۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۴۷ منطقه در معرض خطر و قرمز در قزوین شناسایی شده است/ اجرای طرح محله‌محور به همت ۶۰۰ پایگاه بسیج
کد خبر: ۳۴۶۳۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۶ ساعت: ۱۱:۴۸ ↗ لینک کوتاه

معاون هماهنگ کننده سپاه استان:

۴۷ منطقه در معرض خطر و قرمز در قزوین شناسایی شده است/ اجرای طرح محله‌محور به همت ۶۰۰ پایگاه بسیج

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین گفت: در شهرستان قزوین با مدیریت فرماندار و دانشگاه علوم پزشکی ۴۷ منطقه در معرض خطر و قرمز شناسایی شده که در هر منطقه یک مسئول مشخص شده و شش گروه مراقبتی به صورت آماده باش هستند.

۴۷ منطقه در معرض خطر و قرمز در قزوین شناسایی شده است/ اجرای طرح محله‌محور به همت ۶۰۰ پایگاه بسیج

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین که امروز(پنج شنبه) در استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به تمهیدات سپاه استان برای قرارگاه شهید سلیمانی اظهار کرد: براساس دستورالعملی که از مرکز به استان ابلاغ شد در اولین بازه زمانی و در کوتاه‌ترین فرصت با تدبیر و ریاست استاندار، قرارگاه شهید سلیمانی در استان شکل گرفت.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین افزود: تعامل نزدیک بین مجموعه سپاه و دانشگاه علوم پزشکی در خصوص سازماندهی طرح محله محور که مد نظر این طرح و قرارگاه بود و مشخص کردن مناطق آسیب‌پذیر برای قطع زنجیره کرونا به خوبی در استان شکل گرفت.

وی بیان کرد: جلسات هماهنگی بین مجموعه مسئولین به ریاست استاندار و هماهنگی فرمانداران شهرستان‌ها برگزار و تقسیم کار صورت گرفت؛ در استان طوری برنامه‌ریزی کردیم که از ظرفیت دستگاه‌های دیگر اجرایی نظیر هلال احمر هم برای تقویت این طرح استفاده کنیم.

طاهرخانی گفت: خوشبختانه این طرح با پشتیبانی و هماهنگی‌های لازم انجام شد؛ در سطح استان 74 حوزه مقاومت برای اجرای این طرح توجیه شدند و جلسات آموزشی برای آن‌ها به همکاری نیروهای بهداشت استان برگزار شده است.

این مقام مسئول ابراز کرد: خوشبختانه این طرح عملیاتی شده و بیش از 600 پایگاه مقاومت استان نسبت به این طرح آموزش‌های لازم را گذرانده‌اند و در برخی شهرستان‌ها مانند آبیک و تاکستان پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم که با راه‌اندازی بیش از 110 پایگاه مقاومت آغاز به کار کرده‌اند.

از 15 مجلس عروس و عزا در تاکستان جلوگیری شد

وی عنوان کرد: در این طرح با توجه به دستورالعمل کشوری در بحث قرنطینه معکوس، بیماریابی، مسائل امربه معروف و چارت سلامتی که در شهرستان‌ها، روستاها و بخش‌ها راه‌اندازی شده توفیقات فراوانی داشتیم.

طاهرخانی تصریح کرد: در شهرستان تاکستان با 110 پایگاه سلامت؛ بیش از هزار و 350 نفر برای رعایت موارد بهداشتی مورد ارشاد قرار گرفته و بیش از 15 مجلس از قبیل عروسی، ختم و تولد با ورود نیروها منحل شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین افزود: مراجعه به درب منازل بیش از 30 خانواده کرونای مثبت جهت قرنطینه نیز از دیگر اقدامات پایگاه‌های مقاومت شهرستان تاکستان است؛ در شهرستان قزوین با مدیریت فرماندار و دانشگاه علوم پزشکی 47 منطقه در معرض خطر و قرمز شناسایی شده که در هر منطقه یک مسئول مشخص شده و شش گروه مراقبتی به صورت آماده باش هستند.

وی ادامه داد: با مشارکت بسیج جامعه پزشکی براساس دستورالعمل وزارت بهداشت؛ یک پزشک، چهار پرستار و 10 بهورز درحالت آماده برای ابلاغیه‌های دانشگاه علوم پزشکی هستند که اقدامات لازم را انجام دهند.

این مقام مسئول ابراز کرد: تشکیل تیم‌های مراقبتی سیار با کمک بسیج دانشجویی در سطح شهر قزوین نیز پیش‌بینی شده که در حال آماده باش هستند؛ توزیع ماسک بین مردم و حضور بسیج در مناطق و اماکن شلوغ به ویژه در بحث بازار، ارشاد صوتی در قالب بلندگوهای سیار که بسیار اثرگذار بوده و در تمام شهرستان‌ها در حال انجام است.

وی یادآور شد: در بحث کمک‌های مومنانه افرادی را که دانشگاه مشخص کرده بود، همکاران ما در حوزه بسیج ورود پیدا می‌کنند و ارائه خدمات برای خانواده‌هایی که به دلیل این بیماری نمی‌توانند از منزل خارج شوند از خدمات دیگری است که توسط بسیج صورت می‌گیرد.

طاهرخانی از راه اندازی مرکز غربالگری سپاه خبر داد و تصریح کرد: بیش از 800 گروه جهادی در سطح استان سازماندهی شده و آمادگی ارائه خدمات و پشتیبانی از افرادی آسیب دیده از کرونا هستند؛ یک ساختمان با قابلیت‌های ویژه در مرکز شهر قزوین در درمانگاه پاکروان جهت انجام اقدامات غربالگری از مدت‌ها پیش کارش را آغاز کرده و از هشت صبح تا 21 شب آماده ارائه خدمات ارائه است.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین در پایان گفت: طرح شهید قاسم سلیمانی به خوبی در قزوین شروع شده و در مسائل پشتیبانی جای نگرانی نداریم اما توقع داریم که از سوی مرکز، مساعدت لازم به خصوص در بحث تجهیزات صورت گیرد اگرچه تاکنون این طرح با حضور استانداری و فرمانداری‌ها به خوبی پیش رفته و امیدواریم بتوانیم پیشرفت قابل توجهی را در ادامه مسیر داشته باشیم.

انتهای پیام/ 1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان