۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین مردم تخلفات حوزه درمان را گزارش دهند/ برخورد قاطع با هرگونه قصور در مراکز غربالگری کرونا
کد خبر: ۳۴۶۲۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۱ ساعت: ۱۲:۶۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس علوم پزشکی استان قزوین:

مردم تخلفات حوزه درمان را گزارش دهند/ برخورد قاطع با هرگونه قصور در مراکز غربالگری کرونا

رئیس علوم پزشکی استان قزوین گفت: مردم حتما تخلفات یا مشکلاتی که در مراکز غربالگری کرونا رخ می‌دهد را گزارش دهند؛ قطعا برخورد قاطعی صورت خواهد گرفت.

مردم تخلفات حوزه درمان را گزارش دهند/ برخورد قاطع با هرگونه قصور در مراکز غربالگری کرونا
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ دانشگاه علوم پزشکی قزوین به ‌منظور دسترسی بهتر مردم به خدمات غربالگری و سلامتی کرونا مراکز جامع سلامت ویژه تست کرونا را در نظر گرفته است که افراد مشکوک به کرونا می‌توانند هرروز از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۴ به نزدیک‌ترین مرکز محل سکونت خود مراجعه کنند.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، افراد مشکوک به تست کرونا نیاز نیست که برای انجام تست کرونا حتماً به مرکز شهید بلندیان قزوین مراجعه کنند بلکه به‌ منظور رفاه حال شهروندان مراکز جامع سلامت در مناطق مختلف غربالگری کرونا را انجام می‌دهند؛ تعداد این مراکز در سطح استان ابتدا 14 مرکز بود که اکنون به 20 مرکز افزایش یافته است.

اما برخی نارضایتی‌هایی از سوی شهروندان درخصوص نحوه عملکرد و رفتار پرسنل برخی از مراکز ایجاد شده که یکی از شهروندان در بیان مشکلات خود اظهار کرد: اکنون که تست رایگان کرونا در مراکز انجام می‌شود برخی از شهروندان بدون اینکه علائمی داشته باشند یا نیازی به تست داشته باشند به این مراکز مراجعه می‌کنند که باعث تجمع زیادی شده و باعث می‌شود پروتکل‌های بهداشتی به خوبی اجرا نشود.

وی افزود: مشکل دیگر نوع رفتار و برخورد ناشایستی است که برخی از کادر بهداشت و درمان با مردم دارند و با لفظ‌های نادرستی پاسخ مردم را می‌دهند که کرامت آن‌ها را خدشه‌دار می‌کند؛ به طوری که برخی از این نیروها مردم را با خشونت خطاب قرار می‌دهند و می‌گویند چرا برای تست مراجعه کرده‌اید؟ در خانه بمانید نه دارو داریم و نه تجهیزات! که این نحوه برخورد باعث دلخوری مردم شده است.

این شهروند قزوینی تصریح کرد: اکنون باتوجه به شرایط بحرانی موجود در جامعه، مردم به اندازه کافی دغدغه و نگرانی دارند که باتوجه به سختی مسائل معیشتی هم شرایط روحی مناسبی ندارند؛ لذا این نوع رفتارها باعث نارضایتی بیشتر آن‌ها می‌شود و آستانه تحمل را در مردم کاهش می‌دهد که ضمن قدردانی از زحمات کادر بهداشت و درمان، انتظار داریم که کرامت ارباب رجوع را حفظ کنند.

خبرنگار صبح قزوین؛ برای پیگیری این موضوع و مطالبه‌گری از مسئولین نیز مسئله را از رئیس علوم پزشکی استان قزوین پیگیری کرد که وی در پاسخ به این مطالبه اظهار کرد: مردم حتما تخلفات یا مشکلاتی که در این مراکز رخ می‌دهد را گزارش دهند؛ قطعا برخورد قاطعی صورت خواهد گرفت؛ به طوری که سامانه 190 نیز مربوط به شکایات مردمی از حوزه سلامت و بهداشت و درمان است.

پیمان نامدار تاکید کرد: اگر برخورد ناشایستی با شهروندان اتفاق افتاده باشد می‌توانند با سامانه 190 تماس بگیرند که این سامانه مستقیما به وزارت بهداشت متصل است و گروه بازرسی در وزارت بهداشت پاسخگو است که براساس شکایت واصله به استان مربوطه وصل خواهد شد و پیگیری می‌شود که نتیجه شکایت چه بوده است.

این مقام مسئول ابراز کرد: درک می‌کنیم که همه روحیه کشور به خاطر شرایط بیماری و همچنین فشارهای سختی که به تیم بهداشت و درمان وارد می‌شود ممکن است روحیه متناسبی وجود نداشته باشد؛ لذا ما از مردم عزیزمان عذرخواهی می‌کنیم اما مبنی بر این نیست که اگر کسی در کارش قصور کرده یا بی‌احترامی کرده نیز پیگیری نشود.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان