۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین استقرار هوای سرد در قزوین ادامه دارد/ ورود سامانه بارشی فعال همراه با بارش برف و باران
کد خبر: ۳۴۶۲۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۲ ساعت: ۹:۴۶ ↗ لینک کوتاه

کارشناس هواشناسی استان خبر داد

استقرار هوای سرد در قزوین ادامه دارد/ ورود سامانه بارشی فعال همراه با بارش برف و باران

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: از روز پنجشنبه شاهد ورود سامانه بارشی فعال همراه با بارش برف و باران در سطح منطقه خواهیم بود.

استقرار هوای سرد در قزوین ادامه دارد/ ورود سامانه بارشی فعال همراه با بارش برف و باران

مهدی آخوندی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: امروز برای استان، وزش بادهای به نسبت شدید شمالی، به خصوص در شهرهای کوهین و تاکستان پیش‌بینی می‌شود و بارش‌های پراکنده‌ای نیز در ارتفاعات خواهیم داشت.

وی افزود: بیشترین میزان بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته استان مربوط به شهرستان آوج با ۲۱.۵ میلی‌متر و کمترین آن نیز مربوط به سیردان در بخش طارم سفلی با ۱.۸ میلی‌متر بوده و در قزوین نیز ۱۳ میلی متر بارندگی به ثبت رسیده است.

کارشناس هواشناسی استان قزوین با اشاره به خروج سامانه بارشی مستقر در سطح استان از بعدازظهر امروز، تصریح کرد: با توجه به گذر امواج ناپایدار، برای روز دوشنبه افزایش ابر و در پاره‌ای مناطق بارش برف و باران، به خصوص در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری پدیده خاصی نخواهیم داشت؛ اما از روز پنجشنبه شاهد ورود سامانه بارشی فعال همراه با بارش برف و باران در سطح منطقه خواهیم بود.

آخوندی در پایان بیان کرد: به لحاظ دمایی نیز استقرار هوای سرد همچنان در سطح منطقه ادامه خواهد داشت؛ ضمن اینکه در شبانه‌روز گذشته آوج با صفر و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۹ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۵ تا ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان