۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین شهرداری‌ها برای مقابله با وقوع احتمالی سیلاب‌ها آمادگی داشته باشند
کد خبر: ۳۴۶۲۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۲ ساعت: ۹:۲۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین:

شهرداری‌ها برای مقابله با وقوع احتمالی سیلاب‌ها آمادگی داشته باشند

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین گفت: با توجه به پیش‌بینی تداوم بارش‌ها آمادگی کامل شهرداری‌ها برای مقابله با بارش‌ها و وقوع احتمالی سیل از ضروریات است.

شهرداری‌ها برای مقابله با وقوع احتمالی سیلاب‌ها آمادگی داشته باشند

مصطفی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با توجه به به وقوع بارش‌های فراوان در روزهای اخیر و پیش بینی تداوم آن در روزهای آتی، اهمیت و ضرورت ایجاد آمادگی و لزوم انجام اقدامات فوری مبتنی بر تجربه سیلاب‌های اخیر در تعدادی از شهرهای استان، پیشگیری و کنترل شرایط اضطراری ناشی از وقوع حوادث و سوانح مرتبط با سیلاب در شهرها توسط شهرداری‌ها از ضروریات است.

به گفته این مقام مسئول با برگزاری منظم جلسات ستاد مدیریت بحران شهرداری و کمیته‌های تخصصی ذیل ستاد مذکور و اطلاع رسانی جهت ضرورت حفظ آمادگی کامل کلیه شهرداری‌ها، می‌توان خسارات ناشی از وقوع این حادثه را به حداقل رساند.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی‌ها و انجام هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی متولی در حوزه مدیریت سیلاب، رودخانه‌های عبوری از شهرها و تشکیل جلسات مختلف در ماه‌های گذشته برای لایروبی مسیل‌ها و نهرها، ترمیم دیواره‌های ساحلی، بازدید مستمر از نقاط بحرانی در شهرها از منظر آسیب پذیری از سیلاب‌های احتمالی، رفع مشکلات فنی و نواقص شبکه جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی توسط شهرداری‌ها باعث کاهش مشکلات نسبت به سال‌های گذشته خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین در ادامه بر حضور موثر و مداوم همه پرسنل معاونین، مدیران شهرداری‌های تابعه استان به صورت مداوم و مستمر در محل کار در شرایط بحرانی تاکید ویژه کرد.

وی افزود: انجام تمهیدات و پیش بینی‌های لازم برای بسیج منابع و امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی به ویژه در مناطق دارای خطرپذیری بالاتر از جمله مسیل ها و رود دره‌ها و آمادگی، پایش و نظارت مستمر از سوی ستاد مدیریت بحران شهرداری‌ها سازمان‌های خدمات رسان به ویژه سازمان‌های آتش نشانی و دیگر حوزه‌های معاونت خدمات شهری از وظایف مهم دستگاه‌های ذیربط است.

وی در پایان ضمن تقدیر از عملکرد مناسب شهرداری‌ها در مدیریت بحران بیان کرد: شهرداري‌ها بايد موضوع بحران از جمله وقوع سیل را به ‌عنوان يكي ازموضوعات مهم مورد توجه قرار دهند و نقاط ضعف شهر را استخراج و برنامه اجرايي براي آن‌ها تعريف كنند و پيشگيري‌های لازم بايد انجام گيرد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان