۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین افزایش شهریه مدارس قزوین در مردادماه مصوب شد/ دریافت مبالغ اضافی از خانواده‌ها تخلف است
کد خبر: ۳۴۶۱۱۲ نویسنده: حسنعلی اصغری تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۲۷ ساعت: ۱۶:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان درمصاحبه با صبح قزوین:

افزایش شهریه مدارس قزوین در مردادماه مصوب شد/ دریافت مبالغ اضافی از خانواده‌ها تخلف است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: افزایش شهریه‌ها در مردادماه به خانواده‌ها اعلام و مصوب شده است و اگر مؤسسه و مدرسه‌ای قبل از شروع سال تحصیلی جدید، این اطلاعات را به صورت کامل در اختیار خانواده‌ها قرار نداده، تخلف کرده است.

افزایش شهریه مدارس قزوین در مردادماه مصوب شد/ دریافت مبالغ اضافی از خانواده‌ها تخلف است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ جولان کرونا در شرایط امروز موجب تعطیلی مراکز آموزشی و مدارس و استفاده از فضای مجازی شده است.

هرچند با شرایط موجود کرونایی پیش‌بینی می‌شد برخی از هزینه‌های آموزشی برای خانواده‌ها، نسبت به شرایط گذشته کمتر باشد اما یکه‌تازی این ویروس منحوس گویا شرایط متفاوت‌تری را رقم زده است.

ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی و غیردولتی از دغدغه‌های همیشگی خانواده‌هاست؛ چراکه شیوه تدریس از یک سو، هزینه و شهریه‌های آن از سوی دیگر برای آنها مهم است.

در این راستا چندی پیش شاهد گلایه‌های برخی از هم استانی‌ها درباره افزایش شهریه مدارس غیرانتفاعی بودیم که خواستار پیگیری جدی این موضوع از سوی آموزش و پرورش بودند.

حسنعلی اصغری در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به وضعیت شهریه مدارس غیرانتفاعی اظهار کرد: در حوزه افزایش شهریه‌های مدارس، قاعده و قانونی وجود دارد و قرار نیست افزایش شهریه‌ای در زمان کنونی صورت بگیرد، زیرا افزایش شهریه در تابستان و مرداماه سال‌جاری مصوب شده است.

شهریه مدارس قزوین، ۲۰درصد افزایش یافته است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: براساس قانون، پیش‌بینی شده بود که بعضا ۴۰ الی ۵۰ درصد امکان افزایش شهریه وجود داشته باشد که به طور متوسط افزایش شهریه‌ها در استان، ۲۰ درصد صورت گرفته است.

وی ادامه داد: افزایش میزان حقوق و دستمزد در سال‌جاری قابل توجه بوده و همچنین هزینۀ اجازه بهایی که مدارس برای ساختمان‌ها پرداخت می‌کنند، بیش از صدرصد افزایش یافته است.

این مقام مسئول اضافه کرد: هرچند هزینۀ برق، آب و گاز در مدارس کاهش یافته است؛ اما آموزش و تدریس در بستر مجازی، هزینه‌هایی را به مدارس تحمیل کرده است که این هزینه‌ها، قبل از آموزش‌های حضوری وجود نداشت.

وی یادآور شد: اگر اکنون هزینه‌هایی از مدارس کاسته شده؛ اما به مراتب هزینه‌هایی اعمال شده که بیشتر از گذشته است زیرا در سال‌جاری، ابزار و تجهیزاتی که مدارس برای آموزش‌های مجازی و آنلاین تهیه کردند، سرمایۀ قابل توجهی برای آن درنظرگرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه ما مدافع حقوق دانش‌آموزان هستیم، تصریح کرد: مدارس غیردولتی به هیچ عنوان حق دریافت مبلغی مبنی بر مبالغ فوق برنامه از دانش‌آموزان ندارند؛ هرچند افزایش شهریه‌ای در مدارس استان صورت گرفته؛ اما میزان پرداختی خانواده‌ها در سال‌جاری نسبت به سال گذشته کمتر است.

شهریه‌ها متناسب با مدارس در مقاطع مختلف متفاوت است

وی بیان کرد: افزایش شهریه‌ها در مردادماه به خانواده‌ها اعلام و مصوب شده است و اگر مؤسسه و مدرسه‌ای قبل از شروع سال تحصیلی جدید، این اطلاعات را به صورت کامل در اختیار خانواده‌ها قرار نداده، تخلف کرده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: قرار نیست خانواده‌ای به صورت مبهم، فرزندش را در مدارس ثبت‌نام کند و افزایش هزینه‌ها بعدا به آنها اعلام شود و این خلاف است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوین در پایان به میانگین شهریه‌های مدارس غیرانتفاعی اشاره و عنوان کرد: میزان این شهریه‌ها متناسب با مدارس در مقاطع مختلف متفاوت است؛ به طوریکه میزان شهریه در مقطع ابتدایی تقریبا ۳ میلیون و ۵۰۰ الی ۳ میلیون و ۷۰۰هزار تومان و در مقطع متوسطه تقریبا ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان