۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین رأی بدوی پرونده هفت‌سنگان صادر شد/ ابطال کلیه مجوزات و پروانه‌های غیرمجاز صادره
کد خبر: ۳۴۶۱۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۲۸ ساعت: ۱۱:۴۳ ↗ لینک کوتاه

برخورد قوه قضاییه با تخلفات ویژه خواری‌ها در قزوین؛

رأی بدوی پرونده هفت‌سنگان صادر شد/ ابطال کلیه مجوزات و پروانه‌های غیرمجاز صادره

رأی بدوی پرونده هفت‌سنگان صادر شده که به موجب این رأی، کلیه مجوزات و پروانه‌های غیرمجاز صادره، ابطال و حکم به قلع و قمع بنا و مستحدثات نیز در اراضی هفت سنگان صادر شده است.

رأی بدوی پرونده هفت‌سنگان صادر شد/ ابطال کلیه مجوزات و پروانه‌های غیرمجاز صادره

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ بنا بر گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، رأی بدوی پرونده هفت‌سنگان صادر شده است که به موجب این رأی، کلیه مجوزات و پروانه‌های غیرمجاز صادره (شامل حدود ۱۰۰ فقره پروانه ساختمانی) ابطال و حکم به قلع و قمع بنا و مستحدثات نیز در اراضی هفت سنگان صادر شده و حسب مورد برای تعدادی از متهمان مجازات‌های متناسب نیز تعیین شده است و پرونده برای رسیدگی به اتهام برخی از متهمان مفتوح است و با رعایت موازین قانونی به زودی رسیدگی خواهد شد.

پیشینه پرونده هفت‌سنگان
پرونده موسوم به هفت سنگان یک موضوع قدیمی است، این اراضی که در مجاورت کارخانه فرنخ و مه نخ قزوین و در مکانی خوش آب و هوا و نزدیک سه کیلومتری قزوین قرار دارد، در اوایل انقلاب اسلامی جهت احداث شهرک مسکونی کارگران در نظر گرفته می‌شود که اجرایی نمی‌شود. نهایتا در سال ۸۵ کل زمین به مساحت ۲۵ هکتار و در حالیکه محصور و در چهار دیواری بود، در تملک ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) قرار گرفته و در سال ۹۳ به شرکت تعاونی مسکن دادگستری استان قزوین واگذار می‌شود.

بنابراین، این موضوع ارتباط مستقیم با دادگستری ندارد؛ چرا که شخصیت حقوقی شرکت تعاونی مسکن، یک شخصیت مستقل از دادگستری است. متعاقب آن با واگذاری اراضی به اشخاص از ناحیه شرکت تعاونی که بخشی از آنها از کارمندان دادگستری قزوین و بخش اعظمی از مجموعه‌های دیگر مثل دانشگاه آزاد، شهرداری و استانداری بوده‌اند و به محض شروع عملیات احداث بنا از طرف شرکت تعاونی، از ناحیه جهاد کشاورزی قزوین علیه شرکت تحت عنوان تغییر کاربری اعلام جرم می‌شود که به علت اینکه بخشی از مالکان از کارمندان دادگستری هستند رسیدگی به این پرونده در استان قزوین با حاشیه‌هایی همراه بود.

با این حال از همان نخستین روزهای آغاز به کار ریاست قوه قضاییه رسیدگی به پرونده مذکور مورد توجه ریاست قوه قرار گرفته و با تعیین قاضی ویژه از قضات باتجربه استان تهران گام جدی و مهمی در راستای مبارزه با فساد و تخلفات احتمالی درون قوه قضاییه برداشته شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان