۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۷۵ درصد فوتی‌های کرونا در قزوین بالای ۶۵ سال هستند/ فعالیت بیش از ۲ هزار نفر در طرح شهید سلیمانی
کد خبر: ۳۴۶۳۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۶ ساعت: ۱۴:۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

۷۵ درصد فوتی‌های کرونا در قزوین بالای ۶۵ سال هستند/ فعالیت بیش از ۲ هزار نفر در طرح شهید سلیمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: دو هزار و ۴۰۱ نفر برای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در نظر گرفته شده و آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

۷۵ درصد فوتی‌های کرونا در قزوین بالای ۶۵ سال هستند/ فعالیت بیش از ۲ هزار نفر در طرح شهید سلیمانی

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، پیمان نامدار در جلسه ستاد پیشگیری از کرونای استان که امروز(پنج‌شنبه) با حضور معاون وزیر بهداشت در استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: خوشبختانه استان قزوین در زمینه  تعداد فوتی‌ها، جز در اوایل فروردین ماه که بیشترین رقم آن حدود ۱۴نفر بود با کاهش تعداد بیمار و بستری‌ها، روند کاهشی خوبی داشته و اکنون نیز آمارها در بُعد بستری و فوتی‌ها طی چهارهفته گذشته از میانگین کشوری کمتر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: هدف ما در اجرای طرح ملی شهید سلیمانی که با کمک بسیج و نیروهای داوطلب صورت می‌گیرد؛ این است که بتوانیم طی یک ماه آینده حداقل ۲۰ درصد در میزان بستری و ۱۰ درصد در میزان فوتی کاهش داشته باشیم.

نامدار با اشاره به یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر جمعیت استان ابراز کرد: اکنون در استان قزوین از ۳۶۴ هزار و ۷۹۱ نفر خانوار تحت پوشش، ۷۷هزار و ۹۹۵ نفر جمعیت بالای ۶۵ سال داریم.

وی عنوان کرد: تعداد خانه‌های بهداشت استان قزوین ۲۶۸مورد، تعداد پایگاه‌های سلامت ۹۶مورد، تعداد مراکز جامع سلامت ۹۵ مورد و تعداد مراکز مربوط به کووید ۱۹ نیز ۲۱مرکز است.

این مقام مسئول بیان کرد: اکنون ۱۶۵ پزشک، ۶۴ دندانپزشک و ۲۸۴ مراقب سلامت نیروی انسانی در قالب اجرای این طرح در شهر خدمات رسانی می‌کنند و مجموعا با کادر بهداشت و محیط و بهورزان دو هزار و  ۴۰۱ نفر برای طرح شهید قاسم سلیمانی در نظر گرفته شده و آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

۴۵۰نیرو در اجرای طرح شهید سلیمانی به کارگیری شدند

نامدار گفت: شاخص‌های اساسی برنامه ما در قالب تیم‌های نظارتی، نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی در بالغ بر ۲۷ هزار و ۱۱۶ واحد صنعتی فعال و همچنین هزار و ۴۳۲مدرسه موجود است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه پنج روز از آغاز طرح شهید قاسم سلیمانی می‌گذرد؛ عنوان کرد: تصمیم ما در استان بر این بوده که طرح‌ها و برنامه‌های پیشین نیز در کنار این طرح ادامه پیدا کند؛ قبل از اجرای این طرح در فرمانداری‌های تابعه طرحی برای نظارت اصناف و محدودیت‌های اعمال شده که در ستاد مقابله با کرونای استان تصویب شد اجرایی می‌شد.

وی اضافه کرد: بامحوریت فرمانداری‌ها و آموزش و پرورش و تیم‌های شبکه‌های بهداشت برخی برنامه‌ها اجرا شده؛ همچنین تعدادی دستگاه اکسیژن تهیه شده تا زودتر بتوانیم بیماران را مرخص کنیم و در قالب تیم‌های حمایتی و مراقبتی به آنها خدمات ارائه کنیم یا از ظرفیت نقاهتگاه‌ها استفاده کنیم.

نامدار ادامه داد: تاکنون خدمات متعددی در طول این مدت در حوزه استانداری، خیرین و نیروهای بسیج و سپاه ارائه شده به طوریکه اکنون مراکز آماده خدمات رسانی است و تعداد ۱۷۴ تیم مردمی در قالب تیم مراقبتی و نظارتی تعیین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ابراز کرد: طی چند روز گذشته بیش از هزار و ۱۵ بسته بهداشتی از سوی خیرین ارائه شده و آمادگی این را داریم که در تشخیص تست‌های وریدی که از وزارت بهداشت تاکید شده نیز ورود جدی داشته باشیم.

وی بیان کرد: هم اکنون هفت سازمان دولتی در این طرح دخیل هستند که خدمات ارائه می‌کنند و تعداد ۴۵۰ نیرو طی این چند روز در طرح قاسم سلیمانی به کارگیری شدند، تعداد افراد در معرض خطر شناسایی شده طی این هفته ۱۷۰ نفر بودند که موفق شدیم توسط تیم‌های مردمی عملکرد خوبی داشته باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: کمک‌های مردمی برای بسته‌های حمایتی آماده شده همچنین در بحث ضدعفونی مکان‌های خاص اجرا می‌شود و خوشبختانه طرح در یک شرایط خوب در حال انجام است و امیدواریم که این روند با موفقیت انجام شود.

راه اندازی مرکز غربالگری در طرح شهید سلیمانی

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۵ درصد فوتی‌ها بالای ۶۰ سال هستند، تشریح کرد: این یک زنگ خطری است و قرنطینه معکوس یکی از راهکارهایی است که اگر صورت گیرد آمار با کاهش نسبی مناسبی همراه خواهد بود لذا تیم‌های مراقبتی و حمایتی باید در این خصوص ورود جدی‌تری داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: یکی دیگر از اتفاقات خوبی که قبل از شروع طرح شهید سلیمانی با همکاری سپاه صورت گرفت این بود که در بحث بیمارستان رحیمیان به دلیل کمبود نیروی تخصصی که وجود داشت توانستیم با همکاری سپاه و ارتش یک مرکز غربالگری، مرکز حاد تنفسی، بخش آی سی یو و بخش‌های بستری را راه‌اندازی کنیم.

وی در پایان بیان کرد: بحث راه‌اندازی مرکز غربالگری طرح دیگری بود که قبل از شروع طرح شهید سلیمانی با همکاری سپاه در شهر قزوین پایه‌گذاری شد و امیدواریم با محدودیت‌هایی که از طریق سیستم وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا و حمایت‌‌های داخل استانی اعمال می‌شود؛ بتوانیم شاهد کاهش  و ریشه‌کنی این ویروس باشیم.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان