاری استان قزوین نیازمند تبدیل وضعیت استخدامی خود هستند و سهمیه استان قزوین نسبت به کشور در برخورداری از نیروی انسانی چه در حوزه پرستاری و چه در حوزه تخصصی پزشکی بسیار کم است.

میزان رعایت منع تردد در شهرهای قرمز و نارنجی ۹۳ درصد بود/ جریمه ۳۶۱ خودروی شخصی در قزوین

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: درصد میزان رعایت منع تردد در شهرهای قرمز و نارنجی ۹۳ درصد، تعداد تخلفات ۹۱ مورد، اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی هشت مورد و اعمال جریمه یک میلیون تومانی هم ۶۷ مورد بوده است.

کلیه ادارات آموزش و پرورش در مناطق ۱۴ گانه قزوین تعطیل می‌شوند

سخنگوی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: کلیه ادارات آموزش و پرورش استان، شهرستان‌ها و مناطق ۱۴ گانه استان از روز شنبه ۸ آذر ماه تعطیل می‌شوند.

۴۷ منطقه در معرض خطر و قرمز در قزوین شناسایی شده است/ اجرای طرح محله‌محور به همت ۶۰۰ پایگاه بسیج

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین گفت: در شهرستان قزوین با مدیریت فرماندار و دانشگاه علوم پزشکی ۴۷ منطقه در معرض خطر و قرمز شناسایی شده که در هر منطقه یک مسئول مشخص شده و شش گروه مراقبتی به صورت آماده باش هستند.

۶۹ شهرستان کشور از وضعیت قرمز خارج شد/ پرداخت ۹۰درصد هزینه‌های بیماران کرونایی در بیمارستان‌های دولتی

معاون وزیر بهداشت گفت: مهمترین اقدامی که ما از بسیج می‌خواهیم ابتدا کمک‌های حمایتی به ویژه برای بیماران کرونایی است؛ ما در بیمارستان‌های دولتی ۹۰ درصد هزینه‌های بیماران بستری را پوشش می‌دهیم، بیماران را بیمه می‌کنیم و کلیه هزینه‌ها در مراکز سرپایی رایگان است.

قرآن را طی ۱۱ ماه حفظ کردم/ آرزویم داشتن یک موسسه جامع قرآنی است/ مردم ایران بسیجی بودن خود را اثبات کرده‌اند

بانوی نخبه قرآنی و بسیجی در مصاحبه با صبح قزوین گفت: مهم‌ترین آرزویم داشتن موسسه حفظ قرآن در قزوین و پرورش شاگردان قرآنیِ عامل به کلام الهی است که امیدوارم با عنایت خدا روزی به این هدف نائل آیم.

۵۳۳ بیمار کرونایی در قزوین بستری هستند/ فوت ۱۰ بیمار طی شبانه‌روز گذشته

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: مجموع بیماران بستری در مراکز درمانی استان ۵۳۳ نفر است که حدود ۵۰ نفر از این افراد بسیار بدحال هستند.

گره‌زدن مشکلات معیشتی به برجام، عامل بی‌ارزشی پول ملی شد/ دولت به‌واسطه بی‌تدبیری‌ها و ندانم کاری‌هایش از مردم عذرخواهی کند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: منشأ بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را باید در سیاست خارجی و داخلی نابخردانه کارگزاران فعلی در دوره دولت بی‌تدبیر سراغ گرفت که حل تمام مشکلات را به برجام گره زدند.

راه‌اندازی تیم رزمی ویژه ورزشکاران بسیجی قزوین/ به دلیل شیوع کرونا موفق به اجرای مسابقات نشدیم

مربی کاراته و داور بسیجی گفت: طی سالیان گذشته در هفته بسیج مسابقات خوبی برگزار می‌کردیم اما امسال به واسطه شیوع کرونا از برگزاری مسابقات محروم شدیم.

تولید بیش از یک میلیون ماسک توسط قرارگاه‌های بسیج قزوین/ ۲۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: ۲۰ هزار بسته معیشتی توسط جهادگران بسیجی به کمک خیرین و نهادهای دولتی از جمله کمیته امداد، بهزیستی و نهادهای مردمی مهیا شده که ارزش هر کدام از بسته‌ها ۳۵۰ هزار تومان است.

نقد منصفانه هیچ نسبتی با توهین و تمسخر ندارد/ برخورد با هتاکی و جنجال‌آفرینی در حوزه رسانه ضروریست

مسئول دفتر نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: در راستای دفاع از زحمات خبرنگارانی که پا به پای مسئولین در تمام عرصه‌ها در راستای پوشش درست اخبار رسالت خبرنگاری را به نحوه احسن انجام داده‌اند و درخواست‌های مکرر مردمی برای برخورد با فضای غبارآلود تحریف و تخریب، بر خود لازم می‌دانیم رسیدگی به تخلفات آشکار را از مراجع قضایی پیگیری کنیم.

کشف انبار احتکار لوازم یدکی خودرو در قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین از کشف یک انبار بزرگ دپوی لوازم یدکی خودرو به ارزش تقریبی ۱۹ میلیارد ریال و دستگیری یک متهم در این خصوص خبر داد.

۸۰ کیت تشخیص سریع کرونا در اختیار قزوین قرار گرفت/ جان‌باختن ۱۰ بیمار دیگر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۸۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند و ۱۰ قزوینی هم جان خود را از دست دادند.

فرماندهی سپاه استان قزوین در وحدت بخشی و انسجام نقش بسیار اثرگذاری ایفا می‌کند

استاندار قزوین گفت: خوشبختانه در استان شرایط هم‌گرایی بسیار خوبی وجود دارد که فرماندهی سپاه در وحدت بخشی و انسجام نقش بسیار اثرگذاری را ایفا می‌کند.

۲۰ اختراع توسط نخبگان بسیجی در سال جاری ثبت شد/ سازماندهی ۳۰۰ مخترع به همت سپاه/ ساخت دستگاه ضدعفونی‌کننده توسط بسیجیان قزوینی

معاون علمی و پژوهشی سپاه استان قزوین گفت: هم اکنون حدود ۳۰۰ مخترع، مبتکر و نخبه به صورت رسمی در سازمان علمی و پژوهشی استان سازماندهی شده که در قالب ۱۲ کارگروه علمی و تخصصی فعالیت دارند.

بسیج یک نیروی خودجوش مردمی است/ به رشته‌های ورزشی بانوان اهمیت کافی داده نمی‌شود

بانوی ورزشکار بسیجی گفت: به رشته‌های ورزشی بانوان اصلا اهمیت داده نمی‌شود؛ درحالی که دختران امروز، مادران فردا هستند و باید خوب آموزش ببینند تا جامعه ای شاد و پرانرژی و باانگیزه داشته باشیم.

افزایش ۲۱ درصدی توزیع روغن در قزوین/ خرید مازاد بر نیاز مردم مشکل‌ساز شده است

سرپرست سازمان صمت استان قزوین گفت: براساس آمار و ارقام، تقریبا روغن ۲۱ درصد بیشتر از ظرفیت سنوات و ماه‌های گذشته در استان قزوین توزیع شده است.

اعتیاد پدر و برادر سهم بزرگی در معتادشدن دختران خانواده دارد/ جذب اعتبار ۲۴میلیارد ریالی در حوزه آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: امسال با تمام تلاشی که کردیم، توانستیم دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در حوزه آسیب‌های اجتماعی از تهران جذب کنیم که آن هم تماما جذب دستگاه شده است

۹۴ درصد دانش‌آموزان قزوینی به شبکه "شاد" دسترسی دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در ابتدای اجرای طرح شبکه شاد ۲۳ هزار دانش‌آموز استان قزوین با مشکل اتصال به شبکه شاد مواجه شدند، اما اکنون با اقدامات انجام شده ۹۴ درصد از دانش‌آموزان به شبکه شاد دسترسی دارند.

اجرای طرح "کرامت" در ۲۹ محله استان قزوین/ در حوزه ترک اعتیاد، صیانت از خانواده جدی گرفته شود

معاون اجتماعی سپاه استان قزوین گفت: از ۱۱ محله کرامت که در استان از اوایل دهه ۹۰ شناسایی شده بود به ۲۹ محله رسیده‎‌ایم که ماموریت‌ها را در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی این محلات اجرایی می‌کنیم.

تاکنون ۵۴ خودرو با اجرای محدودیت‌ها جریمه شدند/ بستری ۵۵۶ بیمار کرونایی در قزوین

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان پذیرش شده و مجموع آمار بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان ۵۵۶ بیمار است.

وقتی باران، کابوسی برای شهروندان مناطق منفصل شهری می‌شود/ عضو شورای شهر قزوین: اعتبار لازم را نداریم!

باران رحمت الهی است و همه مردم از این نعمت الهی خوشحال می‌شوند؛ اما متاسفانه بارش باران برای مردم ناصرآباد مانند کابوسی است که چند ماه باید با آن همراه شوند.

۲۵۰ روستای قزوین به اینترنت دسترسی ندارد/ اتصال ۱۰ روستای قزوین به شبکه اینترنت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: طی هفته گذشته ۱۰روستا در مناطق مختلف استان شامل طارم، الموت، شهرستان آوج و آبیک به شبکه اینترنت متصل شدند.

برخورد قانونی با متخلفان توزیع گاز مایع در قزوین

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از برخورد قانونی با متخلفان توزیع گاز مایع در قزوین خبر داد.

تالاب "الله آباد" آبیک آماده میزبانی از پرندگان مهاجر

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت از محیط زیست استان قزوین گفت: تالاب الله آباد آبیک به عنوان یکی از تالاب‌های مهم استان آماده میزبانی از پرندگان مهاجر است.

شروع قرنطینه خانگی بهانه‌ای برای افزایش قیمت‌ها شد/ قاچاق و کمبود نهاده‌های دامی عاملی برای گرانی!

با وجود ابلاغیه ستاد تنظیم بازار مبنی بر کاهش ۲۰ درصدی قیمت مرغ و رسیدن نرخ آن به کانال ۲۰ هزار تومان، متاسفانه نه تنها قیمت این کالا کاهش پیدا نکرده، بلکه با افزایش چشمگیری از مرز ۳۰ هزار تومان هم عبور کرد.

ممنوعیت فروش بلیط به افراد مشکوک به کرونا در پایانه‌های مسافربری قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: با مصوبه ستاد مقابله با کرونا به منظور حفظ سلامت مسافران، از سوم آذرماه از فروش بلیط سفر با ناوگان حوزه حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان به افراد مشکوک به کرونا جلوگیری خواهد شد.

۲۰ هزار بسته بهداشتی در مناطق با آلودگی بالای کرونا توزیع شد/ توزیع ۱۶ هزار بسته معیشتی تا پایان سال

در مرحله سوم پویش “احسان سلامت” در استان قزوین، ۲۰ هزار بسته بهداشتی به همت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تهیه شده و در مناطق هدف توزیع خواهد شد.

سازماندهی و تقویت کار جمعی باید در رسانه‌ها دیده شود/ با وحدت و همدلی می‌توان پرچم فساد را پایین کشید

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: سازماندهی و تقویت کار جمعی باید در رسانه‌ها دیده شود؛ دشمنان ما فرصت طلب هستند و ذائقه مردم را به خوبی تشخیص می‌دهند و سیاه نمایی می‌کنند که باید مراقب باشیم و روی اثرسنجی کارهایمان بیشتر وقت بگذاریم.

موج‌سواری قیمت‌ها در بازار قزوین/ مرغ و گوشت خیال ارزان شدن ندارد!+لیست قیمت‌ها

با توجه به اینکه فروشندگان موظفند نرخ اجناس را در معرض دید مردم قرار دهند ولی متاسفانه برخی از فروشندگان به علت موج سواری بر نوسانات قیمت از این کار امتناع می‌کنند تا هر زمان که دوست داشتند بتوانند قیمت اجناس را به دلخواه خود تغییر دهند.

قطع زنجیره کرونا از اهداف راه‌اندازی طرح شهید سلیمانی است/حضور پزشکان جهادی در مرکز غربالگری قزوین

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: هدف از اجرای طرح شهید سلیمانی، سرعت برخورد و قطع زنجیره کرونا است و بازه زمانی طرح شش ماهه است که بستگی به عملکرد مردم دارد.

داروی "فاویپیراویر" و "رمدسیویر" تحت پوشش بیمه قرار دارند/ نمونه‌های موجود در بازار مورد تایید نیست

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: داروی فاویپیراویر و رمدسیویر که بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت برای درمان بیماران مبتلا به کرونا استفاده می‌شود، به لیست سایر داروهای تحت پوشش بیمه‌ای درمان کووید ۱۹ اضافه شد.

جولان دلالان در خرید و فروش کشمش تاکستان/ جهاد کشاورزی و تعاون‌روستایی پاسخگوی کشاورزان باشند

باوجود اینکه یک ماه از اعلام نرخ تعیین شده برای کشمش می‌گذرد جز ورود دلالان، هیچ اقدامی صورت نگرفته است و همین موضوع سبب برآشفته شدن کشاورزان شده است.

۵ ورودی شهر قزوین مسدود شد/ ثبت ۱۵۰۰ درخواست مجوز برای تردد

فرماندار قزوین با اشاره به مسدود شدن ۵ ورودی در شهر قزوین گفت: تاکنون تعداد ۱۴۶۹ درخواست مجوز تردد ثبت شده است.

۱۰ گروه جهادی طلبه در حوزه کرونا فعالیت می‌کنند/ راه‌اندازی قرارگاه مواسات و کمک به طلاب نیازمند قزوینی

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین گفت: ۱۰ گروه جهادی به صورت شیفتی در راستای مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند؛ همچنین ایجاد قرارگاه مواسات در پایگاه‌ها و تهیه و توزیع ۵۰۰ بسته‌ معیشتی به طلاب نیازمند هم از دیگر اقدامات انجام شده در ایام کرونا است.

شناسایی ۵۰۰ بیمار کرونایی در شهرستان آبیک/ ۱۴ فوتی در یک روز زیبنده قزوین نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در مقطع امروزی یکی از مسائلی که حاصل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نشان می‌دهد بحث کیس‌های فوتی مثبت قطعی ماست که امروز ۱۴ نفر فوتی داشتیم که سابقه نداشت و این آمار را فقط دو مرتبه در فروردین تجربه کرده بودیم که این موضوع زیبنده قزوین نیست.

خروج حتی یک کیلو گندم و آرد از قزوین جرم است/ تعزیرات حکومتی قاطعانه با متخلفان برخورد کند

استاندار قزوین گفت: ما در بازار با هیچ کمبودی از اقلام روبه‌رو نیستیم و اگر مردم همراهی کرده و به میزان نیاز خود کالایی را خریداری کنند مسلما هیچ کمبودی نخواهیم داشت.

موفقیت حافظان قزوینی در مسابقات "ترنم وحی"/ خدمت به ساحت قرآن‌کریم تعطیل‌پذیر نیست

مسئول روابط عمومی مهد قرآن استان قزوین از موفقیت حافظان کل قرآن قزوینی در مسابقات کشوری "ترنم وحی" خبر داد و گفت: با وجود شیوع بیماری کرونا و نیمه تعطیل بودن موسسات و کانون‌های قرآنی و مجازی بودن فعالیت‌های آموزشی، اما آبان امسال ماه فعالیت خوب قرآن پژوهان بود.

تمامی مراکز و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در قزوین تعطیل است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: تمامی مراکز و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در محدودیت‌های جدید کرونایی در قزوین به جز چاپخانه‌ها و رسانه‌ها تعطیل است.

راه‌اندازی کلینیک غربالگری و تست رایگان pcr به همت قرارگاه جهادی شهید اسدی

کلینیک‌ غربالگری گروه جهادی شهید اسدی به منظور پیشگیری، کنترل و پاسخگویی به مردم در حوزه مقابله و پیشگیری با بیماری کرونا راه‌اندازی شده است.

رسیدگی به بیش از ۶ هزار پرونده/ متخلفان اقتصادی در قزوین ۵۱۱ میلیارد ریال محکوم شدند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین از رسیدگی به بیش از شش هزار پرونده از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

ارتقاء شهر اقبالیه درحال پیگیری است/ مالیات‌های پرداخت‌شده قزوین به تهران باید عودت داده شود

استاندار قزوین گفت: با بررسی‌های انجام شده متوجه انتقال مالیات‌های شرکت‌های بزرگ استان قزوین به تهران شدیم؛ این اعتبار مربوط به استان قزوین است از این رو طی مذاکره با رئیس سازمان مالیاتی کشور بازگشت فوری مالیات‌های پرداختی را خواستار شدیم.

حضور ۱۵۰ مشاور بسیجی در مناطق آسیب‌پذیر قزوین/ طرح "کرامت" در ۲۹ محله درحال اجراست

معاون اجتماعی سپاه استان قزوین گفت: ۱۵۰ مشاور بسیجی که آموزش‌های تخصصی را در سپاه استان طی کردند به صورت رایگان خدمات مشاوره‌ای در مناطق آسیب‌پذیر ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان