۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین خروج حتی یک کیلو گندم و آرد از قزوین جرم است/ تعزیرات حکومتی قاطعانه با متخلفان برخورد کند
کد خبر: ۳۴۶۲۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۱ ساعت: ۱۶:۲۰ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

خروج حتی یک کیلو گندم و آرد از قزوین جرم است/ تعزیرات حکومتی قاطعانه با متخلفان برخورد کند

استاندار قزوین گفت: ما در بازار با هیچ کمبودی از اقلام روبه‌رو نیستیم و اگر مردم همراهی کرده و به میزان نیاز خود کالایی را خریداری کنند مسلما هیچ کمبودی نخواهیم داشت.

خروج حتی یک کیلو گندم و آرد از قزوین جرم است/ تعزیرات حکومتی قاطعانه با متخلفان برخورد کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور امروز(شنبه) در ستاد تنظیم بازار استان که در سالن جلسات استانداری قزوین با حضور جمعی از مدیران برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیج در تمام عرصه‌ها حضور داشته و به مردم و جامعه کمک می‌کند و بخشی از بدنه مردم است.

وی افزود: ستاد تنظیم بازار از ستادهای مهم استانی است که در معیشت مردم و مدیریت نیازهای معیشتی آنها نقش دارد، لذا درخواست داریم ماموریت‌هایی که به مدیران سپرده می‌شود به خوبی انجام شود.

استاندار قزوین بیان کرد: اگر در شرایط امروز در برخی اقلام، گرانی صورت گرفته این گرانی در چارچوب قانون بوده است؛ چراکه ما در شرایط تحریم سختی هستیم و البته امیدواریم رویکرد جدیدی را تجربه کنیم.

جمالی‌پور یادآورشد: البته نباید نسبت به گرانفروشی بی‌توجه بود و باید با این مسئله برخورد کرد؛ لذا از اتحادیه‌های صنفی و تعزیرات انتظار نظارت جدی‌تری را داریم.

وی گفت: تعزیرات باید بدون ملاحظات با تعرض‌کنندگان به حقوق مردم برخورد کند تا بتوانیم امید را در مردم ایجاد کرده و از حقوق آنها دفاع کنیم؛ درخواست ما در ستاد تنظیم بازار نیز پیگیری مسائل است و باید با تسلط کامل بر این بخش توجه داشته باشیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: کالاهای مورد نیاز امروز در اختیار مردم است و اگر گاهی کمبود اقلامی عنوان می‌شود به این دلیل است که برخی عناد دارند و در تلاشند مردم را تحریک کنند؛ ما در بازار با هیچ کمبودی از اقلام از جمله روغن روبه‌رو نیستیم و اگر مردم همراهی کرده و به میزان نیاز خود کالایی را خریداری کنند مسلما هیچ کمبودی نخواهیم داشت.

جمالی‌پور تصریح کرد: واحدهایی که در بخش‌های مناسب همراهی می‌کنند باید از آنها تقدیر شود تا انگیزه‌ای برای مدیران باشد و بتوانند بهتر از گذشته فعالیت و به مردم خدمت کنند.

خرید بیش از نیاز مردم، عرضه و تقاضا را مشکل‌ساز می‌کند

وی با اشاره به صادرات گندم به خارج از استان مطرح کرد: نباید حتی یک کیلو گندم و آرد از سهمیه استان خارج شود و تحقق این امر جرم است و آمار خروج حتما باید به ما گزارش شود؛ اگر در سال گذشته خرید و فروش گندم را کنترل نمی‌کردیم مسلما با مشکل مواجه می‌شدیم.

استاندار قزوین اذعان کرد: تصمیمات لازم برای امور مردم باید قدرت بازدارندگی و اصلاح گری داشته باشد؛ ما باید از ابزار قانون که در اختیار داریم به خوبی استفاده کنیم و در این صورت می‌توانیم به درستی تصمیم بگیریم.

جمالی‌پور در پایان یادآور شد: مشکلی که در حوزه تامین روغن وجود دارد این است که گاهی با خریدهای بیش از اندازه مورد نیاز و مصرف خود، عرضه و تقاضا را دچار مشکل می‌کنیم لذا در این شرایط نباید مردم را تحریک کرد.

نوسازی ۶۳۰ خبازی در استان قزوین

در ادامه این جلسه هوشنگ محمدی اظهار کرد: از گزارش‌هایی که ارائه شده حتی یک مورد تبرئه نداشتیم و برای اثرگذاری بیشتر بازرسی‌ها، باید برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: پیشنهاد می‌شود بازدید از واحدهای صنفی به صورت پیوسته صورت بگیرد تا بتوانیم آماری مناسب و دقیق در این بین داشته باشیم.

گفتنی است؛ در ادامه این جلسه مسئولان و نمایندگان نانوائی‌ها گزارشی از فعالیت این واحدها و مشکلات آنها ارائه دادند.

یادآور می‌شود، هم‌اکنون ۱۸۰۰ واحد خبازی در استان فعال بوده که ۱۳۰۰واحد یارانه‌ای نوع یک و ۵۰۰ واحد یارانه‌ای نوع دو فعال است؛ میزان آرد مصرفی استان نیز شامل ۸/۴ کیلوگرم است.

از جمله فعالیت‌های انجام شده در ساماندهی واحدهای ارائه آرد، الزام واحدهای خبازی برای تهیه تابلو و ساعت فعالیت است.

تعداد نانوائی‌های استان شامل ۷۱۵ واحد بوده که تا سقف ۴۰ میلیون تومان برای نوسازی ۶۳۰ واحد خبازی در استان درنظرگرفته شده است.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان