۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین میزان رعایت منع تردد در شهرهای قرمز و نارنجی ۹۳ درصد بود/ جریمه ۳۶۱ خودروی شخصی در قزوین
کد خبر: ۳۴۶۳۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۶ ساعت: ۱۳:۱۵ ↗ لینک کوتاه

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین:

میزان رعایت منع تردد در شهرهای قرمز و نارنجی ۹۳ درصد بود/ جریمه ۳۶۱ خودروی شخصی در قزوین

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: درصد میزان رعایت منع تردد در شهرهای قرمز و نارنجی ۹۳ درصد، تعداد تخلفات ۹۱ مورد، اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی هشت مورد و اعمال جریمه یک میلیون تومانی هم ۶۷ مورد بوده است.

میزان رعایت منع تردد در شهرهای قرمز و نارنجی ۹۳ درصد بود/ جریمه ۳۶۱ خودروی شخصی در قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه ستاد پیشگیری از کرونای استان  که امروز(پنج‌شنبه) با حضور معاون وزیر بهداشت در استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: باتوجه به اعمال طرح محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها از روز شنبه اول آذرماه، در کنار ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونای استان از سوی استاندار دستور فعال شدن قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا در استان صادر شد.

وی افزود: قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا با ۱۰ کمیته از قبیل ترافیکی و تردد، اصناف و بازار، نیروی انسانی، قضایی، فرهنگی، اطلاع رسانی، درمان و غربالگری، پاسخگویی، پشتیبانی و ارزیابی عملکرد تشکیل شد.

معاون سیاسی استانداری قزوین افزود: در کمیته فرهنگی، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مسئولیت مدیریت فضاهای مجازی و تولید محتواها برای استفاده مردم در دوران قرنطینه را برعهده دارد یا در حوزه ترافیکی و تردد به دلیل محدودیت‌های اعمال شده، ترددهای درون شهری و برون شهری با مسئولیت معاون عمرانی استان و همکاری پلیس راه مدیریت می‌شود؛ همچنین حوزه اصناف و بازار با مدیریت و مسئولیت معاون اقتصادی در بازار انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه نیروی انسانی بر اساس دستورالعمل‌هایی که صادر شده ما از ظرفیت کارکنان برای نظارت استفاده می‌کنیم تا بتوانیم طرح را به خوبی اجرا کنیم.

حبیبی ابراز کرد: با توجه به اینکه ۹۵ درصد از خانواده‌ها دانش‌آموز دارند؛ در این راستا آموزش و پرورش را ملزم کردیم که تمامی مدیران مدارس را مجاب کنند تا همه معلمان در کنار هر درس سه دقیقه درباره کرونا صحبت کنند که اکنون در حال اجراست.

وی عنوان کرد: در بحث پیام‌های صوتی در کمیته ارتباطات نیز شرکت مخابرات استان ملزم به این کار شده و در حال اجرایی شدن است که در این راستا برای ۴۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت پیام صوتی کرونایی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهیه شده و برای مشترکین ارسال می‌شود که تقریبا تمام مشترکین ثابت استان را در بر می‌گیرد.

معاون سیاسی استانداری قزوین تشریح کرد: بحث دیگری که با دانشگاه علوم پزشکی به تعامل رسیدیم این است که با توجه به اینکه برخی از بیماران امکان مراقبت با اکسیژن حداقلی در منزل را دارند لذا با حضور مسئولان حوزه صنعت جلساتی برگزار شده که حدود ۴۰۰دستگاه اکسیژن ساز تهیه کنند که باهماهنگی و تشخیص دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی در اختیار بیمارانی که حالشان وخیم نیست در منازل قرار گیرد تا مراکز بیمارستانی خلوت‌تر شود.

وی بیان کرد: تا پایان روز چهارشنبه هر هفته آخرین گزارشات لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی در اختیار شورای عالی سیاست گذاری مقابله با کرونا قرار داده می‌شود و بر اساس آن ابلاغ‌های لازم صورت می‌گیرد.

حبیبی درباره میزان عملکرد محدودیت‌ها در استان گفت: درصد میزان رعایت محدودیت‌های ابلاغی توسط ادارات و سازمان‌ها ۹۶ درصد بوده؛ به طوریکه ما به سه مدیر اخطار و سه مدیر هم به دلیل عدم رعایت برخی موازین در این راستا توبیخ شدند.

معاون سیاسی استاندار قزوین عنوان کرد: درصد میزان اجرای محدودیت‌های ابلاغی در حوزه‌های تجاری، خدماتی و بازرگانی ۹۵ درصد بوده، تعداد تخلفات ۹۴ مورد و ۷۰ مورد هم پلمب در مناطق صورت گرفته است. عدم حضور دانش‌آموزان ۱۰۰درصد بوده و ما هیچ موسسه‌ای نداریم که کلاس‌های حضوری دایر کند.

حبیبی ابراز کرد: میزان رعایت از سوی آموزشگاه‌های خصوصی بالای ۹۶ درصد گزارش شده و همچنین میزان رعایت در حوزه‌های علمیه ۱۰۰ درصد و میزان رعایت عدم برگزاری نماز جمعه از شروع طرح ۱۰۰ درصد است.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین تصریح کرد: درصد میزان رعایت منع تردد در شهرهای قرمز و نارنجی ۹۳ درصد، تعداد تخلفات ۹۱ مورد، اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی هشت مورد و اعمال جریمه یک میلیون تومانی هم ۶۷ مورد بوده است.

وی عنوان کرد: همچنین درصد میزان رعایت مقررات منع ورود ساکنین شهرهای قرمز و نارنجی ۸۹ درصد بوده؛ اما باتوجه به اینکه استان ما به جهت فاصله کم شهرها از هم در غالب یک مجموعه شهری هستند؛ لذا تردد بین شهری زیاد است اما تواتستیم کنترل کنیم به طوریکه تعداد تخلفات ۷۷ مورد و اعمال جریمه یک میلیون تومانی هم ۳۸ مورد بوده است.

حبیبی در پایان گفت: درصد میزان رعایت منع مقررات تردد خوردوهای شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح، ۸۹ درصد و تعداد تخلفات ۳۶۱ مورد و اعمال جریمه ۲۰۰هزار تومانی هم ۳۶۱ مورد بوده است.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان