۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین صدور آرای پرونده هفت‌سنگان و موفقیت قزوین در تولید اولیه داروی درمان کرونا
کد خبر: ۳۴۶۱۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۱ ساعت: ۱۱:۱۰ ↗ لینک کوتاه

گنجینه‌ای از داغ‌ترین اخبار قزوین در هفته‌‌ای که گذشت؛

صدور آرای پرونده هفت‌سنگان و موفقیت قزوین در تولید اولیه داروی درمان کرونا

هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است.

صدور آرای پرونده هفت‌سنگان و موفقیت قزوین در تولید اولیه داروی درمان کرونا

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است.

رسیدگی به پرونده هفت‌سنگان عاملی شد که متخلفان از دستبرد به بیت‌المال عقب بنشینند/ به آیت‌الله رئیسی و دستگاه قضایی قزوین دست مریزاد می‌گوییم/ تولید داروی اولیه درمان کرونا در قزوین دستاورد بزرگی است

امام جمعه قزوین گفت: از دستگاه قضا و قضات استان قزوین تشکر می‌کنیم و درباره رسیدگی به پرونده هفت سنگان به دستگاه قضا و قضات استان قزوین دست مریزاد می‌گوییم و این عزت و آبرو را که دستگاه قضا برای استان ما به ارمغان آورد به همه مردم تبریک می‌گوییم.

"بسیج" یعنی اراده پولادین تهدیدسوز و فرصت‌ساز/ ترویج تفکر بسیجی تنها مسیر حل مشکلات است

تبیین فرهنگ بسیجی موجب توفیقات بسیاری در توسعه و پیشرفت کشور شده و باید این فرهنگ به عنوان یک فرهنگ اصلی در جامعه حاکم و نقش‌آفرین باشد زیرا ایجاد تحول در بخش‌های مختلف کشور در گرو گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی است.

برخوردهای سیاسی باعث‌شده مطالبات کارگری زمین بماند/ پیگیر بهبود وضعیت درمان کارگران هستیم

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: برخوردهای سیاسی با مسائل باعث شده تا مطالبات کارگران زمین بماند، نباید کارگر طعمه نگاه سیاسی و حزبی شود.

۳ نفر در پرونده هفت‌سنگان محکوم شدند/ شعب قضایی قزوین یک روز درمیان ارائه خدمات خواهند داشت

رئیس دادگستری استان قزوین گفت: تاکنون سه نفر در پرونده هفت‌سنگان محکوم شدند اما تعداد قطعی نیست و باید پس از دادگاه تجدید نظر اعلام شود؛ افراد هم از رای بدوی تا ۲۰ روز فرصت دارند که نسبت به رای اعتراض کنند.

صف‌های طولانی روغن در قزوین ادامه دارد/ رئیس اداره صمت قزوین: توزیع کالا با اخلال مواجه شده است

رصد خبرنگار صبح قزوین بر بازار نشان می‌دهد هنوز مردم با کمبود روغن مواجه هستند و امروز نیز شاهد صف‌های طولانی برای خرید روغن در قزوین بودیم.

شهرها هرشب از ساعت ۲۱ قُرق و متخلفان جریمه می‌شوند/ ورود به مناطق قرمز و نارنجی با پلاک‌های غیربومی ممنوع است

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: ورود به شهرهای قرمز و نارنجی با پلاک‌های غیربومی ممنوع است که جریمه آن برای شهرستان‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و برای شهرستان‌های قرمز یک میلیون تومان است.

مراکز آموزشی شهرهای قرمز تعطیل می‌شود/ فعالیت ادارت آموزش و پرورش با یک سوم کارکنان

سخنگوی آموزش و پرورش استان گفت: در ادارات آموزش و پرورش شهرهای دارای وضعیت زرد ارائه خدمات با حضور دو سوم کارکنان و در شهرهای دارای وضعیت نارنجی با حضور ۵۰ درصد کارکنان و در شهرهای با وضعیت قرمز با حضور حداکثر یک سوم کارکنان انجام خواهد شد.

شهرستان‌های قزوین و البرز دارای بیشترین میزان بستری/ اجتماعات و محفل‌های خانگی عامل اصلی آلودگی به کروناست

رئیس علوم پزشکی استان قزوین گفت: شهرستان‌های قزوین و البرز بیشترین میزان بستری را دارند، اما این نکته هم قابل توجه است که بیماران زیادی داریم که در شهرستان خود بستری نشده‌اند و به سایر شهرستان‌ها مراجعه کردند که این عامل باعث افزایش بستری‌ها در برخی شهرستان‌ها شده است.

موزه کشاورزی قزوین با مدیریت جدید احیا می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: موزه کشاورزی استان مطابق با مقررات و با مدیریت جدید احیا می‌شود.

ارائه خدمات به مردم توسط ۱۹ مرکز غربالگری/ ۵۳۹ بیمار کرونایی در قزوین بستری هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: تخت‌های بخش آی‌سی‌یو کاملا تکمیل شده و تنها راه برای جلوگیری از شیوع بیماری، کنترل و همکاری هم استانی‌هاست.

انحراف قطار از ریل در تاکستان ۲۳ مصدوم برجای گذاشت

سعید سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره حادثه رخ داده در راه آهن تاکستان اظهار کرد: ساعت ۱۹:۳۰ امشب به مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین اعلام انحراف قطار از ریل اعلام شد.

افتتاح ۱۰۰ پروژه عمرانی طی سال جاری/ بزرگترین مرکز بهداشت استان در شهرستان تاکستان راه‌اندازی می‌شود

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: امسال ۱۰۰ پروژه عمرانی در سطح استان به اتمام رسیده که مقرر بود در هفته بسیج افتتاح شود؛ اما به خاطر شرایط کرونایی افتتاح این پروژه‌ها به تعویق افتاده است.

بیش از ۵۰۰ برنامه در هفته بسیج برگزار می‌شود/ توزیع ۱۵۷هزار بسته معیشتی بین نیازمندان قزوینی

معاون هماهنگ ‌کننده سپاه استان قزوین با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ برنامه برای هفته بسیج پیش بینی شده است، گفت: برنامه‌های متنوع علمی، ورزشی، بصیرتی و نشست‌ها را داریم که در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

آغاز به‌کار قرارگاه عملیاتی کرونا با اعمال محدودیت‌های جدید/ در تامین مایحتاج ضروری مردم مشکلی نداریم

استاندار قزوین گفت: قرارگاه عملیاتی کرونا با مصوبات و اعمال محدودیت‌های جدید از شنبه آغاز به کار می‌کند؛ این وعده را به مردم می‌دهیم که در بحث تامین مایحتاج ضروری از لحاظ کمی مشکلی ایجاد نشود.

رأی بدوی پرونده هفت‌سنگان صادر شد/ ابطال کلیه مجوزات و پروانه‌های غیرمجاز صادره

رأی بدوی پرونده هفت‌سنگان صادر شده که به موجب این رأی، کلیه مجوزات و پروانه‌های غیرمجاز صادره، ابطال و حکم به قلع و قمع بنا و مستحدثات نیز در اراضی هفت سنگان صادر شده است.

راه‌اندازی "قرارگاه جهادی شهید سلیمانی" با هدف کمک به بیماران کرونایی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: با اوج گیری موج سوم کرونا و ضرورت هم افزایی بین مجموعه های مردمی، "قرارگاه جهادی شهید سلیمانی" با هدف قطع زنجیره انتقال کرونا و کمک به بیماران کرونایی راه‌اندازی شد.

گردنه‌های پیچ بن و سپارده در الموت مسدود شد/ آمادگی ۳۵۰ راهدار در ایام زمستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: با آغاز بارش اولین برف در گردنه‌های پیچ بن و سپارده در الموت شرقی و غربی به منظور حفظ ایمنی تردد کنندگان و پیشگیری از حوادث این دو گردنه توسط عوامل راهداری مسدود شد.

ذخیره ۱۲۰۰ نمونه خون بند ناف نوزاد در قزوین

مدیر بانک خون بند ناف استان قزوین گفت: نمایندگی خون بند ناف استان از بهمن سال ۹۲ آغاز به کار کرده و تا به امروز یک هزار و ۲۰۰ نمونه خون بند ناف نوزادان قزوینی را ذخیره‌سازی کرده است.

رشد ۱۵ درصدی پرداخت صدقه در قزوین

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین از افزایش ۱۵ درصدی پرداخت صدقه در استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

افزایش شهریه مدارس قزوین در مردادماه مصوب شد/ دریافت مبالغ اضافی از خانواده‌ها تخلف است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: افزایش شهریه‌ها در مردادماه به خانواده‌ها اعلام و مصوب شده است و اگر مؤسسه و مدرسه‌ای قبل از شروع سال تحصیلی جدید، این اطلاعات را به صورت کامل در اختیار خانواده‌ها قرار نداده، تخلف کرده است.

دستگاه ضدعفونی‌کننده اتوماتیک را برای مقابله با کرونا ساختم/ خیرین برای ضدعفونی شهر هزینه کنند

مبتکر نوجوان تاکستانی گفت: کرونا و تعطیلی مدارس باعث ساخت دو دستگاه ضدعفونی کننده شد؛ من همیشه دوست داشتم به مردم کمک کنم، بنابراین محلول و دستگاه را رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهم، زیرا سلامتی مردم کشورم، سلامتی خانواده من است.

چرا نتایج جلسات هیئت وزیران در مخالفت با طرح‌های مجلس است؟/ سیاست‌های غلط دولت در بورس سرمایه‌های مردم را برباد داد

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دردها زیاد است و قرار نیست مجادلات ما مردم را ناراحت کند، مبنای ما در این مجلس این است که در مقابل دشمن یک صدا باشیم، اما رئیس جمهور به ما بگوید چرا نتایج جلسات هیئت وزیران دولت مخالفت با طرح‌های مجلس است؟

موفقیت محققان قزوینی در تولید اولیه داروی درمان کرونا/ تولید انبوه در انتظار تأیید نهایی ستاد ملی کروناست

محققان پارک علم و فناوری قزوین و دانشگاه علوم پزشکی استان موفق به دست‌یابی به دانش فنی تولید داروی «آیورمکتین» در داخل کشور شدند.

واریز معوقات کارکنان عوارضی قزوین/ هنوز هیچ ارگانی مسئله بازگشت به کار نیروهای ما را قبول نکرده است

نماینده پرسنل بیکار شده عوارضی‌های قزوین گفت: موضوع برگشت به کار کارکنان عوارضی درگیر پیچ و خم اداری شده و تاکنون به طول انجامیده است؛ اما خوشبختانه معوقات کارکنان عوارضی روز گذشته برای همه ۴۸ نفر واریز شد.

آمادگی ۸۰۰ هیئت مذهبی برای مشارکت در خدمت به نیازمندان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: بیش از دو هزار هیئت مذهبی در استان قزوین ثبت شده که ۸۰۰ هیئت، شاخص و دارای مخاطب بالا تا بیش از پنج هزار نفر در یک مراسم هستند که می‌توان از ظرفیت آنها برای خدمت به نیازمندان استفاده کرد.

فروش کالا خارج از قیمت درج‌شده ممنوع است/ با احتکار اصناف، پروانه کسب آنها باطل می‌شود

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: فروش کالاهای موجود خارج از قیمت مصوب و مندرج در روی کالا، ممنوع و منطبق با رفتار گرانفروشی بوده و در صورت احتکار و عدم عرضه، پروانه فعالیت صنف متخلف نیز ابطال خواهد شد.

۵۲۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری هستند/ مراسم عزا و عروسی عامل اصلی شیوع بیماری در قزوین

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: هم اکنون ۵۲۰ بیمار کرونایی در استان بستری هستند و متاسفانه طی شبانه‌روز گذشته هفت بیمار با علائم قطعی کووید۱۹ فوت کردند.

غدیرخم بزرگترین تجلی کارآمدی رسانه و استفاده از آن توسط پیامبر اکرم(ص) بود/ چشم‌انداز آینده جهان باید براساس عقل و تدبیر مدیریت شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: ائمه اطهار مطرح می‌کنند که دنیایی که عقل و تدبیر آن را مدیریت نکند به نابودی کشیده می‌شود و آینده ای تاریک، پرخطر و استرس آور برای تمام عالم خواهد بود.

عدم مدیریت فضای مجازی از کم‌کاری مسئولان حوزه ارتباطات است/ نیازمند فرهنگ‌سازی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی هستیم

نائب رئیس فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس گفت: اگر فضای مجازی تاکنون مدیریت نشده از کم کاری مسئولین این حوزه است و ما وظایف خود را در قبال معرفی و نحوه استفاده از رسانه به خوبی اجرا نکرده‌ و آن را به حال خود رها کرده‌ایم.

آمار فوتی‌های کرونا در تاکستان بسیار بالاست/ استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج در طرح "محله‌محور"

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: روز گذشته از تعداد ۱۱ فوتی کرونایی، پنجاه درصد متعلق به شهرستان تاکستان بوده است؛ یعنی شهرستان تاکستان همپای استان تلفات دارد و اگر این موضوع با جدیت پیگیری نشود قطعا در این شهرستان فاجعه رخ می‌دهد.

مجرمان قزوینی به خرید ۷ گوشی هوشمند محکوم شدند

رئیس دادگاه حوزه قضائی آبگرم گفت: متهمینی که به تحمل حبس محکوم شده بودند با توجه به اوضاع و احوال ارتکاب جرم و پیش‌بینی اصلاح آنها، به استناد ماده ۷۷ قانون مجازات اسلامی، مجازات حبس آنها به خرید هفت گوشی همراه هوشمند یا تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند تبدیل شد.

پویش "کتابخوانی در منازل" جالب و اثرگذار است / از ظرفیت خوب مساجد برای راه‌اندازی کتابخانه‌ها غافل نمانیم

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اگر کتاب و کتابخوانی نهادینه شود، می‌تواند اثرگذاری بالایی در حوزه‌های مختلف در جامعه داشته باشد، همچنین نباید از ظرفیت مساجد در راه‌اندازی کتابخانه غافل شد.

خدمت و خیانتی که کرونا به کسب‌وکارهای دیجیتال کرد!/ رشد ۱۰۰۰ درصدی اپلیکیشن‌های آموزش مجازی در کشور

با وجود اینکه بحران کرونا و اعمال محدودیت در فعالیت برخی اصناف سبب آسیب‌دیدن برخی کسب‌وکارها شده، اما جهش قابل توجه اپلیکیشن‌های حوزه آموزش مجازی و سلامت را در پی داشته است.

جایگاه سی‌ان‌جی آوج مجدد فعال شد

فرماندار آوج گفت: جایگاه سی‌ان‌جی شهرستان آوج از دیروز موقتاً راه‌اندازی شده و امروز بعد از ظهر نیز این جایگاه به صورت کامل راه‌اندازی می‌شود.

کاهش ۱۵ درصدی میزان اهدای خون در قزوین/ کرونا از طریق خون یا فرآورده‌های آن قابل انتقال نیست

سرپرست انتقال خون استان قزوین با اشاره به کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی میزان مراجعه کنندگان اهدای خون در سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته گفت: نیاز به اهدای خون یک امر مستمر است و ما به همه گروه‌های خونی نیاز داریم.

۳ شهرِ استان قزوین بزرگ‌تر می‌شود

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: با توجه به اینکه الحاق اراضی جدید به بافت شهری در سه شهر بوئین‌زهرا، نرجه و اسفرورین به تصویب شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان رسیده، این شهرها بزرگ‌تر می‌شود.

نیازمند احداث ۷۵ پروژه جدید آموزشی در قزوین هستیم/ ساخت مدرسه‌ای در منطقه محروم کوهین به‌همت طرح "آجر به آجر"

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: در مجموع به احداث حدود ۷۵ پروژه آموزشی در سطح استان نیاز است که باید در شهرک‌های اقماری ساخته شود و ۱۹۰ پروژه آموزشی نیازمند تخریب و بازسازی است.

قیمت گوجه از مرز ۲۰هزار تومان عبور کرد/ گرانی گوشت قرمز و مرغ همچنان می‌تازد +لیست قیمت‌ها

اخیرا افزایش قیمت گوجه فرنگی تا مرز ۲۰ هزار تومان سبب گلایه‌مندی مصرف‌کنندگان و کاسبان از ناتوانی در تهیه و تامین این ماده غذایی شده است.

امروز شاهد وقوع کلاهبرداری و فروش موادمخدر از زندان قزوین هستیم/ بیش از یک‌سوم زندانیان، سابقه‌دارند

دادستان مرکز استان گفت: بسیاری از جرائم کلاهبرداری و تلفنی را داشتیم که از داخل زندان اتفاق افتاده و بحث خرید و فروش موادمخدر هم در زندان رخ می‌دهد، لذا باید در این حوزه عمیق‌تر به قضیه نگاه کنیم.

۳۸درصد زندانیان قزوین جزو مجرمان حرفه‌ای هستند/ عملکرد ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای قابل قبول نیست

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: اکنون ۳۸درصد مجرمین در زندان قزوین حرفه‌ای یعنی سه جرم به بالا دارند که باید شرکای آن‌‌ها شناسایی شوند.

دو متخلف محیط زیست در قزوین به نوشتن مقاله محکوم شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: مسئولان دو بیمارستان متخلف در حوزه محیط زیست با یکسال قرار تعلیق تعقیب محکوم به تهیه و تنظیم دو مقاله علمی، پژوهشی و ارائه به واحد اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب استان قزوین با نظارت محیط زیست محکوم شدند.

رزمایش مواسات در قزوین ادامه دارد/ تشکیل قرارگاه جهادی روحانیت با ساختاری کاملا مردمی

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: قرارگاه جهادی روحانیت با هدف خدمات‌رسانی در عرصه‌های بیمارستانی، محلات و رسانه به صورت کاملا مردمی تشکیل شده است.

بیش از ۴۰ درصد آلودگی قزوین مربوط به واحدهای صنعتی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: بیش از ۴۰ درصد آلودگی استان قزوین مربوط به واحدهای صنعتی است که در این میان صنایع کانی غیرفلزی و معادن آبیک بیشترین آلایندگی را دارند.

انهدام باند تهیه و توزیع مواد مخدر در قزوین

جانشین فرمانده انتظامی استان از انهدام باند توزیع کنندگان مواد مخدر و کشف بیش از ۲۱ کیلوگرم تریاک در قزوین خبر داد.

۴۴۰ تن روغن به بازار قزوین تزریق شد/ توزیع کالا با اخلال مواجه شده است

رئیس سازمان صمت استان با بیان اینکه در هفتهٔ گذشته ۴۴۰ تن روغن به استان قزوین اختصاص داده شد؛ افزود: ما این اطمینان را به هم‌وطنان می‌دهیم که حالت فراوانی تزریق روغن به بازار استمرار داشته و همه چیز به حالت عادی بازگردد.

مشکل پرسنل عوارضی قزوین در حال پیگیری است/ بورس‌بازی در صنعت فولاد، عامل گرانی این محصول شده است

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: در جریان سفر نوبخت مشکل کارکنان عوارضی مطرح و بنا شد مورد پیگیری مجدد قرار گیرد که با تلاش نمایندگان و مسئولین مرتبط، نهایتا یک میلیارد تومان برای مطالبات آنها اختصاص یافت اما نهادی که بخواهد این نیروها را جذب کند و به کار برگرداند وظیفه‌اش را انجام نداده وگرنه دولت بودجه را تامین کرده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان