۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین کارمندان قزوینی در اجرای طرح کنترل هوشمند به‌کار گرفته می‌شوند/تامین کمبود دارویی بیماران کلیوی پیگیری شود
کد خبر: ۳۴۶۲۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۱ ساعت: ۲۰:۱۲ ↗ لینک کوتاه

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان:

کارمندان قزوینی در اجرای طرح کنترل هوشمند به‌کار گرفته می‌شوند/تامین کمبود دارویی بیماران کلیوی پیگیری شود

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین با بیان اینکه بحث تامین کمبود دارویی بیماران کلیوی باید از سوی علوم پزشکی پیگیری شود، گفت: مخابرات باید در بحث ارسال پیامک‌های علوم پزشکی همکاری لازم را داشته باشد.

کارمندان قزوینی در اجرای طرح کنترل هوشمند به‌کار گرفته می‌شوند/تامین کمبود دارویی بیماران کلیوی پیگیری شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ منوچهر حبیبی در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که امشب در استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به اجرای محدودیت‌های کرونایی اظهار کرد: طرح جامع کنترل هوشمند محدودیت‌ها عملا از امروز شروع شد و آخرین هماهنگی‌ها تا شب گذشته انجام شد که اقدامات خوبی صورت گرفت.

وی افزود: این طرح دارای ابعاد متعدد است که مهمترین آن محدودیت و ممنوعیت کار کسبه است به صورتی که فقط مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند تا مردم در مایحتاج خود دچار مشکل نشوند و مابقی مشاغل باشد تعطیل باشند.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین اذعان کرد: اکنون پنج شهرستان ما به جز آوج در شرایط قرمز قرار دارند که در شهرستان‌های قرمز در ادارات باید یک سوم کارکنان حضور پیدا کنند که دو سوم دیگر در صورت نیاز باید در اختیار ستاد کرونا برای نظارت و گشت‌ها قرار گیرند و در صورتی هم که نیازی به این نیروها نبود باید به صورت دور کاری به فعالیت ادامه دهند.

تشکر ویژه از اصناف و بازاریان قزوین

این مقام مسئول تصریح کرد: مدیران و معاونین و مدیران شهرستانی باید در آماده باش کامل باشند و فقط با هماهنگی ستاد می‌توانند به ماموریت ضروری بروند چون اگر در این طرح توفیق نداشته باشم، کار مشکل خواهد شد.

حبیبی با بیان اینکه فعالیت‌های مدارس و دانشگاه‌ها همچنان غیرحضوری است، گفت: اکنون هم فرمانداران اطلاعات و آمادگی کامل دارند و قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی هم رسما شروع به کار کرده؛ به طوری که اجرای طرح هوشمند محدودیت‌ها در استان حدود ۸۰ درصد اجرایی و عملیاتی شده است و اطلاع رسانی جامع و گسترده‌ای هم برای مردم صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: تشکر ویژه‌ای از اصناف و بازاریان داریم که به صورت ویژه برای چندمین بار با ستاد مقابله با کرونا همکاری می‌کنند و همه مشاغلی که جزو محدودیت‌ها هستند نیز به صورت گسترده تعطیل کرده‌اند.

به مهاد کودک قزوین تسهیلات پرداخت می‌شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: خوابگاه دانشگاه بین الملل، آزاد و علوم پزشکی باید در اختیار ستاد قرار گیرد تا بتوانیم با کمک هلال احمر در صورت نیاز بحث قرنطینه بیماران را در آنجا انجام دهیم؛ بحث پرداخت تسهیلات به مهاد کودک، کانون‌های قرآنی و فرهنگی و ورزشی هم پیگیری شده و انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بحث تامین کمبود دارویی بیماران کلیوی باید از سوی علوم پزشکی پیگیری شود، ابراز کرد: مخابرات باید در بحث ارسال پیامک‌های علوم پزشکی همکاری لازم را داشته باشد.

استاندار قزوین در ادامه جلسه با اشاره به آغاز هفته بسیج اظهار کرد: بسیج شجره طیبه‌ای است که آحاد مردم آن را تشکیل داده‌اند و برخاسته از خود مردم و حضور مردم است که باید کاری کنیم که مردم همیشه در صحنه حضور یابند و از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امروز کشور در شرایط سختی در زمینه کرونا قرار گرفته است، افزود: قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در استان از پنجشنبه تشکیل شده که قرار است کار به صورت عملیاتی انجام شود؛ امروز باید دست به دست هم دهیم و مردم هم با رعایت اصول بهداشتی کمک کنند.

کشته شدن ۵۰۰ نفر طی یک روز شایسته نیست

هدایت الله جمالی پور یادآور شد: ما در ماه‌های پس از فروردین یعنی در بازه زمانی اردیبهشت تا مرداد ماه شرایط بسیار مطلوبی در استان داشتیم و کل بیمارستان‌های استان را از بیماران کرونایی خالی شد و تنها ۸۰ تخت بیماران کرونایی در سطح استان داشتیم اما متاسفانه اکنون در کل بیمارستان‌های استان بیماران کرونایی داریم و اگر این روال ادامه یابد دیگر تخت خالی نخواهیم داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید اشکالات کار هم نقد شود تا موانع مرتفع شود، عنوان کرد: باید دست به دست هم دهیم و ظرفیت‌ها را بسیج کنیم تا به شرایط مطلوب برسیم ما قطعا می‌توانیم به هدف برسیم چراکه اگر اراده کنیم موفق خواهیم شد.

وی یادآور شد: اگر کارکنان را تقسیم کردیم به معنی تعطیلات نیست بلکه حراست و بسیج کارمندان باید بنا بر نیاز کمیته‌ها و ستاد کرونا نیز از این کارمندان استفاده کنند؛ شرایط امروز مانند دوران دفاع مقدس است چه بسا که بسیار سهمگین‌تر است چراکه روزانه ۵۰۰ کشته می‌دهیم.

استاندار قزوین ابراز کرد: باید پای این اتفاق بایستیم و حتما باید مدیریت کنیم، لذا همه کارکنان باید توجیه شوند تا بتوانیم با هم‌افزایی از این مسئله عبور کنیم؛ امروز تمام ظرفیت استان را برای پشتیبانی از قرارگاه قرار دادیم.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان