۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین وزارت بهداشت گروه‌های پرستاری قزوین را تبدیل وضعیت استخدامی کند/ قزوین نیازمند تجهیز دستگاه اکسیژن‌ساز است
کد خبر: ۳۴۶۳۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۶ ساعت: ۱۳:۱۸ ↗ لینک کوتاه

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

وزارت بهداشت گروه‌های پرستاری قزوین را تبدیل وضعیت استخدامی کند/ قزوین نیازمند تجهیز دستگاه اکسیژن‌ساز است

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تعداد زیادی از گروه‌های پرستاری استان قزوین نیازمند تبدیل وضعیت استخدامی خود هستند و سهمیه استان قزوین نسبت به کشور در برخورداری از نیروی انسانی چه در حوزه پرستاری و چه در حوزه تخصصی پزشکی بسیار کم است.

وزارت بهداشت گروه‌های پرستاری قزوین را تبدیل وضعیت استخدامی کند/ قزوین نیازمند تجهیز دستگاه اکسیژن‌ساز است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ فاطمه محمدبیگی در ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین که امروز(پنج شنبه) با حضور حریرچی معاون وزیر بهداشت در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: طرح بسیار خوب و مفید شهید سردار سلیمانی در تعامل بین بسیج و وزارت بهداشت به تصویب رسید که در سالروز تشکیل بسیج مستضعفان باید این طرح به طور ویژه دیده شود.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که با یک طرح بسیج همگانی و مشارکت تمامی گروه‌های مردمی بتوانیم ریشه بیماری منحوس کرونا را بخشکانیم و زمینه انتقال بیماری را کاهش دهیم.

این مقام مسئول اذعان کرد: تلاش ما این است که تمامی گروه‌های مردمی را دعوت کنیم و در کنار گروه‌های بسیج و سپاه قرار دهیم و چتر بسیج تمام این گروه‌ها را پوشش دهد و در کنار دولت خدمتگذار مردم باشد.

وی ادامه داد: در این مدت جلسات متعددی داشتیم و بیش از ۴۰روز است که سازمان تبلیغات مسئولیت تمام هیئات مذهبی، مبلغین، موکب‌ها و گروه‌های جهادی که باید در ضلع بسیج قرار بگیرند برعهده گرفته است.

نماینده مردم قزوین در مجلس ادامه داد: پیوند بسیج و علوم پزشکی باعث شده که همه گروه‌های خدمات‌رسان در ضلع پرچم بسیج و سپاه به مردم خدمت کنند و گروه‌ها به خوبی آموزش دیدند و تعدادی هم در حال آموزش هستند که یک نمونه آن مرکز غربالگری گروه جهادی شهید حجت اسدی در مناطق مینودر و کوثر است.

محمدبیگی با اشاره به نیازمندی‌های استان در حوزه بهداشت و درمان ابراز کرد: تعداد زیادی از گروه‌های پرستاری استان قزوین نیازمند تبدیل وضعیت استخدامی خود هستند و سهمیه استان قزوین نسبت به کشور در برخورداری از نیروی انسانی چه در حوزه پرستاری و چه در حوزه تخصصی پزشکی بسیار کم است، در حالی که به ما قول تزریق ۴۶ نفر نیروی متخصص داده شده بود، اما تاکنون فقط ۳۱ نفر محقق شده است.

وی تصریح کرد: نسبت تخت بیمارستانی استان قزوین به کشور پایین است و همین طور بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی منتظر اقدامات وزیر بهداشت و هماهنگی برای ادامه طرح است که هنوز محقق نشده است؛ نیروهای بیمارستان رحیمیان که قول داده شده بود هنوز محقق نشده و ما نیازمند ۱۸۰ نفر به طور کامل برای این بیمارستان هستیم و آرزوی سه دهه مردم محروم و مظلوم استان است که حداقل در این زمینه در شهرستان‌ها نیرو داشته باشند.

محمدبیگی با بیان اینکه خرید خدمت از بیمارستان‌های خصوصی در استان ضروری است، گفت: جزو معدود استان‌هایی هستیم که حداقل یک پنجم تخت‌های بیمارستانی ما خصوصی است اما در کشور اینگونه نیست و عمدتا تخت‌ها عمومی است.

وی اضافه کرد: چون تخت‌های خصوصی زیاد است و ۲۵درصد از ظرفیت آن‌ها از کووید ۱۹ پر است لذا باتوجه به هزینه‌های بالای بخش خصوصی لازم است که دولت برای بیماری کرونا از آن‌ها خرید خدمت داشته باشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس یادآور شد: تاکنون ۲۰ دستگاه ونتیلاتور، دستگاه‌های دیالیز، وسایل مانیتورینگ و دستگاه اکسیژن ساز به استان وارد شده است، اما ما نیازمند حداقل سه دستگاه اکسیژن ساز و چندین ونتیلاتور هستیم که درخواست داریم به سهمیه استان قزوین اضافه شود؛ استان قزوین نسبت به جمعیتش کمتر از امکانات دولتی در حوزه بهداشت برخوردار است که از مطالبات مردمی است.

وی ادامه داد: حمایت‌های قانونی از تیم‌های جهادی جزو مطالبات ماست، همکاری‌های خوبی دانشگاه علوم پزشکی و سپاه دارند تا جهادگران را بیمه کنند اما به نظر می‌رسد که طرح شهید سلیمانی نیاز به منابع مالی دارد که دولت باید برای وزارتخانه تامین کند؛ درست است که طرح یک طرح بسیجی است اما طبیعتا برای تامین تجهیزات و هزینه‌ها نیاز به بودجه د دارد.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: اگر بخواهیم این طرح را شش ماه اجرا کنیم قطعا نیازمند اختصاص بودجه به وزرات بهداشت از سوی دولت هستیم؛ درخواست دارم تا از ظرفیت قانون مدیریت بحران استفاده کنیم و اجازه دهید استانداران از ظرفیت قانوی خود در مدیریت بحران بیشتر استفاده کنند و دستشان برای قرنطینه‌ها و اعمال محدودیت‌ها در راستای نجات جان مردم باز باشد، ما درگیر مشکلات معیشتی ناشی از طولانی شدن کووید ۱۹ و شکست خوردن اقتصاد ناشی از این بیماری نباشیم.
انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان