۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ارتقاء شهر اقبالیه درحال پیگیری است/ مالیات‌های پرداخت‌شده قزوین به تهران باید عودت داده شود
کد خبر: ۳۴۶۱۹۶ نویسنده: هدایت الله جمالی پور تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۱ ساعت: ۱۴:۳۰ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

ارتقاء شهر اقبالیه درحال پیگیری است/ مالیات‌های پرداخت‌شده قزوین به تهران باید عودت داده شود

استاندار قزوین گفت: با بررسی‌های انجام شده متوجه انتقال مالیات‌های شرکت‌های بزرگ استان قزوین به تهران شدیم؛ این اعتبار مربوط به استان قزوین است از این رو طی مذاکره با رئیس سازمان مالیاتی کشور بازگشت فوری مالیات‌های پرداختی را خواستار شدیم.

ارتقاء شهر اقبالیه درحال پیگیری است/ مالیات‌های پرداخت‌شده قزوین به تهران باید عودت داده شود

هدایت‌الله جمالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره جزئیات نحوه شهر شدن سه روستای قزوین اظهار کرد: بخشی از روند شهر شدن روستاهای قشلاق، رازمیان و عصمت‌آباد توسط حوزه‌ی سیاسی استانداری انجام شد و برای بررسی و تایید به وزارت کشور ارسال و توسط دفتر تقسیمات کشوری وزارتخانه تایید شد و در آخر به تصویب هیئت دولت رسید.

وی عنوان کرد: به گفته وزیر کشور مقدمات ایجاد این شهرها سریعا انجام می‌شود تا ظرفیت‌های لازم برای شهر شدن را کسب کنند و تحقق این امر مطالبه جدی از طرف مردم این شهر‌هاست.

استاندار قزوین با اشاره به بحث تقسیمات کشوری بیان کرد: در جهت ارتقاء وضعیت بخشی از مناطق استان از جمله اقبالیه و چند منطقه‌ی دیگر وعده‌هایی داده شده که آنها را در دستور کار قرار دادیم و رایزنی‌هایی توسط وزارت کشور در راستای محقق شدن این امر انجام شده است تا بتوانیم به این مناطق به طور مطلوب خدمات‌رسانی کنیم.

جمالی‌ پور درباره نحوه پرداخت مالیات شرکت‌های بزرگ در استان قزوین عنوان کرد: با توجه به شناخت قبلی از ساختار نظام مالیاتی و با بررسی‌های انجام شده متوجه انتقال مالیات‌های شرکت‌های بزرگ استان قزوین به تهران شدیم.

کمیته‌ای برای پیگیری و اجرای مصوبات تشکیل شد

وی در ادامه گفت: این اعتبار مربوط به استان قزوین است و مردم قزوین این خدمات را تامین می‌کنند؛ از این رو پرداخت مالیات به غیر استان قزوین جایز نیست و طی مذاکره با رئیس سازمان مالیاتی کشور بازگشت فوری مالیات‌های پرداختی را خواستار شدیم.

استاندار قزوین بیان کرد: بخشی از این مالیات‌ها به استان قزوین عودت داده شده و سبب بازگشت ۳۵ درصدی اعتبارات مالیاتی و افزایش سطح اعتبارات در استان شده است؛ مدیرکل امور مالیاتی استان موظف است مابقی آن را رصد کند و مالیات پرداختی در خارج از استان را رصد کنند و مبلغ پرداختی نهایی را به محل خود برگرداند.

به گفته وی، طبق ابلاغ به واحدهای تولیدی، مالیات فعالیت‌های تولیدی که در استان انجام می‌شود نیز در همان استان باید پرداخت شود؛ همچنین حساب‌های بانکی این واحدهای تولیدی هم در بانک‌های استان محل فعالیت موجود باشد تا ما هم بتوانیم خدمات مطلوب‌‌تری به واحدهای تولیدی استان ارائه دهیم.

استاندار قزوین در پایان یادآور شد: در باب سفرهای استانی، این اطمینان را به مردم می‌دهم که مصوبات و وعده‌های داده شده به مناطق محروم در جهت رفع مشکلات قطعا پیگیری و عملی می‌شود و در این باره کمیته‌ای برای پیگیری و اجرای مصوبات این مناطق تشکیل شد.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان